Hallo, in december is mijn eerste ivf-poging helaas mislukt. In januari ga ik vol goede moed beginnen aan de tweede. Bij de eerste poging had ik helaas maar twee follikels en er kwam maar 1 eitje uit. Wel een bevruchting, maar is helaas niet blijven zitten. In januari ga ik beginnen met het korte schema (vorige keer deed ik het lange schema) en hoop dat dit meer eitjes oplevert. Ik vraag me nu af wat ik zelf anders kan doen een tweede keer. Zo ben ik bijvoorbeeld de dag na de punctie (die ik erg vond meevallen) gewoon weer gaan werken. En na de tp ben ik gewoon Sinterklaas gaan vieren op het werk van mijn vriend. Toen ook best een druk weekend gehad. Zou het invloed hebben op een goede afloop om het allemaal wat rustiger aan te doen? Ben benieuwd hoe jullie het aanpakken. En wat je wel en niet doet. Ik heb vanaf de eerste spuit bijvoorbeeld ook geen druppel alcohol meer gedronken en vanaf de tp veel minder koffie dan normaal. Nouja, ik ben gewoon benieuwd hoe jullie het doen tijdens zo'n ivf behandeling. Ik wil er gewoon alles aan doen wat in mijn macht ligt om het te laten slagen...
Ik dronk op een gegeven moment helemaal geen koffie meer... Slikte mama+visolie tabletten en foliumzuur. Na de punctie is het verschillend... Heb een keer een week op bed gelegen en een keer zat ik de volgende dag weer op de fiets richting strand. Na de tp hield ik die dag wel rust (bang dat de Emmy eruit zou vallen) En verder is het een kwestie van geluk hebben... Ik denk niet dat je het heel erg kan beïnvloeden, meer dan gezond leven kan je denk ik niet doen.
Je kunt er zelf helaas niks aan doen. Zeker niet meer dan je nu al gedaan hebt. Het is echt niet mislukt doordat je bent gaan werken of Sinterklaas hebt gevierd. Op die manier zou niemand ooit zwanger worden. Ik snap je gevoel wel heel goed. Maar probeer het wat los te laten. Helaas beslist moeder natuur, je hebt geluk of je hebt pech. Meer dan je best kun je niet doen. Succes!
Bij ons was het bij de derde poging raak. Of dit ook t geen was waardoor t dit x wel was gelukt weetje natuurlijk niet maar het geen wat ikanders heb gedaan is, niet bakken en tillen... je komt er dan achter hoe vaak.je wel niet door je huren gaat.. maar toen die wachtweken echt vermeden... En vooral doen waar je je goed bij voelt! afleiding is denk ik alleen maar goed! heel veel succes!
ik ben bang dat je niets kan doen om nu meer kans te hebben. Het is ''mens-eigen'' om controle te willen hebben en dat zoeken we dan ergens in, maar dit is moeder-natuur en die doet wat ze zelf wil!! Laat je niet gek maken door alle ''wat-wel-en-niet-te-doen-tips'', behalve het aanhouden van een gezonde leefstijl!! ik ben er zelf ook achter; de kans op slagen van IVF is altijd kleiner dan de kans van mislukken; zo zijn de feiten! sterkte!
Thanks! Eigenlijk weet ik ook wel dat ik er zelf weinig aan kan doen. Maar net wat Nana zegt; je wilt de controle hebben en dat kan natuurlijk niet. Het blijft de natuur... Ik slik inderdaad ook vitaminen voor zwangeren. Tja, het is gewoon weer afwachten voor de tweede keer...
@Poema: meer dan je nu al doet kun je inderdaad niet doen. Een embryo pakt of pakt niet. Daar kun je helaas niet veel aan veranderen. Ik snap dat je graag zelf eraan bij wilt dragen dat het wel 'pakt', maar dat is helaas niet zo simpel. Ik doe zelf ook aan acupunctuur. Het kan een positief effect hebben om je te laten behandelen rondom de tp. Helaas heeft dat bij mij ook nog niet geresulteerd in een zwangerschap.