Januari; ready, set..ff wachten....GO!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MoniqueA, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen dames,

Hebben jullie een leuk weekend gehad? Wij wel. We zijn toch naar de Winter Efteling geweest en het was heerlijk!! Wel koud, maar niet té koud. Het was sfeervol en gezellig, met overal kraampjes waar je chocomelk kon kopen en lichtjes in de bomen. Als afsluiting hebben we bij de fonteinen nog genoten van Aquanura (geloof ik..) was ook erg spectaculair.

Met schoonvader gaat het weer even goed, hij lijkt stabiel voor dit moment.

@Mir; het klinkt alsof jullie een heel fijn gesprek hebben gehad bij de verloskundige. En fijn dat je mag bellen :) dat is toch altijd wel lekker als het verteld word. Nu maar hopen dat jullie idd snel een intake kunnen doen ;)

2. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Marieke.. wat fijn dat het even stabiel is met je schoonvader en dat jullie hebben genoten in de winter efteling.. het blijft een super mooi park met een gezellige sfeer.
    Ons weekend was heerlijk. Zaterdag uiteten geweest met de schoonfamilie en gister sinterklaas gevierd met mijn familie. Onze dochter is goed verwend en happy.
    Vanmiddag weer werken..
    Gister ineens weer wat bruin bloedverlies.. het is allemaal wat van slag. Woensdag nog bel afspraak met de gynaecoloog. Toch maar eens vragen..

3. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    He wat vervelend dat je lijf nog zo van slag is, hier zit er nog eentje... bah. Ik heb door al die hormoon toestanden een schimmel infectie :( en dat is mijn vruchtbare week. Lekker handig. Hmm dan krijg mijn lijf misschien toch nog rust ;) haha, ik loop straks ff naar de Kruidvat voordat ik naar school ga. Want ik ga dit dus echt niet op z'n beloop laten. Van de jeuk alleen al word ik gillend gek.

Wij vieren donderdag bij mijn ouders pakjesavond :) ik heb er zin in. En dan zondag de kerstboom erin ;)

4. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Goedemorgen meiden,

Een heerlijk weekend gehad, vandaag wat veel te doen dus nu even een berichtje op deze dinsdag. Het is december, laatste maand alweer van dit jaar, en de 19de is weer een dagje dichterbij.

@ Marieke, fijn dat jullie toch nog naar de Efteling konden en je schoonvader stabiel is momenteel.. Zo hebben jullie toch nog even een leuk uitje gehad met de jongens. We hebben een erg leuk / fijn gesprek gehad. Ik zat met nog al wat vragen gezien diverse lichamelijke problemen en was fijn dit met haar te kunnen bespreken en te horen dat er mogelijkheden zijn! Ben naar deze vk gegaan omdat de site en hun aankondigingstekst op de site me erg aansprak. Ik heb er 1 van de drie gezien en die is alvast super dus de rest ook ongetwijfeld. Het scheelt een hoop. Weet uit ervaring dat het hoop kan maken of breken als de vk niet leuk is. Hoop dat je pil snel aanslaat.

@Anneke; dat klinkt helemaal als een geslaagd weekend! Ben benieuwd wat de Gyn zegt woensdag, kijken of je nog wat wijzer wordt.

5. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hey dames :)

Nou die pil doet al goed zijn werk. De jeuk is al bijna weg, :) dus nu nog een dagje wachten tot al die witte rommel eruit is (en allemaal samen zeggen we: eeeeeeeew).
    Mijn nieuwe setje hangt te drogen aan de waslijn, bijna droog -- en dan snel weer verstoppen voordat manlief het opeens al gezien heeft. Dat zou jammer zijn ;)

Wat je zegt over de vk is heel herkenbaar. Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik bij een groepspraktijk met 4 vk's. 3 van de 4 waren hele rustige dames waar ik me altijd bij op mn gemak voelde. Behalve die 1e. Een druk praatgraag tiepje die mijn vanaf dag 1 op de zenuwen werkte. Maar ja, die roteerde altijd dus de kans dat ik die bij mijn bevalling had was niet zo groot... toch? Nou haha, mis. Ik heb vanaf het begin van de weeën totaan de bevalling 3 van de 4 vk's gezien + een stagiaire. Waaronder dus mijn 'favo'. Maar wat een rust was ze! Zij heeft me uiteindelijk vanuit thuis naar het ziekenhuis begeleid en de bevalling vanaf een afstandje (de gyno was er inmiddels bij betrokken, dus ze moest afstand doen) gecoached. Ging allemaal super goed. Dus voor de volgende ronde heb ik het nummer van die praktijk alvast opgezocht, ik weet vanaf de facebook site dat zij er nog werkt. En ik heb er zin in :D

6. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Eeeeeeeew Marieke, ;). Nee hoor, zou ik niet hebben gezegd als je me de woorden niet in mijn mond had gelegd. :) Fijn dat de pil weer goed aanslaat. Even een dagje rommelen nog en dan heb je het weer gehad.

Jij bent nieuwe setjes lingerie aan het inslaan om hem aan het werk te krijgen ? Alles uit de kast... ehhh oh nee, er in juist.

Mooi je verhaal over je bevalling, wel grappig dat juist diegene die je tijdens de controles op je zenuwen werkte nu juist je er door heen heeft gecoacht. Ik heb het juist andersom mee gemaakt toen ik assisteerde bij een thuisbevalling. De kraamvrouw vorderde niet in haar ontsluiting, toen de vk weg was vroeg ze me of de dienst al bijna gewisseld werd. Ik zei hierop dat dat elk moment kon zijn mits het druk was en de ander meteen een andere bevalling heeft, dat deze haar bevalling zou afmaken. Toen gaf ze aan om dan naar het ziekenhuis te willen omdat ze voelde dat ze niet verder kwam omdat ze zich afsloot voor de vk. Het contact was heel de zwangerschap al erg moeizaam verlopen bij de controles. Toen toch de verloskundige werd afgewisseld en de eerste weg was ging het daarna als een speer omdat ze kon ontspannen, in 30 minuten ging ze van 5 cm naar vo... en weer tien minuten later was de kleine er. Het kan dus echt maken en breken. Vond het heel bijzonder dat het zo duidelijk opviel.

Het lijkt me sowieso leuk dat, als het goed bevallen is, je weer bij de zelfde verloskundige kan als waar je bij de eerste was

7. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen :)

Haha nou wat betreft dat setje zit je er een beetje langs... wij zijn nog net zo verliefd en gek op elkaar als vanaf de eerste dag. Dus dat setje is niet zo zeer om hem aan het werk te krijgen, maar voor de fun. Ik moet hem zo'n beetje van me af slaan haha ;) daarom maak ik me deze keer ook niet zo druk over verplicht klussen op de juiste dagen, het zal hier lastiger worden om niet iedere dag te klussen ;)

Wat je beschrijft is precies wat ik had verwacht. Maar dat is dus 100% mee gevallen. En ja, misschien krijg ik dezelfde weer. En anders in ieder geval tijdens een controle.

Zeg, even een vraagje wat betreft de ei sprong. Ik heb al genoeg gelezen over een laat ei... maar bestaat er ook zoiets als een vroeg ei? Ik had namelijk vanmorgen bij het opstaan opeens zo'n heftige steken onder in mijn buik. Aan beide kanten. Ik ben weer even gaan liggen en toen was het over. Kan dat een eisprong zijn geweest? Ik ben een beetje vergeten hoe het voelt :) we zijn vanavond zonder kinderen, lekker samen thuis :) dus we gaan er zeker wat mee doen.

8. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Goeiemorgen dames

Wat hebben jullie samen weer lekker gekletst Marieke en mir.
    Fijn Marieke dat de pil zijn werk doet. Erg vervelend daar zo'n jeuk..
    Ja ik geloof er ook wel in dat een verloskundige je enorm kan helpen of juist 'tegenwerken' bij jr bevalling.
    Ik ben bevallen obv gynaecoloog omdat ik teveel vruchtwater had. Uiteindelijk ook ingeleid en geëindigd in keizersnede.. kans is groot dat ik bij 2e een geplande keizersnede krijg en erg vind ik dat eigenlijk niet.
    Hier nu ook onbevangen knuffelen omdat ik niet weet wanneer mijn ei en nod is.. Gebruik geen testen, dat werkt averechts voor mij.. ben ik eind vh jaar nog niet ongi dan ga ik weer testen..

9. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Anneke,ja kletsen lukt best hier, :). Ik lees nu pas dat je voor een tweede kindje bezig bent, is me eerder niet opgevallen. Hoe vond je het herstel van de keizersnede, heb je erg lang moeten herstellen en weinig gekund. Afhankelijk van mijn gezondheid tegen het eind van een evt. zwangerschap is de kans dat ik ook kan kiezen voor een keizersnede groot maar het lijkt me toch een stuk ongunstiger gezien het toch een zware buikoperatie is. Goed dat je tot het eind van het jaar aan houd voor je weer gaat testen, zou toch mooi zijn als je met een posi test het nieuwe jaar in gaat.

@Marieke, het stond er misschien niet helemaal duidelijk maar bedoelde niet dat ik er vanuit ging dat hij anders geen zin zou hebben. Had al ergens gelezen dat dat wel goed zit ;) Bedoelde het meer van wat extra's om het leuk te hebben. Je snapt me vast wel.

10. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Mir, ik snap het :D

@Anneke, testen werken ook averechts bij mij. Net als zw.testen voor mijn NOD. Dat ga ik ook niet doen. Als ik de verhalen lees van al die dames die al heel snel na hun eisprong gaan testen... ik zou mezelf helemaal gek maken. Dus dat gaan we niet doen. Ik ben gisteravond na het klussen wel eventjes met mijn knieen wat omhoog gaan zitten hihi ;)

11. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Mir
    Ik vond het herstel heel erg meevallen. Ik was na 3 dagen weer thuis en op dag 5 een rondje gelopen. In week 2 heb ik echt mijn dochter kunnen verzorgen(alles ) en na 6 weken deed ik alles weer. Heb vooral die 6 weken aangehouden omdat de gynaecoloog dat aanraad vanwege de wond. Denk persoonlijk als je een knip krijgt of inscheurt je er misschien meer last van kunt hebben. . Al verschilt t uiteraard per persoon.
    wat ik wel de volgende keer zou doen is dat ik het kindje bij me wil houden tijdens het hechten en op de uitslaapkamer. Duurde 2 uur voordat ik haar weer kon zien en dat vond ik lang. Wat ik bedoelde is dus een natuurlijke keizersnede.
    Doe wat je goed voelt..

12. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Anneke; wat goed te lezen dat jij het als meevaller hebt ervaren. Het lijkt mij ergens voor mijn lijf het beste, weet niet of ik er vrolijk van wordt ( lees verga van de pijn tijdens en na de bevalling) als ik mijn lijf ga forceren. Wil niet kostte wat kost een natuurlijke bevalling hebben en daarna een wrak zijn en niet kunnen genieten van het kindje. Twee uur lang voor je je kindje kon zien... jeetje dat is wel erg lang. Had je volledige narcose? Dat zou ik echt niet fijn vinden, wil dan wel samen met vriend eerst de kleine is goed bekijken en samen zijn voor opa's en oma's erbij komen. Dilemma's, lastig. Verloskundige gaf laatst in het gesprek altijd al aan dat we altijd tegen die tijd kunnen kijken hoe ik er voor sta en dan een anesthesist en gynaecoloog in consult kunnen vragen voor een goed plan te maken. Klonk goed hoe ze erop reageerde. Heb toen ik nog in de kraamzorg werkte vrouwen na ks gezien die er zo goed als geen last van hadden als vrouwen die er heel veel last van hadden. Verschilt weer per persoon.

@Marieke; kijk door je makkelijke geklets toch weer een tip, moet daar ook aan denken om het even de goede kant op te sturen. Ben jij je dan ook aan het verdiepen hoe je een jongetje of meisje kan maken? ;). Al heb ik toch echt het idee dat dat puur toeval is.

13. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen dames,

@Mir, ja ik heb me daar idd wel in verdiept. Maar voor de eerste ronde besloten om het niet teveel te sturen en lekker van elkaar te gaan genieten :)

Hier een geslaagde pakjesavond ;) ik heb een mooi paar zilveren oorbelletjes gekregen. En manlief... :D die mocht ehm mij uitpakken ;) en dat heeft de hele avond geduurd. Helaas zonder ehm donatie van zijn kant aan het einde :p maar dat geeft niet, we hebben nog een heel weekend.

14. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Goedemiddag,

@Marieke; mooi dat het een geslaagde (uit)pakavond was, donatie ( lol, moest er wel weer om lachen :D) een andere keer maar weer dan. Heb je bij je oudste ook het geslacht beïnvloed en zo ja, klopte dat?

15. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Meiden ik reageer maandag ff..
    Ben in Maastricht met met moeder en zussen.. blijven een nachtje slapen.. mijn man alleen thuis met onze dochter. Spannend, maar komt vast goed!
    Marieke veel klus plezier t weekend..

16. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Mir, het is vanmorgen (na mijn eerdere bericht) ruimschoots goedgemaakt met die donatie :D en nee, bij de oudste was ik helemaal niet bezig met het geslacht. We wilde graag een kindje. En nu is dat niet anders, we willen weer graag een kindje ;) maar omdat we samen al twee jongens hebben lijkt ons een meid heel leuk.

@Anneke, veel plezier in Maastricht. Met man en dochter komt het vast allemaal goed :)

Wij gaan nog even naar de markt en een boodschap doen :) en zal ook nog gegeten moeten worden dit weekend. Cuz we can't live on love alone,.. xx

17. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Spannend dames die gaan starten in januari :D!
    Wij zijn dec 2012 gestopt met de pil.

Voor ons gaat er ook wel weer een avontuur beginnen eind dit jaar start bij ons het ISCI traject. Hopelijk februari 2015 positieve test!

Succes dames, op naar heel veel baby's in 2015!!

18. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Zo weer terug uit het Zeeuwse en huis op orde, dus zp-tijd!!

@Anneke; wat leuk Maastricht, heel veel plezier met elkaar. Manlief heeft zich vast goed gered met dochterlief, als ze ervoor staan lukt het prima over het algemeen. Heeft hij nog nooit langer de zorg alleen gehad?

@Marieke; Ik had niet anders verwacht dan dat het goed zou komen met de donatie, je had het al helemaal in de planning zitten. Waren jullie "kindloos" dit weekend? Gelukkig dat jullie in ieder geval een kindje willen, anders had je toch een andere actie op moeten zetten. Maar snap de wens wel voor een meisje als jullie beide al een jongen hebben. Voordeel is wel dat je weet dat alles bij jullie beide werkt :)

@xprincess; Voor jullie wordt het ook een spannende tijd, ik zag je onderschrift , pittige jaren achter de rug. Hoop van harte dat ICSI jullie zal helpen. Heel veel succes!

19. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Tazzy ; Sorry het berichtje van jou ervoor even gemist, stond bladzijde terug. Maar ik sluit me wel bij Marieke aan, heel licht is er wel iets zichtbaar. Snap dat je gek wordt van die onzekerheid hoor, plaats gerust je berichtjes hier.

20. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    #120 Mir78, 8 dec 2014
    Laatst bewerkt: 8 dec 2014
    Het bericht hierboven was ik "kwijt" in een ander topic. Tja gek hè als ik in het verkeerde topic reageer. Best lastig die verschillende topics naast elkaar open ;)

Waar is iedereen, wat is het stil hier?

Deel Deze Pagina