BuikHUIDcorrectie

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 2 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #1 Nina Sanders, 2 aug 2020
    Laatst bewerkt: 2 aug 2020
    Oh jeetje ik heb lang getwijfeld of ik hier iets over wil posten. Het is zo complex en gedoe. Ik hoop vooral op herkenning, tips en ervaringen.

Na de zwangerschap / zwangerschappen zie ik er gewoon goed uit. Bam. Ik ben fit, gewoon op mijn oude gewicht, pas m'n kleding nog en heb gewoon 2 gezonde zoontjes. :) amazing.

Ik ben mega slank en ben daar zo blij mee alleen: ik droeg watermeloenen. En dus: mijn buik is zó om te huilen. Van borstbeen tot schaambeen onder de striae (ja, nieuwe striae gewoon erbij hoor) en die slappe huid.. dagelijks laat ik hier heel wat tranen over. :)

Mijn man is zo lief meedenkend. Die zegt dat ik prachtig ben maar als ik er zo mee zit dat het mijn leven belemmert, dat ik er wat aan moet laten doen. En ja, dat doet het. Het is serieus echt vreselijk. Niks 'het zal toch wel mee vallen'. Nee. Ik pas idd mijn kleding nog en ben gewoon super slank, maar die buik. Oef, ik zie dit niet meer zitten. Gewoon 1 groot los hangend striae vel. Ik vermijd spiegels dus ook. Maar nu, nog een probleem.

Ik heb gigantische emetofobie. :eek: Ik zal dus NOOIT vrijwillig een narcose nemen. Ik snap helemaal wanneer men denkt dat ik me aanstel, maar kon ik het maar uitleggen. Als ik me ziek voel, dan vergaat echt mijn wereld. Niet te bevatten, schaam me er ook voor. Vooral probeer ik mijn gezin er niet mee te belasten en dat gaat prima.

Nu las ik iets over een buikHUIDcorrectie ipv een buikwandcorrectie. Waarbij je dus niet per se narcose nodig hebt. En dus geen kans op ziek worden? Wie kan mij hierin tips geven? Ik ben zo klaar met dat slappe velletje. Het zorgt er bijv ook voor dat ik bang ben vd toekomst. Wat als ik ooit nog zwanger zou worden? Valt mijn buik er dan van af? Overdreven maar mijn buik is echt om te huilen.
    Zucht...
    Ik weet 't even niet meer haha. :rolleyes: Op zoek naar ervaringen!

2. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Ik kan je niet helpen, maar ben wel geïnteresseerd! Hier ook striae en een soort ‘rand’ (waar de onderkant van mijn zwangerschapsbuik zat) waar ik maar niet van af kom. Een buikwandcorrectie vind ik te ver gaan, dit zou een mooie oplossing kunnen zijn!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja het is gewoon zo dubbel. Ik had het kunnen weten hoor. Zeer slank + watermeloenen = mega slap vel, een diastase waar je u tegen zegt en striae van hier tot Tokyo. Die striae boeit me niet zo maar die huid.. ik doe mijn best om fit te zijn, doe elke dag oefeningen (morgen sta ik stipt 7u in de gym) en dat werpt zeker vruchten af. Ik mag er best wezen, al zeg ik het zelf. Maar die buik. Ik ben zo klaar met die tranen, echt waar..

4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Nina Sanders uit ervaring kan ik je vertellen dat bij een derde zwangerschap met van die watermeloenen en normaal slank, je buik er niet vanaf valt. ;) al voelt het hier soms wel zo :|
    Mijn buik doet momenteel al niet onder voor de laatste weken, en dat hoor ik dus ook regelmatig. Zelfs op de camping zaten ze me aan te kijken of ik wel helemaal goed was om vervolgens verbaasd te kijken toen ik zei dat ik net over de helft was.

Snap overigens je gevoel wel heb dat ook heel lang gehad, zowel na de eerste als de tweede. Denk dat het hier vooral scheelt dat ik vooral in een rolstoel zit en er daardoor minder 'last' van heb.
    Ben wel heel benieuwd naar die huidcorrectie.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oef goed om te horen. Wat een egoïstische uitspraak van mij he. Mijn man ziet dat het enorm aan me vreet en moedigt me aan om gewoon een vrijblijvend consult aan te vragen.
    Maar aan de andere kant. Ik heb 2 jonge zoontjes. Die jongste gap is 9 mnd. Die kan toch niet weken lang zonder mij?!

Aan de ene kant voelt dit als enorm aanstellen maar had ik maar iemand die dit écht begreep. Mijn man is nog zo lief maar snapt 't niet echt. Mijn zus idem maar die ging striae loos door haar zwangerschappen heen.
    En dan is het zo'n gevecht. Tuurlijk zijn er belangrijkere dingen. Ben zo dankbaar voor die 2 boys (2x zeer intensieve ziekenhuis trajecten) maar hallo zeg. Ik ben ook nog gewoon een 'jonge' moderne mama. Net 30, dromen, vol energie, passies...

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.342
    1.823
    113
    Vrouw
    Maar als je nog een kinderwens hebt, is het dan niet beter om te wachten met operatie tot na die zwangerschap..anders moet je nóg een keer?

Louise11110, Paardenbloem en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Helemaal waar.. maar we weten het gewoon nog niet. Ben net 30. Weet ik veel hoe ik er over 5 jaar over denk. Voor nu zijn we compleet maar ja. Ik kan niet garanderen dat ik er over 5 jr nog zo over denk. Ben zo dankbaar voor deze periode. En ja, ik wil dit nog 2 x mee maken stiekem. Maar ik wil ook rekening houden met de dynamiek van het gezin. Zwanger worden was voor ons zo zwaar. Bevallen vond ik echt amazing.. we gaan het zien.

vlinderCN vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    geen ervaring, wel veel ervaring met ruggeprik/narcose. Ben precies 1x misselijk geweest en dat was toen ik niet nuchter was (spoedks, dus geen idee).
    Anesthesist kan je daar ook wat tegen geven.

10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wat is er egoïstisch aan, een gelukkige mama betekent een gelukkige man en gelukkige kinderen ;)

Het voelt hier met name als een schortje wat er niet hoort overigens.
    Hier ben ik de zwangerschap van de eerste door gekomen zonder stria tot mijn weeën begonnen met 35 weken (ben bevallen met 39 +6) toen zat ineens heel mijn buik vol. Maar goed na de zwangerschap vooral bezig met overleven en alles op orde brengen na het uit elkaar gaan.

Voor de 2e 4,5 jaar bezig geweest waarvan 2 jaar mmm met mijn man en waren nu na 1 jaar zelf proberen tegen beter weten in weer begonnen met de mmm. En dan vervolgens in de pauze maand zwanger worden. Maar hierna zijn we wel klaar vinden we, we willen ze ook voldoende kunnen blijven bieden voor later.
    Had je er met de hormonen spuiten geen last van, van de stria? Hier was het vooral zoeken naar plekjes waar het niet zat om te prikken want in de stria zelf deed echt flink pijn en zorgde voor flinke blauwe plekken.

Hier wel altijd gezegd dat ik pas iets liet doen als we klaar waren. Ik wil al vanaf de eerste mijn borsten laten doen, want die zijn echt leeggedronken om het zo even uit te leggen. Behalve tijdens de zwangerschap. En net wat je zegt we mogen ons toch ook gewoon zeker voelen over ons lichaam? Het is niet dat ze de stria weg kunnen halen ofzo. ;)

Louise11110 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Je jongste is 9 maanden. Dan ben je eigenlijk net klaar met het ontzwangeren. Het kan ook "vanzelf" beter worden. Bij mij hielp sporten, buikspieroefeningen (niks extreems daar heb ik de discipline niet voor) en gezond eten goed.
    Ik heb drie kinderen, de jongste is 2 en mijn buik is best wel ok.
    De straie zie je wel maar echt veel minder dan op het begin. Het is redelijk strak en ik durf gewoon weer in bikini.
    Kijk het is niet zoals voor mijn eerste zwangerschap..
    Wat ik wil zeggen is dat het echt wel beter kan worden, ook zonder operatie oid.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dank voor je lieve reactie. 2 intensieve mmm trajecten (ik dacht dat we het niet zouden overleven) brachten ons echt zulke amazing kindjes. Wil er nooit meer zo obsessief mee bezig zijn want killing voor man en gezin. Daarom wil ik de vrijblijvende tour op gaan. Over een tijdje gewoon lekker zonder AC en kijken waar we belanden. Sowieso ben ik nu al compleet en is het op zich goed zo. Ik heb alleen zo ongelofelijk veel liefde om te geven. De 2 trajecten waren zo enorm heftig..

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thanks v je reactie. Doet me goed. Maar heb je ook echt vel wat voor je gevoel over hangt? ;)

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ik duik er nu lekker in, thanks v jullie reacties vast!

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ff op die site gekeken. Geen idee of het een betrouwbaar bedrijf is maar ze schrijven daar dat er een verschil zit tussen een buikhuidcorrectie en een buikwandcorrectie dat er bij de laatste ook nog eens vet wordt verwijderd. Ehhhhhhh bij een buikwandcorrectie halen ze overtollig vel weg én reven ze je buikspieren. Vet laten verwijderen zou dmv liposuctie gedaan kunnen worden maar is zeker geen (standaard) onderdeel van een buikwandcorrectie. Ik vind die site daardoor vreemd overkomen. Ik ben daardoor ook benieuwd of er meer bedrijven deze operatie aanbieden. Ik vind het best spannend klinken om zoiets zonder narcose te laten doen.

TS, als jij ook een enorme diastase hebt lijkt mij een buikhuidoperatie niet de meest geschikte vorm...
    Als je enorm blijft balen van je buik zou wellicht therapie om van je narcose angst af te komen een optie kunnen zijn?? Of compleet onder de oxacepam de weken voor de operatie doorkomen? :|:|:roflmao::D:p

Ik las verder dat je vindt dat je kinderen niet weken zonder jou kunnen. Ik heb zelf een BWC ondergaan. De jongste twee waren toen 16 maanden. Ze hebben toen niet weken zonder mij gemoeten. Ik bleef ook ze bijvoorbeeld ook gewoon borstvoeding geven. Alleen moest er continue iemand bij mij en de kinderen zijn. Hen aangeven, hun beentjes in bedwang houden want ik moest ze niet tegen mijn buik aan krijgen. Maar ze kwamen elke dag dus meerdere keren ff kroelen bij mij op bed. Ik kwam alleen mijn bed niet uit (muv de badkamer bezoeken) maar ik heb ze dus niet weken hoeven te missen ;)

NiVa0230 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oké dank voor je ervaring. En ik deel je gevoel mbt die site. Ik heb ook twijfels hoor haha. Hoe lang was de herstelperiode voor jou?

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Volgens mij is dit een mini buikwand correctie en meestal wordt die wel onder narcose uitgevoerd. Ik zou zeker afwachten of er nog een kinderwens is want anders is het zonde om het nu te doen. Qua overgeven daar kan de anesthesist je iets tegen geven.
    https://aklinieken.nl/lichaam/mini-buikwandcorrectie/

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Lieverd eerst pas zeker weten dat er geen derde komt!! Snap het helemaal hoor dat je er van baalt en er het liefste meteen wat aan wil doen. Maar als er nog een derde komt dan heb je echt spijt dat je het nu hebt laten doen. Een vlogger mrsJamieli heeft het ook laten doen moet je maar eens op de insta kijken, slanke meid ook en hetzelfde probleem.

Paardenbloem en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Hier een combi van zwangerschappen en veel aankomen en vervolgens 70 kilo afvallen. Ik heb een stukje van ongv 5-10cm hangend vel plus een buik vol striae.
    Ik dacht altijd dat het me heel veel zou doen maar als ik er naar kijk denk ik ach, ik heb straks 4 kindjes gebaard, ben verschrikkelijk veel afgevallen wat klaag ik.
    Maar mooi, nee dat vind ik het niet ik zou er alleen niks aan laten doen maar snap echt heel goed dat anderen dat wel willen en doen.

Nina Sanders en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Kan je niet eerst de fobie verhelpen dmv therapie? Dat lijkt mij een logische eerste stap.
    Overigens was ik na mijn eerste narcose totaal niet misselijk.

Deel Deze Pagina