Januarie 2010 cryo tp of IVF of ICSI behandeling!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door snippie23, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo,

Wij zien ook erg op tegen onze eerste ICSI poging. Met name de verschillende hormonen jagen mij (en mijn vriend) angst aan wetende hoe labiel ik wordt rond het ongesteld worden. Denkende aan het feit dat dit 20x erger wordt omdat ze graag 20x zoveel eitjes willen oogsten baart me zorgen. Kortom: ook ik vind het spannend allemaal. Het lezen over hoe jullie alles doorstaan en ervaren geeft mij enige rust igg. Bedankt daarvoor. Ben erg benieuwd naar de MMM per januari.

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Tja ervaringen.... hmmm, ervaring genoeg, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. Ik denk dat je het toch zelf moet ervaren. Bij de een hebben de hormonen helemaal geen effect op je gesteldheid en bij de andere wel, bij de een doet de punctie geen zeer bij de ander wel, de een heeft 2 eitjes, de ander 20... Het enige dat bij iedereen overeenkomt is dat we de wachtweken allemaal verschrikkelijk vinden!!! Voor de rest moet je het helaas zelf ondergaan om te ervaren hoe het is....

@Lisa: Hey lieverd, goed je te zien hier in dit topic, we gaan hard ons best doen weer in januari meid!!! Knuf
    @Maria74: in welk ziekenhuis ben je onder behandeling? Ik zag dat je dezelfde medicijnen gebruikt als wij. Wij lopen in Rijnstate (Arnhem) en UMC (Utrecht).

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Lieve dames,
    Ik wil me hier nu ook aanmelden!
    Heb in januari een cryo-poging (1 cryo overgehouden van de eerste ICSI). Wanneer precies beginnen is nog niet helemaal duidelijk, hangt van mijn ongi af. Verwacht m binnenkort, maar vanwege winterstop in Nijmegen moet ik nog even wachten.

Voor de dames die vroegen om ervaringen....
    ...ik vond het heel anders gaan dan ik van tevoren verwachtte. Het spuiten viel me ontzettend mee, geen enkel probleem eigenlijk. Leuk is anders, maar je weet waar je het voor doet. Ook de punctie vond ik niet tegenvallen, het deed wel pijn, maar het was te doen. Ik vond alleen de week voor en de week na de punctie erg tegenvallen; erg opgezette buik door de vele eiblaasjes. Hopelijk gaat dat bij een volgende verse poging voor mij beter; ik zat nu tegen overstimulatie aan.

We zijn geloof ik vanuit het okt/nov topic met een aantal dames naar januari verhuisd; hopelijk verhuizen we niet nog een keer! Ja, naar het zwangere-topic!

xxx hypo

4. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    PS: januari is niet met ie! ;)

5. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    hi meiden,

Nou gister ben ik weer na het zh geweest om te kijken wat het werd (iui of ivf) en ik ben uitgelood in de ivf groep. ik kan jammer genoeg niet in januari starten want er was jammer genoeg geen plek dus het wordt eind januari/begin februari maar dat maak niet uit.....heb een goed vooruit zicht om er na toe te leven.

xxx

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dan heb je in ieder geval al een datum om naar uit te kijken Sandra, hopelijk vliegt de tijd voorbij.

Dinkie, Hypo en Lisa welkom hier, leuk veel bekenden in dit topic, hopelijk is dit het laatste topic voor ons allen!

Dinkie: Mij is de 1e IVF ook erg meegevallen, ik heb het lange schema dus het spuiten ging op een gegeven moment tegen staan en een beetje pijn doen (de Decapeptyl) maar dat loste ik op door voor te spuiten even een ijsklontje op mijn buik te houden. Verder had ik volgens mijn man wel een kort lontje, en ik had zo nu en dan een opvlieger, hoofdpijn en was heel erg moe. Maar als dat alles is....

De punctie heb ik gedaan met heel weinig pijnstilling en was goed te doen. Het was wel pijnlijk, maar het was ook zo voorbij.

De TP stelde niet zoveel voor maar dat komt ook omdat ik hiervoor 6 IUI's heb gehad en een insemenatie en een TP gaan hetzelfde.

De wachtweken waren erg zenuwslopend. Wij hebben nu ook een weekje vakantie in de wachtweken gepland. En de periode nadat de IVF was mislukt was ook echt niet leuk. We waren er allebei kapot van. Maar nu helemaal bij elkaar geraapt gaan we naar poging 2.

Overigens ben ik het met Lindinha eens het is voor iedereen anders, maar dit is mijn ervaring.

7. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik begin 30 december met de Decapaptyl.
    13 januari komt er dan de puregon bij en 22 januari de eerste meting. Begin januari eerst nog een controle echo, maar we gaan er maar van uit dat dat goed komt.

Spannend we gaan nu echt beginnen.

Vandaag gebeld voor een afspraak bij een psycholoog, antwoordapparaat!! SHIT Heb je toch wel iets overwonnen en dan dit. Maar goed, ken haar al dus zal maandag ook wel lukken.

Zijn er mer dames die wat hulp hebben om alles goed te verwerken??

Chantal

8. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    #108 snippie23, 11 dec 2009
    Laatst bewerkt: 11 dec 2009
    welkom chantal nee heb geen hulp!
    maar ben denk wel van plan die te gaan zoeken.
    eerst afwachten hoe het me deze week vergaat!
    maar heb soms de neiging te verdrinken in me eigen verdriet en boosheid!
    knuf

9. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    sapje en hypo welkom!

10. chantal.. wij lopen hier samen bij maatschappelijkwerk van het ziekenhuis zijn heeft voornamelijk feriliteitsmensen..
    Ben blij dat we de stap genomen hebben.. iemand die je begrijpt en je ook kan helpen elkaar beter te snappen zeg maar..

liefs yippie

11. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    @all: Bedankt voor jullie reacties! Het is fijn om de ervaringen van anderen te lezen, ik laat het nu maar over me heen komen...

@snippie23: Jeetje, dat is idd erg vervelend zeg! Eerst een pos test en dan toch weer die rot duivels!!!! Sterkte en een dikke knuffel!!!

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ik krijg ook hulp van een maatschappelijk werkster van ons ziekenhuis, omdat ik moeite heb om alles te verwerken wat ons dit jaar is overkomen. Wel fijn, zij werkt ook met meerdere stellen die met IVF/ICSI bezig zijn, dus ze weet precies hoe een behandeling eruit ziet, hoef ik niet nog een keer uit te leggen en ik heb echt het gevoel dat ze er voor mij is!

13. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Ik ga maandag dat ook aan mijn gyn vragen!
    of ik hulp kan krijgen bij verwerking.

liefs

14. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle informatie!
    Nu beginnen wij pas in januari, maar vind ik het nu al allemaal erg zwaar te verwerken. Voor de dames die al allemaal behandelingen achter de rug hebben en dus ook al langer bezig zijn kan ik me helemaal voorstellen dat wat hulp bij verwerking een erg slimme zet is. Wij hadden het er toevallig ook al over (terwijl we eigenlijk nog niet eens begonnen zijn)

15. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Let’s hope it’s all worth it:
    The heartbreak and tears,
    The needdles and fears,
    Then a punction and a lot stress,
    But when my dream come’s true, I won’t care less.:)

(tsja even nog in sinterklaas sferen, op rijm.)
    Chantal

16. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Chnantal mooi geschreven meid!

17. Maria74

Maria74 Niet meer actief

@Lindinha; wij lopen in het St elisabeth in Tilburg. Erg goed ziekenhuis.

Wbt hulp inschakelen, moet je zeker doen als het allemaal te veel wordt. Wij hebben daar vooralsnog geen behoefte aan. geloof me het traject valt ons niet mee, maar ik 'doe' het graag gewoon met zijn tweetjes. Ons leven, onze emoties, veel te intiem voor een buitenstaander, maar dat is misschien wat calvinistisch gedacht.

w.b.t. de hele procedure. Wij hebben hem nu 2 x gehad, en het spuiten valt me 100% mee, de wachtweken overigens ook (hoe apart dat dan misschien ook is) de punctie daarentegen vind ik verschrikkelijk, bijna niet vol te houden en zie ik ontzettend tegenop. Maar het zwaarste van het proces zijn alle stappen, elke stap zorgt voor stress en eventueel een grote teleurstelling (spuiten, 1e echo, hoeveel folly's, punctie, hoeveel eicellen, zaadkwaliteit, bevruchtingen, hoeveel emmy's, TP, blijft ie hangen etcetc.) pfff dat valt me zo erg tegen elke keer weer al die stress en door mijn hoge dosis hormonen (dubbel zo veel) ben ik super labiel (van woede tot huilen) overigens niet tegen mijn vriend (die vind ik ook dan superlief), maar bv op mijn werk, echt heel erg....

Wij zijn nu 2,5 jaar bezig voor een baby (ik ben 35 en mijn vriend 40) dus ik ben er écht aan toe..;)

18. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    JANUARI 2010 MEIDEN:
    Lindinha: cryo tp
    Snippie23: cryo tp
    Miepje1: cryo tp
    Sabrien: cryo tp
    Miepie80: cryo tp
    Jippieayee: 1e ICSI 7 dec start pil. 2 jan start decaptyl
    Sandra1987: 1e IUI of IVF
    Zora: 2e IVF/ICSI waarschijnlijk 30-12 start Deca, lange schema
    Maaike: cryo tp
    Maria74: 3e IVF/ICSI, start lucrin/Gonal F 23 december
    Elif82: tp van 2 cryo's komende cyclus.
    Lisa : 4e cryo tp
    Robing : 2e cryo tp

AFSPRAKEN:
    - 9 dec Miepie80 uitslag chromosomen en hopelijk groen licht voor start progynova
    - Snippie 14 december evaluatie gesprek 15.30 eertse ICSI poging
    - Zora 16 december tussen 12-13 uur belafspraak fert. arts
    -yippie 13 januari 1 echo.
    -Lisa 7 januari echo

ZWANGERE JANUARI 2010 MEIDEN:

JANUARI 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT

ga ook lekker meekletsen hier... na 2 x MK, beetje ziek geweest 2 jaar toen 3 x IUI en 1 x TP in 2009 ff een stop (wachtend op de nieuwe ronde) mogen we weer verder na een "gestaakte" 2e tp in december, ze konden mijn ei niet vinden....... kwam ook pas op dag 24 :( heel bizar maar oke 2010 gaat een groot vruchtbaar jaar worden !!

Gr Robing

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Robing ik ga heel hard voor je duimen.

Normaal zou onze tp deze maand zijn maar mijn ongi is er nog niet dus denk dat het ook januari word of net voor nieuwjaar.
    Ik heb er wel langzaam genoeg van dat ik maar niet ongi word.
    Maar adem in en adem uit hihih

20. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    welkom robing!!!!!!!duim voor je!!

elifn wat naar dat die ongi er nog niet is

Deel Deze Pagina