Hier een slechte poeper, maar dat verwachtte we al. Heb al 2 kids die aan de medicijnen ervoor zitten. Dus nu Ziva ook. Ze is wel goed aangekomen, 6jan woog ze 2920gr, teruggezakt naar 2680 op dag 6 daarna is ze weer langzaamaan aan gaan komen en vandaag woog ze al 3100gram! Ben benieuwd wt ze volgende week op het cb weegt, die weegschaal is toch vaak anders. Eten: hier krijgt Ziva 90 + 3 en vaak drinkt ze rond de 60-70cc. Maar na 8 flessen zit ze vaak wel op het aantal cc wat ze per dag minimaal moet drinken Ps: slapen jullie kids ook nog zoveel? Ik kan me niet bedenken dat mijn andere kids zoveel geslapen hebben.. Die waren rond deze tijd al vaker wakker.. Soms ga ik twijfelen of het wel goed is dat ze zoveel slaapt, maar goed ze zal het wel nodig hebben denk ik.
Vriend had toch mailtje gestuurd dat ons meisje na de voeding heel onrustig en ontroostbaar is. Antwoord was probeer anders H.A. dus even snel gehaald had net een nieuwe bus gehaald maar kon ruilen gelukkig, Dus hoop dat het werkt voor haar.
Dat is zeker niet leuk. Merel ligt nu nog steeds te slapen om 17:00 voeding gehad 120cc en nu nog steeds niet wakker duik maar me bedje in ga haar niet wakker maken
Vonnie: moeten kleintjes niet binnen een bepaalde tijd eten voor hun suikerspiegel? Dat is wat ik toen te horen kreeg bij Mitch.. Ik laat ze eigenlijk liever ook slapen hoor. Wat slaapt dat lijdt niet dacht ik altijd. Hier moeten we Ziva wel na een aantal uren wakker maken anders komt ze voeding te kort op een dag, en ze moet echt even goed gaan groeien voor haar temp
Sorry meiden, heel weinig tijd om terug te lezen en te reageren, dus alleen ff ego-bericht... Dit is hem dan!! Onze lieve Jim Tis zo'n ontzettend lief mannetje!!! Hij wil snachts alleen niet in z'n wiegje slapen, dus dat is t enige waar we nog tegen aan lopen. Borstvoeding gaat erg goed, hij is na 2 dagen afvallen nu weer 2 dagen al aangekomen, dus dat is bijzonder goed! Daardoor zit hij nu al weer op 3820 gram (geb.gewicht was 3940) Hij gedraagd zich echt voorbeeldig, is echt heel lief en rustig.. De bevalling is ook erg goed gegaan.. Helemaal zonder pijnbestrijding!! Ben daar heel blij mee. Kon goed omgaan met de pijn! Ff in t kort hoor.. 04.30 begonnen de weeen.. Ze werden na een tijdje steeds pittiger, daarom verlosk. gebeld om 8 uur. 08.30 Verloskundige kwam kijken naar mijn ontsluiting, 3/4 cm al!! Ze zei bel maar als je vliezen breken, en zo niet dan kom ik tussen 12 en 13 langs. 11.00 Vliezen braken, wat is dat gek zeg!!! Alles zeiknat, echt bizar. 11.30 Verloskundige kwam hier, weeen waren op dat moment erg heftig. Inwendig onderzoek gedaan en wat denk je? 6 cm, ik mocht al naar t ziekenhuis!!! Verloskundige gaf aan dat we naar t ziekenhuis moesten gaan, en dat zij rond 13.30 langs zou komen omdat ik dan waarschijnlijk rond de 10 cm zou zitten.. 12.00 Aangekomen in het ziekenhuis, weeen werden nog erger, gevoel van heel erg naar het toilet moeten, ook de drang van het persen bijna niet kunnen onderdrukken! Verlosk. gebeld, kwam er aan was nog even ergens bezig. 12.15 Weeen waren zo heftig dat de verlosk. nogmaals gebeld werd. Ze zei er zo snel mogelijk aan te komen. 12.30 Verloskundige kwam, en ja hoor, 10 cm ontsluiting!! 13.00 tot 14.47 geperst, een heel klein knipje laten zetten en ja hoor, toen was Jim er!!! Echt zoooo prachtig om dat mee te maken! 17.10 Yes! We mogen naar huis, om 17.30 waren we lekker thuis, fijn!!! Verlosk., kraamhulp en mijn vriend waren helemaal verbaasd dat ik zo ontzettend kalm ben gebleven tijdens de bevalling. Ik was heel rustig en had alles goed onder controle. Ik heb niet gescholden, niet lelijk gedaan, en helemaal niet geschreeuwd of geroepen!! Zo zie je maar, er bestaan ook vlotte bevallingen haha. Niet lullig bedoeld he, maar heb denk ik gewoon aardig wat geluk gehad ofzo?? En de zwangerschapscursus heeft hier ook zeker een aandeel in ! Dat weet ik zeker..
Stampertje: wow wat fijn dat het zo goed gegaan is! En super dat Jim het zo goed doet. Geniet van je knappe ventje
He meiden, Vandaag kolfapparatuur gehaald, en inmiddels een paar keer gekolfd... Helaas erachter gekomen dat ik te weinig melk aanmaak, per keer kolfen aan beide borsten een totaal van 20ml.... Dus kleine man heeft honger... We hebben hem net een flesje gegeven, en hij ligt gelukkig prinsheerlijk te slapen! De komende voedingen krijgt hij flesjes, en morgenochtend ga ik weer afkolven, maar nu neem ik ff mijn rust ook geestelijk, want ik kan het niet aanzien dat hij honger heeft... Morgen komt de vk wegen en dan ga ik met haar lijstje maken hoe met de voedingen.. Denk dat ik blijf afkolven tot ik genoeg aanmaak, maar aanleggen doe ik ff niet... Pfff emo dagje dus... Probeer nu maar wat te slapen, maar ben klaar wakker
update flesje nummer 2 weer super, hij meldde zich 3,5 uur na vorige flesje... nu lekker boeren en slapen
Dacht vanmorgen om half 5 even dat de klok niet goed stond! Ryan at gisteren rond 21 uur zijn fles, hij sliep rond 23 uur. Mama bleef op tot 24 uur, want dacht hij komt zo!! Ben gaan slapen na kolven (60 ml maar...) en werd dus wakker om half 5 van gemopper naast me in de wieg! Toen net heeft hij gegeten omdat hij wakker werd van ons klaar maken voor school. Maar was maar 80 ml, dus niet echt honger. Een nacht doorgeslapen dus!!! Wel op flesvoeding, vanmorgen kolven 30 minuten was maat net krap aan 80 ml eruit terwijl in de ochtend je het meeste móet hebben..... Vandaag ff bellen, en blijven kolven om de 2 uur denk ik. Zondag geen verbetering of afspraak niets gedaan...dan houd het op. Lichaam lijd eronderven geest ook....voel me zo klote hierdoor, wil bv geven!!!!
Straks met de kleine meid naar de dokter toe! Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Ze huilt al bijna nonstop 3 dagen achter elkaar en slapen doet ze alleen s nachts! Ze heeft pijn, is snotverkouden, spuugt elke keer na haar voeding (terwijl ik nutriton gebruik) en ze ruikt zo zuur uit haar mondje! Hopen dat dokter pool er iets aan kan doen en als hij weer zo makkelijk is bel ik de kinderarts van het ziekenhuis! Ben me ten einde raad alles wat ik doe niks helpt en krijg haar niet stil! Mijn hartje breekt zo ondertussen
Hammelientje, beterschap voor jullie kleine meid! Succes bij de dokter! Moi, goed bezig meid! Maar laat je niet gek maken door de borstvoeding, maar als je best kun je niet doen! Antares, herkenning... Joes heeft zo al 3 nachten geslapen. Rond 11 uur de fles en dan rond een uur of 5 vanmorgen zelfs 6 uur weer. Heerlijk!
Dat wakker maken hoeft toch niet? Wat wij doen is overdag een tijd limiet dus als ze goed drinkt 120 cc en ze komt na 4 uur niet maken we haar wakker. Tenzij ze aan haar voedingen van 6 zit niet. Want ze heeft al een ritme (ff aflopen dat het niet veranderd). 1u 6u 8u 11u 4u 8u en heel soms komt ze om 11u maar dan heeft ze te weinig gegeten overdag. En het schuift soms een uurtje voor uit bij 1 van de voedingen. Want vanacht kwam ze om half 2 en half 6 en half9 maar die laatste heeft ze er uit gegooid (denk dat ze even moet wennen aan de nieuwe voeding en smaak). Maar heb dus ook gezocht op internet hoe het nu zat met die suikerspiegel en daar stond niet langer als 8u of als je merkt dat ze suf is als ze wakker word dan raden ze wel aan wakker te maken want dan kunnen ze het nog niet. Nou ja onze meid slaapt niet langer als 6 a7 uur en is wel heel alert en niet suf. Weer een heel verhaal hihi. @ stampertje dat is wel lekker bevallen zo he. Bij mij duurde de 2 bavalling ook niet langer als 10 uur. van af de eerste wee tot geboorte en van vruchtwater tot geboorte. Geniet maar lekker hihi @hammelientje is het geen ruflex? Kan ook komen door nutriton kan afenrechts werken had ik ergens gelezen hier op deze site. hoop niet dat dat het is
@ Hammelientje: sterkte meis... @ Stampertje: mooie vent, die Jim! M.b.t. zwangerschapsgym: ik ben er ook van overtuigd dat dat heel veel rust in de bevalling heeft gebracht... @ Antares: BV geven is wel goed voor je kleine, maar niet ten koste van jezelf... daar heeft de kleine ook niks aan. Goed dat je jezelf een limiet stelt.
stampertje mooi mannetje die Jim! Hammelientje tjee zeg hopelijk knapt je meisje snel weer op! dikke knuffel! Moi ook ff knuffel voor jou! lekker laten gaan hoor die emo buien!
@Stampertje ow zo'n knappe knul!!! @buddy ach meid gelijk heb je! Kolf af als je kunt geef hem lekker flesjes en slaap heerlijk tussendoor! Hopelijk komt alles mooi op gang en kun je je kleine mannetje achterna toch weer aanleggen! Dikke Knuff meid!!! @Antares meid laat je niet blind staren op de bv, als het niet lukt en zeker lichamelijk niet maak er jezelf niet slechter door. Ik snap dat je het moeilijk hebt, maar je moet aan jezelf denken he. Dikke knuff meid!!!! @Hammelientje ach meid hopelijk is jullie meisje snel geholpen!! @hier ach ook zo zoeken voor de melk :s Ben weer overgestapt op de normale ze wilde echt geen flesjes drinken :s En wie zei er dat 1 poepluier op 3d genoeg was? Als dat zo is ga ik het eventjes nog aankijken en enkel als ze echt moeilijk heeft een suppo opsteken (geeft meteen poepluier) want deze melk drinkt ze fl van 135 en laat zo een 20-40 staan... Soms ook helemaal op. Ik geef hier ook op vraag en als ze wil doorslapen mag ze, maar overdag zou ik ze echt wel wakker maken zodat ze het verschil snel merkt tss dag en nacht Maar snachts zou ik ze echt wel laten liggen Deze nacht was anders of gisteren hahaha 1.5-2.5-3u geslapen... Heel wat anders of 7u aan 1 stuk!! Maar merk dat ik er lichamelijk wat door zit... erg he :s Kan smorgens bed niet uit voor Noah, hij is nu 3d thuis omdat hij ziek is maar merk dat ik zelfst om 8.30 moeite heb met opstaan... Dus enkele dagen slapen zou deugd doen! Maar goed, effe geduld he! Zo meteen naar de weging en de hoortest ben reuze benieuwd!!!!! Tot later met de resultaten meiden!!