Januarie 2010 cryo tp of IVF of ICSI behandeling!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by snippie23, Dec 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Bedankt voor je reactie Snippie! Nee, volgens mij las ik hier ergens op het forum dat zo'n onderzoek alleen bij ICSI is, maar het verschilt ook per ziekenhuis schijnt. Dus ik maak me daar nu een beetje nerveus over, omdat de uitslag daarvan 2 maanden duurt. Maar ben blij met jou reactie, niet ieder ziekenhuis doet het dus.

2. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48

geen zorgen maken meissie:D!
    bij mij hebben ze het ook niet gedaan!
    moest wel van te voren bloed prikken.maar was volgens mij niet voor chromochoom onderzoek.
    maar wss heb jij ook bloed moeten prikken voor ivf.
    knuf

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Thanks meis!! Super lief!

Ja, we hebben wel beide bloed moeten prikken, volgens mij is dat voor HIV en Hepatitus B. Dat blijft een jaar geldig dacht ik.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Zora, in welk ziekenhuis loop je? In het AMC, waar wij lopen, is het voor mannen verplicht om voor de ICSI chromosomenonderzoek te doen. Maar dan gaan ze er natuurlijk vanuit dat het ICSI is omdat de zaadkwaliteit van de man heel slecht is, en je daardoor voor ICSI opgaat... geen idee of ze dat in jullie geval ook verplicht zouden stellen.

5. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    jah idd dara was het voor.
    maar wij hoefde dus geen ander onderzoek.
    kijk bij het sperma onderzoek bij me man was al gebleken dat maar 5% een goede vorm heeft.
    maar verder hoefde we niks.en denk echt wel dat ze het jullie anders al verteld hadden toch?

knuf

6. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    mijn zaad is ook slecht maar naar mijn weten hebben geen chromosomonderzoek gedaan.hoe gaat dat dan in zijn werk?
    hij moest wel een uitgebrijde sperma test maar weet niet of daar ook dat chromosomonderzoek in zad?

7. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    oja en wij zitten in leiderdorp medisch centrum voor kinder wens die zouden denk wel weten hoe of wat!

8. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Wij hebben ook geen chromosomenonderzoek gehad, wel idd bloed prikken en zaad getest, maar verder niet.

@Snippie: Is bij jouw man alleen de vorm (morfologie) van het zaad niet goed, of ook de hoeveelheid, snelheid van zwemmen etc???
    Vrienden van ons hebben deze week gehoord dat bij hem ook maar 4% normale vorm heeft....

9. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    Bij me man was de hoeveel heid rond 37mil maar bewegelijkheid slecht en vorm dus slecht!dus vandaar ICSI .

10. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hey allemaal,

Wij starten voor de 3e poging in dec/jan en ik las jullie topic. Bij ons is wel DNA onderzoek gedaan ong. 1,5 jaar geleden, toen was al bekend dat het IVF werd, voor ICSI is het bij ons verplicht en ze wilden niet het risico lopen dat het later alsnog moest. Wat maar goed bleek te zijn ook, want onze laatste poging bleek een ICSI te moeten worden. Bij ons is het probleem langzaam zaad (vorm/morfologie/hoeveelheid ong. 67 miljoen etc. is prima) Wij zitten in het fertiliteitscentrum van het st. elisabeth ziekenhuis in Tilburg.

groetjes

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Kan ook zijn dat het aan onze aantallen ligt dan hoor ;)... Mijn man heeft gemiddeld maar zo'n 2-500.000 zaadjes, waarvan 98% niet bewegend.

Vanwege 2x miskraam is nou bij mij ook alles onderzocht, dus inmiddels zijn allebei onze chromosomen gekeurd (en gelukkig goedgekeurd :p).

Vandaag de afspraak in het AMC gehad waarbij we alle uitslagen kregen, en we kunnen net tussen kerst & oud/nieuw ingepropt worden voor de meting vh baarmoederslijmvlies en dan als alles goed ontdooit op 4 jan de TP!

12. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    ohh gaaf meissie:D

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wij lopen in Amersfoort maar voor de punctie en TP in UMC in Utrecht.

Wij hebben ook nog IUI gedaan eerst en toen dus IVF maar van de 15 eicellen mar 1 matige bevruchting. Dus zaad is slechter dan ze al die tijd gedacht hebben. En wat ik al vermoedde.

Ik geloof gemiddels 9 mln zwemmers p/ml. Daarvan een gedeelte niet goed gevormd en niet goed bewegend. Hoeveel weet ik niet. Met de opwerking bij de IUI's hielden we tussen de 1-2,5 mln goede zaadjes over met een uitschieter van 4 mln.

Ik vraag het wel als ik bel voor de medicatie maar ze hebben inderdaad verder iets gezegd. Utrecht zei dat ICSI aan te raden was maar dat we dat met Amersfoort moesten overleggen en van Amersfoort heb ik alleen het aantal bevruchtingen doorgegeven aan de assistente en de arts niet meer gesproken. Had beter een evaluatiegesprek kunnen eisen, maar ze zijn in Amersfoort nou eenmaal vrij makkelijk.

Maar misschien maak ik me druk om niets.....

14. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    Zora is logisch dat je ,die dingen afvraagd!!
    en vind het raar van amserfoort dat ze geen eva gesprek hebben.

mooie tekst zora.

15. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Hallo dames,

Wil me hier ook maar vast melden.
    Afgelopen dinsdag 1 december het evaluatuie gesprek gehad met onze GYN na 8 IUI's.
    We gaan nu verder met onze eerste IVF. Ben reeds begonnen met de pil, want was die dag ongesteld geworden, kwam dus goed uit.

We wachten nog op het schema, maar ik verwacht toch snel deze te ontvangen aangezien de GYN ook had aangegeven dat we in januari de eerste IVF zouden krijgen.

Ben benieuwd. Zal me dus hier wat vaker gaan ophouden de komende tijd.
    Ik wens alle andere dames ook veel succes en hoop op een vruchtbare maand!!

Chantal

16. 76 chantal.. waar zit je dan dat je zo snel terecht kon..

Zora hier ook geen chromosomen onderzoek..

meiden allemaal even een knuffie van Yippie..

liefs mij

17. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    ik kon ook al snel terecht!
    wij hoorde dat we icsi konden doen en twee weken later aal konden beginnen met spuiten!
    wij hadden het er thuis al overgehad dus toen we het defentief hoorde meteen jah tegen gezegd!en kwam dta mooi uit dat ik twee weken later ongi moest worden.
    knuf

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hé Chantal, welkom hier! Fijn dat je zo snel al kan starten zeg, en spannend ook...

Zora, raar hoor, van Amersfoort. Is het voor het eerst dat je nu een deel in Utrecht gaat doen? Zou anders even contact met hen opnemen om na te vragen, zou naar zijn als je straks ineens wél dat onderzoek moet hebben en dan nog 2 maanden moet wachten op die uitslagen...

19. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    meiden ik snap iets niet sorry :S!

maar waarom moeten sommige aan de pil?

20. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Dat is makkelijker voor de arts om de icsi te plannen omdat je daardoor je eigen cyclus ook plat legt.

Ik heb ook geen pil gehad.

Share This Page