DJ of DR als initialen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Iloiza, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik vroeg me af hoe jullie denken over de initialen DJ (Niet als in Dirk-Jan, maar als in 1e naam bijv. Dylan, 2e naam bijv. Julius). Kan dit? Of krijg je dan te veel "DJ Achternaam in da house!"? :(

En DR? Wordt het dan niet te veel "dokter Achternaam"?

Mijn vriend en ik willen ons kindje graag een tweede naam geven, maar komen eigenlijk alleen op namen die beginnen met een J of met een R. En bij onze eerste naam weten we niet of dat wel "kan".

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Vrienden van mij hebben een zoontje met de voorletters dj, maar die noem ik gewoon bij zijn eerste naam. Eigenlijk wordt hij nooit dj genoemd. Ligt er ook een beetje aan heo je er zelf mee omgaat. Als jij hem dj gaat noemen doen meer mensen dat, maar als jij duidelijk aangeeft dat je graag wilt dat hij bij zijn eerste naam genoemd wordt dan zal dat ook wel gebeuren.

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik zou daar niets achterzoeken en vind het
    heel anders als bv W.C. of B.H.

Dus gewoon lekker doen anders kan je bij alles wel iets verzinnen ;)

4. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik vind DJ eigenlijk wel stoer :) . Mijn nicht heeft een zoontje met als voorletters BMW, met vernoemingen naar vaders en opa's, kwam dat gewoon zo uit. Ik zou het gewoon doen hoor!

5. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Absoluut niet erg.
    Idd de w.c is echt wat anders.
    Gewoon doen zou ik zeggen...

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zou 't ook gewoon doen hoor. Als je heel duidelijlk altijd over 'Dylan' (ofzo) praat, dan maakt die 2e letter niets uit.
    Sverre heeft ook 3 namen (SCP) maar volgens mij weet allang niemand dat meer. ;)

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik vind DJ het leukst omdat hij waarschijnlijk bij zijn vrienden DJ genoemd gaat worden :D

mijn baas zijn zoontje heet Dirk-Jan en hij word ook vaak DJ genoemd

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ligt volgens mij inderdaad aan jezelf... WC zou inderdaad een beetje raar zijn. Maar bijna niemand weet dat Sasha als 2e naam, nathalie heeft.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Mijn dochter heet Kyra Maria Anna oftewel Koemelkallergie of Koninklijke Militaire Academie, maar ze wordt toch echt gewoon Kyra genoemd. Dus ja ik vind DJ of DR echt wel kunnen.

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nee zou ik niet doen. Ik zelf let er op dat de initialen niks raars zijn...of een afkorting van woorden zijn?

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hey Buddy!
    Ik vind het helemaal niet raar. En je geeft alleen de eerste naam als roepnaam (toch?), dus dan is die 2e letter al sowieso minder belangrijk dan bij bijv een dubbele naam als Dirk-Jan oid.

Ik vind SS, BH, WC etc wel rare initialen, maar degene die jij noemt absoluut niet.

12. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Ach, als je zelf graag wilt: Een Surinaamse vriend van ons heet Dietrick Holtie Reginald Achternaam...

Juist, DHR Achternaam. Maar niemand die hem zo noemt, voor zover ik weet ook nooit zo geweest...

13. 4days

4days Niet meer actief

Ach DJ als initialen maakt echt niets uit hoor! En trouwens, die tweede naam kom je in je leven toch zo weinig tegen als het niet je roepnaam is... De meeste mensen weten niet een van elkaar wat hun tweede of derde naam is!

Deel Deze Pagina