Januari; ready, set..ff wachten....GO!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MoniqueA, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Zeker leuk om elkaar op de hoogte te houden, het is wel heel rustig nog. Paar mensen van de eerste pagina's heb ik niet meer gezien later met schrijven, jammer.

@Thea: En?? Weet je al wat?

2. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Ik neem aan dat het in Januari hier wel drukker gaat worden haha :)

Mappel: Hoe is het met jou?

3. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Meiden ff snel reactie..
    Ben ff paar daagjes weg met mijn man. Ik reageer do ff uitgebreid..

4. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Veel plezier Anneke :)

5. mappel

mappel Niet meer actief

Ons meisje is ziek en guess what? Ze slaapt ineens super goed! Hihi. We twijfelen nog steeds en wachten gewoon Tot januari en beslissendan of we er wel of niet klaar voor zijn.

6. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    @Anneke, veel plezier!!
    @ Mappel, He wat vervelend dat jullie meisje ziek is! Twijfel is nooit goed inderdaad allebei er 100% achter staan en dan gaat het zeker goed komen! Het is gewoon zo jammer dat je van te voren niet weet wanneer het gaat lukken. Als we dat toch eens wisten..

Mijn moeder heeft over mij 3 jaar gedaan en ook tussen mijn zusje en mij zit 5 jaar verschil (1 miskraam bij mijn moeder tussen door). Ik ben dus heel erg bang dat het bij mij ook zo moeilijk zal gaan maar mijn vriend zegt dat ieder mens anders is en ik ben blij dat hij positief denkt. We gaan het zien!

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Helaas het rode monster 😓 vanaf deze maand gaan we tellen dus officieel beginnen zoals het nu eruit ziet 5-6-7 dec vruchtbare dagen gaan ook voor 1 Kerr ovulatie testen halen om te kijken hoe cyclus precies zit 😊

8. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen dames, ik kopieer ff de berichten die ik al heb gepost -- dan hoef ik niet het hele verhaal opnieuw te typen ;)

van gister...

Ik ben aan de pil. Ik neem de laatste op dinsdag, wordt zaterdag nacht ongesteld en begin op de woensdag erna weer met een nieuwe strip. Zo is het altijd al geweest.

Deze ronde echter...
    Ik werd zondag laat in de middag ongesteld. Klein beetje bloed. Maar heel donker, bijna zwart. Maandag hetzelfde verhaal. Regelmatig tampons gewisseld maar die kwamen er bijna schoon weer uit, op wat veegjes donker bloed na. Vanmorgen was er nog niks. Vanmiddag dacht ik dat het doorgebroken was. Dus rondom 11:00 een schone tampon erin, die heb ik dus net verwijderd... weer bijna schoon! Nog steeds heel donker bloed. Ik heb wel onwijze krampen en rugpijn, het lijkt in alles op een normale ongesteldheid. Maar dan zonder het bloedverlies. Ik moet morgen weer beginnen met een nieuwe strip maar als ik dan nog niet eens ongesteld ben. Dat kan toch niet goed zijn voor je lijf?

van vanmorgen...
    De test van vanmorgen (2:10uur) was negatief, omo wit.

Dus ik heb de assistente van de huisarts gebeld en daar mijn hele verhaal gedaan. Zij vertelde mij dat het vanuit een medisch oogpunt niet erg zou zijn als ik toch weer gewoon aan de pil zou gaan. Het komt bij iedere vrouw wel eens voor dat er een vreemde menstruatie is, zei ze. Dit is niet raar. Niet schadelijk. En er is niks mis met mijn lijf maar aan de hand van het hele verhaal, en hoe mijn cyclus al 3 maanden rondom mijn ongesteldheid aan het rommelen is... en het feit dat wij toch ook een maand zouden stoppen. Concludeert ze dat mijn lijf rust nodig heeft. Het is geen officieel advies want dat mag ze niet geven, maar voor mijn gemoedsrust raadde ze me aan om te stoppen.

Dus ik heb manlief gebeld met het verhaal en wij hebben besloten om dat idd maar te doen. Dus zoals jullie aan de banner kunnen zien gaan wij ervoor. We gaan niet gericht klussen, we laten het deze maand op zijn beloop. Om mijn lijf wat rust te gunnen. Een maandje ontpillen en dan zien we wel :)

9. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    @ Marieke: Ik denk inderdaad dat dit ontpillen is. Je lichaam kan erg raar reageren en al helemaal als je jaren lang aan de pil bent geweest. Bij mij ging het best goed naar mijn weten. Na het stoppen van de pil direct 2 dagen later "ongesteld". En precies 28 dagen daarna weer. Ben daarom erg benieuwd hoe het deze maand zal zijn. Volgens de App zal ik met een cyclus van 28 dagen op 18 december weer ongesteld worden. En daarna weer op 15 januari maar dat hopen we dan maar van niet omdat we met kerst voor het eggie gaan. En laat nu net mijn vruchtbare dagen volgens de app tussen 30 en 2 januari zijn ;). Vind het zo spannend allemaal vooral omdat het ons 1e kindje zal zijn en alles nieuw is.

Succes allemaal!

10. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ja maar ik was nog niet aan het ontpillen. Wij zou nog een volle strip doen en dan 16dec de laatste pil.
    Ik ben de afgelopen maanden zo bezig geweest met zwanger worden, aftellen naar de laatste pil e.d. dat mijn lijf er op een gegeven moment gewoon genoeg van had. Mijn vorige ongi begon ook pas laat in de middag op zondag. En deze keer was ik gewoon zo van slag dat het niet kwam.
    Nadat ik vanmorgen manlief had gesproken werd ik plots ongesteld. Heel grappig. Alsof er een blokkade in mijn hoofd was weggehaald en mijn lijf dacht 'ohja, dat moet ik nu gaan doen'. Dus ben benieuwd hoe lang ik nu ongesteld zal zijn.
    We vinden het beide onwijs spannend en leuk, en ik ben vooral erg blij dat ik van die stomme pil af ben ;)

11. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Zo daar ben ik ook weer even, even druk hier. Sinds een week staat ons huis in de verkoop, kregen we maandag al mail dat er morgen al een kijker komt en vandaag een berichtje er achteraan van de makelaar dat er ook een tweede bezichtiging gepland is. Jeetje, nu al. Hopelijk niet alleen kijkers maar ook interesse in koop, spannend. Maar om het dus voor morgen allemaal weer aan kant te hebben komt er stiekem toch meer bij kijken dan je denkt, dus vandaar even druk. Wel leuk dat er nu meteen een heleboel reacties zijn. :)

@Lief: verwacht ook wel dat er vast nog wel mensen bijkomen, het is nog geen januari. Ik snap je "angst" voor herhaling bij jou van jou moeder haar zwangerschappen. Maar wat je vriend zegt klopt, elk lijf is anders. Hier mijn moeder vlot zwanger waar het bij zus wat langer duurde met wat hulp van pillen. Het zegt dus niet alles, probeer, ja makkelijk kletsen, ik weet het, met dat idee niet te veel bezig te zijn.

@Mappel, beterschap voor je meisje. Hopelijk knapt ze snel op en heeft ze hierdoor ook door hoe lekker doorslapen is ;) Goed dat jullie in januari kijken hoe het dan voelt, kan zomaar weer heel anders zijn tegen die tijd.

@Thea, wat balen. Op naar de volgende ronde, doe je in ieder geval nog met ons mee :)

@Marieke, handig kopiëren plakken, in welke topic schrijf je nog meer mee dat je het al ergens geschreven had? Wat een onrust als opeens je menstruatie niet doorzet terwijl je zo een vast ritme gewend was, snap dat je daar niet prettig bij voelt. Het lijkt inderdaad een duidelijk teken van pilmoeheid van je lijf. Goed dat jullie nu dan die laatste strip laten voor wat het is, en je lijf even zijn gang laten gaan. Hoop dat je vlot een goede menstruatie krijgt en daarmee weer een goede cyclus.

Ik slikte tot drie jaar terug ook de pil, toen al ruim 15 jaar. Altijd ging het op de klok tussen stopweek en doorbreken en opeens was mijn lijf er blijkbaar klaar mee. Ik kreeg opeens hevige menstruatie en die ging niet meer over, heeft acht weken geduurd. Na doorverwezen te zijn en allerlei onderzoeken en verplicht stoppen met de pil werd het pas weer rustig na het plaatsen van een mirena spiraal. Een lijf kan gek reageren zeg maar. Het plaatsen was erg vervelend, hoop dat het verwijderen niks voorstelt

12. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    @Mir. Wat spannend zeg je huis in de verkoop! Hopen dat het snel verkocht is, in deze tijd...

@Marieke. Ah oke dan snap ik het ;). Goed om je lichaam nu rust te geven en het op zijn beloop laat.

Het klopt inderdaad Mir78. Zon gevoel had ik ook. Was er op een gegeven moment helemaal klaar mee met die pil. Niet dat ik er klachten van kreeg maar het ging me elke dag weer meer tegen staan om dat ding te moeten slikken. Vanaf toen ook begonnen met er over praten met mijn vriend. Hij moest er toen nog niets van weten en wilde nog graag wachten. Mja het vrouwelijk instinct is sterker haha en door veel praten praten en nog eens praten gelukkig de knoop door gehakt.

Het klopt inderdaad dat je je zelf niet moet vergelijken met anderen maar stiekem doe je het toch. Hopen dat ik in dit opzicht niet te veel op mijn moeder lijk ;). Ben zo benieuwd hoe alles gaat... kan niet wachten tot kerst haha!

13. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
  14. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Lief: Zeker spannend, de makelaar heeft goede prognose en verwacht het binnen een half jaar wel verkocht te hebben. En met twee kijkers in de eerste week is al een mooi begin. De wijk schijnt nog al gewild te zijn (Delft, vlakbij centrum en TU) We zullen zien of hij gelijk gaat krijgen. Ik snap dat je stiekem toch vergelijkt hoor, ik heb in korte tijd bij naaste familie en vrienden een hoop zien gebeuren hoe het ook kan lopen, in negatieve zin, en doordat ik ook al wat "ouder" ben denk je er ook wel over na. En mijn medische achtergrond qua opleiding is dan op sommige fronten ook niet heel handig. Dus daarom zei ik al, makkelijk kletsen, want herken het ook wel. ;)

@Marieke: Vandaar, ik heb even gekeken bij de beide topics want leek me leuk om bij nog één mee te schrijven. De "gaan voor een kindje in 2015 lijkt me wel een heel leuk clubje. Straks maar is kijken of ik er nog bij mag. :)

15. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Mir spannend zeg.. fijn dat de makelaar een goede prognose geeft.
    Marieke goed dat je je lichaam even rust geeft. . Gelukkig heb ik zelf nooit last gehad van ontpillen en kwam mijn menstruatie snel op gang.
    Ik ben een paar dagen weg geweest. Was heerlijk,even quality time met mijn man en de rot periode afsluiten.
    Vanmorgen weer een witte test. Ook wat bruin bloedverlies. Dus hopelijk zet de menstruatie snel Door. In mijn geval perfect en kunnen we weer aan de slag voor een 2e kindje

16. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Anneke, mijn vervelende menstruatie kwam niet door het ontpillen. Want we zouden nog niet stoppen, het kwam er puur en alleen door omdat ik zowel bewust als onbewust heel erg bezig was met zwanger worden en stoppen enzo.

Het ontpillen begint nu eigenlijk pas. Ik ben gister meteen maar begonnen met foliumzuur. Overigens lijkt het erop dat mijn ongesteldheid nu dus wel echt voorbij is, het bloeden is gestopt. En ik voel me super, nog wel een beetje moe. Maar ik heb al een betere nacht gehad als dinsdag op woensdag, want om 23:00 naar bed gaan en dan zeker een uur wakker liggen om vervolgens om 2:10 weer wakker te worden... en dan om 6:00 gewekt door de kleine man... dat is geen feest.

Op naar het weekend, de Winter Efteling op zaterdag, en een rustige zondag!!

17. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Anneke, ja zeker fijn wat betreft de prognose, hoop maar dat hij zijn vak goed verstaat en er niet teveel naast zit.

@Marieke, hopelijk is je lichaam weer goed schoon en pakt je lijf een mooie cyclus op. Nog wat beter slapen zou ook fijn zijn voor je, piekerde je teveel waardoor je slecht sliep? Leuk zeg de Winter Efteling, leuk park is het. Zijn de jongens er al is geweest? Ik zag je verschillende pendels bij je onderschrift, hoop voor jou dat die ene toch er naast zit met 2016. ;)

Vanmiddag hebben wij een afspraak bij de verloskundige voor een zwangerschapswensconsult, zo leuk. Stap twee naar het begin van onze wens. Dan nog drie weken en dan spiraal eruit en gaan :). Wordt steeds spannender wel.

18. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Veel plezier Marieke bij de winterefteling. Blijft het mooiste park!!
    Mir wat houdt dat in een wensconsult. Heb er nog nooit van gehoord.. Super spannend straks allemaal.
    morgen lekker uiteten met schoonouders en zondag sint vieren bij mijn ouders..
    Heb nog steeds klein beetje bloedverlies.. Dus knuffelen zit er helaas niet in..
    Mir heb jij ook laten pendelen? Ik wel en voorspelling 1 december l, 1 februari en 2 maart.. ben benieuwd..

19. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Mir; de jongens zijn beide al in de Efteling geweest. Maar nog nooit in de winter variant. Ben benieuwd :) al zit de kans er helaas in dat het niet doorgaat. Mijn schoonvader is heel erg ziek, hij heeft kanker met tumoren in zijn hele lichaam waaronder zijn hersenen. Nu is er gisteren het een en ander gebeurt, hij wist opeens niet meer hoe hij moest lezen -- hij wist niet meer wat hij met zijn spuit moest doen, kreeg de computer niet uit... allemaal geen goede tekenen. Dus nu is er sprake van dat we dus niet weg gaan/kunnen... we wachten het af... :(

Wat die pendels betreft; die ene in 2016 kan ook goed een beval datum zijn... het was me niet helemaal duidelijk of deze dame nu pendelde op beval datum op conceptie. We zien het wel :)
    En het piekeren was idd de reden waarom ik zo slecht sliep. En waarom ik aankwam omdat ik aan het emotie eten was... dus met dat grote struikelblok aan de kant hoop ik dat het allemaal weer wat rustiger wordt in hoofd en lijf.

20. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Goedenavond,

Zo, weer even de tijd gevonden om berichtje te plaatsen. Vanmiddag dus naar het kinderwensconsult geweest. Het is een gesprek met verloskundige over zwanger willen worden waarin wordt besproken waarop te letten, of er dingen zijn op gebied van erfelijkheid bij beide waar rekening mee moet worden gehouden, voedingsadviezen, prenatale screening en de ruimte om zelf vragen te stellen. Gezien ik die wel al had i.v.m. medicatie die ik gebruik en mijn medische voorgeschiedenis wilde ik even horen of, hoe ik er in sta, reëel is. Alles was prima en ze wenste ons veel plezier en hoopte ons snel weer te zien voor intake. Verloskundige was echt een hele leuke meid, goed gevoel bij. Ze gaf ook aan dat als ik 3 maanden na verwijderen spiraal geen cyclus zou hebben mijn huisarts moest bellen voor hormonen en ook dat als ik bijv. niet uit zou komen hoe ver ik in mijn cyclus zit ik ook kon bellen en ze me daar dan mee zouden helpen dat in kaart te brengen. Super dus. Ik heb het ook gedaan voor mijn vriend, ik ben zelf medisch opgeleid maar voor hem is het abracadabra en zo gaat het allemaal meer "leven".

@Anneke, je heb een gezellig weekend voor de boeg, leuk! Ik heb van de week laten pendelen. Kon maar 1 iemand vinden die momenteel actief is. Had snel reactie. Volgens haar Februari positieve test + jongen. Ben benieuwd, hoop er nog een aantal te kunnen benaderen. Leuk om te weten en te zien hoe het uitkomt. Jij hebt net als Marieke al verschillende laten doen zag ik, zijn ook allemaal binnen mooi te overzien tijdsbestek.

@Marieke; Jeetje wat een heftig verhaal, klinkt niet goed zeg zo een achteruitgang ineens. Hopelijk kunnen ze nog wat verlichten, maar als ik het zo lees is hij er erg slecht aan toe. Wens jullie heel veel sterkte. Hoop dat jullie er nog even uit kunnen alsnog naar de winter Efteling, even de zinnen verzetten. Mochten jullie nog gaan, veel plezier.

Hoe is het met de andere meiden? Ik ga me bedje in, straks dagje naar Zeeland. Tot later

Deel Deze Pagina