Hoi middagschatjes, Aangezien wij voor de hypotheek een overlijdensrisicoverzekering moeten afsluiten heb ik wat vragen aan jullie. - Waar hebben jullie deze afgesloten? -Wat voor premie hebben jullie? Gelijkblijvend, gelijkmatig dalend of annuitair dalend en waarom? - Voor welk bedrag zijn jullie verzekerd en waarom? - Wat betalen jullie per maand? Onze hypotheek is 169.000 euro en ik zit te denken om 85000 euro te verzekeren op mijn leven, de helft dus en dan gelijkblijvend in verband met mijn beroep. Dat als ik over 30 jaar wordt doodgeschoten ofzo Luc en mn partner 85000 euro krijgen. Is dat handig? Omdat er tegenwoordig alleen maar een lineaire of annuiteitenhypotheek kan worden afgesloten kan je hem dus niet meer in de hypotheek meenemen. Ik hoop dat jullie antwoord kunnen en vooral willen geven op deze vragen. Er zijn zoveel vormen en zoveel aanbieders dat ik even niet meer weet hoe en wat. Heb al op independer.nl gekeken maar zou ook graag eigen ervaringen willen horen. Je kan geen kapitaalverzekering meer afsluiten helaas (die dus uitkeert bij leven en bij overlijden) Thanks!
Wij hebben m bij Interpolis. We hebben de meest uitgebreide vorm dus wanneer een van ons iets overkomt is het huis meteen hypotheekvrij. We betalen een vast bedrag per maand icm een spaarhypotheek. De overlijdensrisicoverzekering is bij ons gekoppeld aan de hypotheek en alleen daarvoor bedoelt. Je hebt ook vormen die uitkeren en dan mag je zelf weten waar je het geld aan besteedt. Omdat het om een groot uit te keren bedrag gaat als ons iets overkomt moesten we gekeurd worden. Denk dat het weinig zin heeft om bedragen te noemen want dit is voor iedere situatie weer anders.
Wij hebben hem bij universal leven. Omdat we nog jong waren, gezond en geen risico vormde, kregen we geen oproep voir een keuring. Welke vorm geen idee maar hij keert uit bij overlijden en en bij in leven na 30 jaar om de hypotheek af te kunnen lossen. Mijn man is verzekerd voor een heel groot gedeelte van de hypotheek, ik voor een wat lager bedrag. Als mijn man komt te overlijden is de hypotheek zo laag dat ik niet extra hoef te gaan werken. Als ik kom te overlijden komt er een lager bedrag vrij maar voldoende om een stuk af te lossen en een dag minder te gaan werken.
Zijn dan hypotheek vrij Als mijn man komt te overlijden komt er een extra 50.000 euro vrij zodat ik lang thuis kan blijven om voor de kinderen te zorgen en niet verplicht hoef te werken
Hier een spaarhypotheek maar bij overlijden blijft er nog maar 5000 aan hypotheek over, de rest wordt uitgekeerd. (Was eerst het hele bedrag, maar hebben er later nog wat bij geleend). Het voordeel hiervan is dat als een van ons overlijdt, de ander niet (extra) hoeft te gaan werken en gewoon in ons huis kan blijven wonen.
Wij hebben em bij aegon. Gelijkblijvend. Bij overlijden van een van beide heeft de ander het huis vrij op naam.
Wij hebben hem bij zwitserleven. En betalen iets van 133 in de maand vast bedrag en ook wordt onze hypotheek voor de helft dan afgelost. Wij hebben hier voor gekozen omdat de rest schuld dan nog zo klein is dat 1 dat makkelijk nog kan betalen. Hij is wel gekoppeld met onze hypotheek anders konden we de hypotheek niet krijgen. Maar die van ons keert ook een bepaald bedrag uit bij leven. Niet het bedrag wat uitgekeerd zou worden bij overlijden maar wel iets, hoe en wat precies weet ik niet.
Wij hebben 220.000 verzekerd van de 250.000. Mijn man is wel een risicofactor, namelijk 40+ en verhoogd cholesterol (aangeboren) We hebben het bij Erasmus, betalen altijd een gelijke premie en dat is 307,77 per maand.
133 euro in de maand? Voor welk bedrag zijn jullie verzekerd? Wij zouden voor 85000 euro gelijkblijvend in het begin 6 euro per maand en aan het einde 22 euro per maand gaan betalen. Looptijd 30 jaar (centraal beheer) Hebben jullie dan een ander soort verzekering (die ook uitkeerd bij leven)of een veel hogere hypotheek?
Wij zijn verzekerd voor 125.000 euro en krijgen wel een bedrag bij leven maar hoe en wat precies weet ik niet. We bouwen wel kapitaal op en dat krijgen we bij leven maar dat is niet de 125. Hoeveel wel weet ik niet maar bij overlijden krijgen we 125 en bij leven na 30 jaar het opgebouwde deel. We hebben zoveel verzekeringen dat ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zie. Maar onze hypotheek is ook al 8 jaar oud dus misschien dat de regels toen wel anders waren.
heb je dan een spaarhypotheek misschien? Ja toen was het anders inderdaad, dat kan allemaal niet meer
Wij hebben exact hetzelfde verhaal. Alleen het enige verschil is dat bij ons niet alles is afbetaald. De maandlasten gaan van 600 (bruto) naar krap 200 (bruto) per maand. Dit ivm het beroep van mijn man. Daarnaast is hij via zijn werk ook verzekerd. Ik krijg dan een ton uitgekeerd als mijn man overlijd.
De meeste noemen hier een kapitaalverzekering (combinatie van opbouw van kapitaal, die na bepaalde tijd tot uitkeer komt, en een overlijdensrisicoverzekering). En daar heb jijzelf niet zoveel aan omdat jij deze volgens de regels niet meer mag afsluiten. Een goeie financieel adviseur moet tegenwoordig een advies maken waarbij hij ook laat zien wat het beste is om welk bedrag te verzekeren en ook of er een verplicht gedeelte verzekerd moet worden (omdat je met NHG sluit of meer dan 100% marktwaarde). Ik heb op mijn leven het verplichte gedeelte voor NHG verzekerd op basis van Annuïteit voor de tijd dat het nodig is. Omdat ik na een bepaalde periode genoeg afgelost heb (in mijn geval opgebouwd in banksparen) en er geen ORV verplichting voor NHG meer is. En mijn. man krijgt bij mijn overlijden een flinke maandelijkse overlijdensuitkering van mijn werk waardoor hij niet zo snel in de problemen komt bij mijn overlijden. ik heb op het leven van mijn man iets meer afgedekt omdat uit het advies bleek dat ik de maandlasten maar net kon redden als hij overlijdt. Daarnaast hebben we een gelijkblijvende ORV van 100.000,-. Deze hebben we vooral omdat we nog een restschuld uit onze oude woning hebben en deze bij overlijden van één van ons gelijk kan worden afgelost en wegvalt.
Hier een bankspaarhypotheek en betalen een bedrag van 29 euro per maand via Cardiff. Als een van ons overlijdt is het huis helemaal vrij.
Oh bedragen vergeten. Ik betaal voor de 100.000,- 10,72 per maand. En voor de andere 2 verzekeringen 6,51 (op mans leven) en 5,83 (op mijn leven). Zijn gesloten bij Interpolis.
Thnx voor je info meid! is die 100.000 euro een ORV met gelijkblijvende premie of was die die van de annuiteiten? edit: lees nu gelijkblijvende ! Hoeveel ga je maximaal betalen aan premie?
Dat is nog een oude tijdperk ORV. Gelijkblijvende verzekering met vaste premie per maand. De andere 2 zijn op basis van Annuïteit en leeftijdsafhankelijk (dat houdt in dat de premie maandelijks varieert maar omdat het uit te keren bedrag ook elke maand zakt is het centenkwestie wat het scheelt maandelijks)