Hallo Allemaal..... Beetje rare vraag, maar ik ben nu 17W en 3dagen zwanger. Soms voel ik wat gerommel in mn buik maar voor mijn idee is dat veel te hoog.Voel het dan boven mn navel ongeveer..... Is dat mij kleintje die duidelijk wil maken waar hij/zij zit?? Of is dat gewoon mn buik die alles aan het opschuiven is? Ben benieuwd!!!
Ik denk dat het gewoon je darmen zijn die je boven je navel voelt want volgens mij komt ie met 17 weken nog niet boven je navel. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Mischien heeft je kleine mop gewoon lange benen xxx Marijke
Ja ik denk ook je darmen, want met 17 weken ligt normaal gesproken de baarmoeder nog niet tot aan je navel.
Hey, Ik versta je benieuwdheid. Ik heb altijd last aan de linkerkant twee cm naast mijn navel. Alsof die kleine me kneepjes geeft. Doet echt pijn ! Morgen moet ik naar de gynaecoloog en ik vraag hem meteen wat daar ligt ! Voor de rest voel ik nog niets hoor, dus ik kan ook niet twijfelen of het mijn darmen zijn! Ik laat je weten waar hij bij mij ligt, misschien komt dit wel wat overeen, we zijn toch evenver. Liefs Kitty
Hallo Melissa ! Je kunt zelf meten tot waar je baarmoeder ongeveer komt (maar dat geldt alleen als je van nature niet te veel vet in de buikwand hebt) Je neemt het aantal weken van je zwangerschap. Dan pak je een meetlintje en je meet het aantal weken in cm vanaf het schaambeen omhoog. Waar je dan uitkomt, tot daar komt je baarmoeder. Het is maar ongeveer hoor ! Bij mij was het vandaag 20 cm (net boven de navel) en ik ben 18 weken en 3 dagen. Mijn verloskundige heeft het vandaag gemeten. Wel leuk om te weten.
Haha ik zit ook heel vaak voorzichtig in m'n buik te prikken en te voelen. Hoop elke keer iets te voelen maar kan er totaal geen wijs uit. Moet morgen naar de vk, zal toch eens vragen waar ie zich precies bevindt. Onder m'n navel voel ik wel een harder gedeelte maar kan niet precies voelen hoever dat doorloopt. Sinds deze week heb ik wel het idee dat m'n buikje nu echt gaat groeien. Silly
phoe phoe gelukkig dat ik niet de enige ben die zich dat dus afvraagt. de tip met de centimeter ga ik zeker proberen.Grappig dat dat overeenkomt, wist ik helemaal niet!!! Kitty!!! leuk dat je bijna even ver bent dan ik, heb jij al een buikje?? Ikke wel, kan mn normale broeken echt niet meer aan. Heb van die worker-broeken gekocht, zitten lekker ruim en zijn nog in de mode ook!!!echt een aanrader voor iedereen. bedankt voor de reacties!!!