Oh Chantal wat fijn dat je mag beginnen. De hormonen hebben mij af en toe best beinvloed hoor, net iets jankeriger en erg moe, maar ik vond het spuiten echt het minste van alles. Ik las laatst een artikel waarin ze zeiden twee weken drukte, twee weken rust en dat is exact zoals ik het zie: je bent twee weken druk met spuiten, echo's, punctie en tp en dan is het gewoon wachten... Hoe gaat het daar trouwens mee Elif en Miepie? redden jullie het nog? groetjes!
Maria hier zenuwen zenuwen hahahah, een forumvriendinnetje van me bereke, heeft vandaag positief getest, en de tp 1 dag voor mij gehad, ben zooo nerveus nu. Maar ja ik weet het kan ook negatief zijn
Chantal, spannend! Bij mij vielen de bijwerkingen met spuiten ook heel erg mee. Van puregon werd ik ook moe, net als van de utrogestan. Verder eigenlijk nergens last van gehad... behalve van heel erge zenuwen in de dagen na TP . Elif, haha, en kan jij je nog inhouden dan? Of heeft je man de testen echt verstopt? Ik heb beide keren 9 dagen na TP positief getest. Ik zit nu eigenlijk vooral te wachten op ergens komende 2 dagen een uur erge buikpijn/menstruatiepijn. Als die niet komt weet ik eigenlijk al genoeg... beide keren hiervoor gehad (op dag 7 en 5 na TP). Maria, hoe is het bij jou?
nee miepie ze liggen nog op hun plaats. Ik wil woensdag testen ( nod 28 dagen) dan is het 11 dagen na tp, dus dat moet toch kunnen heh? Ik voel helemaal niks. Heb jij andere symptomen miepie? Hoop morgen voor je op buikkrampen.
Hoi, Ik ben Manon. wordt deze maand 33 jaar en wij zijn straks 2 jaar bezig met kinderen krijgen. In oktober heb ik eeen kijkoperatie gehad en het blijkt dat mijn beide eileiders verkleeft zitten waarschijnlijk door mijn blindedarmontsteking van toen ik 13 was. Nu gaan we voor IVF. Gisteren heb ik mijn medicijnen en hormonen binnengekregen voor het eerst. Ik wacht nu op mijn ongesteldheid. Omdat ik iets onregelmatig ben weet ik niet wanneer ik die moet verwachten, deze of volgende week. Wordt spannend dus. Dan wordt het bellen met het ziekenhuis of ze genoeg plek hebben en of ik dus mijn eerste prik mag gaan zetten. Zo wat over mezelf verteld ik ga nu even teruglezen wat er een beetje bij jullie staat. Ik zag even snel dat jullie al bezig zijn toch? is het de eerste keer? En hebben jullie nog goede tips? succes allemaal deze maand
Hé Manon, welkom hier! Spannend, straks voor het eerst spuiten... Tips: spuiten al een uurtje voor het spuiten uit de koelkast halen. En alles maar gewoon over je heen laten komen... Heel veel succes! Elif, geen idee wat er komt van de bijwerkingen van de utrogestan. Vorige keer dus expres een dagboekje bijgehouden (er vanuit gaande dat de uitslag negatief zou zijn) zodat ik voor een volgende TP zou weten wat ik ook al weer allemaal voelde enzo wat dus níet wees op een zwangerschap, maar toen testte ik ineens positief. Nu weer vanaf dag 5 een weeïg/misselijk gevoel en een erg hoge temp (37.4 vanmorgen, normaal na ei 36.7). Maar kan natuurlijk ook van de utrogestan komen of een beginnend griepje zijn. Afwachten dus maar (hoe moeilijk dat ook is....) Jij helemaal niks? Zegt ook allemaal niks... echte symptomen beginnen toch pas later... Ik ga denk ik donderdag testen als ik dan nog geen rood of roze heb gezien.
Miepie bedankt voor de tip. Die zal ik zeker onthouden. Ik lees ook veel over bijwerkingen. Nu weet ik dat we niet allemaal hetzelfde zijn maar wat zijn zo'n beetje de meest voorkomende hier? Ik ga beginnen met decapeptyl(dag 1 t/m10) en dan Puregon (dag 3 t/m 9) daarna weet ik het nog niet. Ik heb wel ook pregnyl gehad, maar dat zijn capsules met 2 met vloeistof en 2 met een poeder. verder heb ik hierbij flinke naalden gehad, die mag ik toch zeker niet zelf klaarmaken en prikken??
Manon, ik had weinig bijwerkingen, alleen richting de punctie-datum een wat opgeblazen en gevoelige buik en iets moeier dan normaal. Verder niks gemerkt van de deca en puregon. De pregnyl moet je idd zelf mengen. Je hebt 2 potjes poeder, en hebt ook maar 1 potje vloeistof nodig (maar krijgt er vaak 2). Je breekt de potjes door druk te zetten (doe er een doekje tussen) op het zwarte stipje op de flesjes. Dan met een spuit en de hele dikke naald de vloeistof opzuigen en bij het eerste potje poeder spuiten. Dan dat mengsel weer opzuigen en bij het 2e potje poeder spuiten. Ik had van het ziekenhuis een andere naald/spuit gekregen voor het toedienen van de pregnyl. Je zuigt het in de spuit waarmee je jezelf gaat prikken weer op, en spuit dan heel voorzichtig de lucht uit de spuit (dus tot er een druppeltje aan de naald hangt) en jast 'm dan je buik in . Klinkt ingewikkeld, maar valt wel mee hoor. Soms kan je het ook in het zh laten doen; vraag dat even na. Regi, dank je! O, Elif, dag 11 na TP moet zeker wel kunnen denk ik... ik had beide keren op die dag echt een duidelijke streep. Ik zit mezelf helemaal gek te maken hier; ben de hele dag al misselijk, maar ook wat grieperig (iets verhoging) en denk dus eigenlijk dat het daardoor komt. Gevoel alsof ik gisteren teveel gedronken en gerookt heb zeg maar (terwijl ik al weken niks gedronken heb, laat staan gerookt). Grrrr...wat is dit killing!
pffff bereke haar situatie charm, is het eigenlijk stom dat mij dit ook onzeker maakt? heb jij dit ook gehad ?
Zit het net te lezen ... wat een onzekerheid... en Mounia ook al ..... Bij mij was het pas veel later, ik heb de eerste keer helemaal geen bloedverlies gehad, kwamen er met de 8-w echo achter dat het niet goed zat (met 6 weken was alles OK). Toen met 10w een curettage gehad, kwam niet vanzelf op gang en hcg bleef stijgen. Tweede keer ook geen bloedverlies de eerste weken, maar wel elke echo een groeiachterstand die steeds iets meer opliep en met 7w nog steeds geen hartactie, dus einde oefening. Toen gestopt met Utrogestan en met ruim 8w een miskraam, maar 3 weken later met de echo bleek het vruchtzakje er nog steeds te zitten, dus weer curettage. Probeer het je alsjeblieft niet te onzeker te laten maken. Positief proberen te blijven is moeilijk, maar volgens mij ook heel belangrijk . Je weet het nooit... kan + testen, kan - zijn.... en als het dan + is, is nog niks zeker. Stap voor stap en afwachten, je hebt er weinig invloed op helaas.....
ja wat een moeilijke situaties zijn het allemaal Jeetje meiden hadden we dat gedacht vroeger Maar miepie voor jou moet het nu goed gaan!!
wat spannend voor iedereen. Al dat wachten ik zou er gek van worden. Ik ben nu al sinds maandag bezig met puregon en vorige week 30 december begonnen met deca. Ben ontzetten moe en heb best veel pijn in me buik. Beetje van slag denk ik maar. Ik mag morgen voor mijn echo en vind het zo spannend! Ik hoop echt meiden dat julie al zwanger zijn is een goed begin van 2010. Ik gun het julie allemaal zo!
dat was bij ons een beetje nader verhaal aangezien onze emmy`s nog onderzocht werden op chromosomen in maastricht dus daar vallen er dan ook weer af wij hadden daarvan 8 bevruchtingen en er bleven er 2 over , bij de poging erna had ik 15 eitjes daarvan waren er 9 bevrucht en bleven er 5 over
Jessy, succes vandaag! Spannend... Ik heb het even opgezocht hoeveel ik bij de eerste FM had; (27 feb) "7 grotere eitjes rechts, 5 links (allemaal rond de 10 mm) en bmslijmvlies was 9 mm". Ik heb daarna nog weer 5 dagen gespoten (na 3 dagen weer FM tussendoor) en op 4 maart pregnyl gezet, 6 maart bij de punctie had ik 17 follikels, 14 eitjes en uiteindelijk 7 goede bevruchtingen/doordelende bevruchte eitjes. Regi, hoe voel jij je?