Waarom naar het buitenland voor ofzo...?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asley, 11 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Hoi lieve meiden,

Wij staan nog heel erg aan het begin van een lang medisch proces. Er gaat een nieuwe wereld voor ons open, een die je uiteraard liever niet leert kennen..

Mijn vriend wordt momenteel nog onderzocht, begin oktober weten we pas alle uitslagen. Feit is dat de eerste zaadtest dramatisch was, slechts 30.000 gezonde zaadjes... :( ik zal uiteraard hierna ook nog onderzocht moeten worden, maar gezien mijn regelmatige cyclus gaan we er voor net gemak maar van uit dat er bij mij geen grote dingen mis zullen zijn.

Nu verdiepen wij ons dus in het icsi traject wat verzekering en ziekenhuis betreft en merk dat het best een doolhof kan zijn..

Ik heb veel verhalen gelezen over UMC zorgverzekeringrn, dat ze daar niet moeilijk doen en je mrt het hoogste pakket 5 pogingen krijgt..? Is dit de enige mogelijke verzekering voor ons met zulke 'goede' voorwaarden.?

Ook lees ik heel veel verhalen over pogingen in het buitenland. Mij is nog niet helemaal duidelijk waarom je zover zult reizen en zoveel zult betalen voor iets wat je ook hier kunt krijgen..? Zouden wij in het buitenland echt zoveel meer kans maken..?:rolleyes:
    Alvast bedankt :thumup:

2. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat naar voor jullie, die onzekerheid. Ik zou eerst de uitslagen even afwachten. Misschien kunnen jullie nog IUI proberen, dat veel minder zwaar is.

Wat IVF/ICSI betreft kan je gewoon bij je huidige verzekeraar blijven. De eerste 3 pogingen zitten in het basispakket. Een poging is een punctie. Als je bij de punctie meerdere eitjes hebt kan je ervoor kiezen om embryo's te laten invriezen (als er genoeg bevruchtigingen zijn). Zo kan je per poging meerdere terugplaatsingen (kansen op zwangerschap) hebben. Wij hebben bijvoorbeeld uit 1 poging 6 embryo's gehaald.

Een poging kan lang duren, sowieso meerdere maanden, vanwege het hormonen spuiten, misschien aan de pil moeten een tijdje, terugplaatsingen, afwachten etc. Dus voordat je die drie pogingen hebt opgemaakt kan het zijn dat je zo een jaar of langer verder bent. Ik zou me daarom pas bij het einde van poging 2 gaan beraden op eventueel een extra verzekering die meer pogingen vergoed.

Met het buitenland heb ik geen ervaring. Wat ik uit de vruchtbaarheidsgroepen weet is dat veel vrouwen naar het buitenland gaan die:

- onverklaarbaar meerdere miskramen hebben gehad
    - vervroegd in de ovegang zijn of dreigen te komen
    - alle pogingen in Nederland al hebben opgemaakt en het zelf moeten betalen
    - eiceldonatie nodig hebben

Sterkte de komende periode. Ik hoop jullie snel een babytje in jullie armen kunnen sluiten.

3. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je uitgebreide reactie!
    Het is mij nu iig duidelijk dat het buitenland geen meerwaarde zal brengen voor ons!

Met de uitslag van het eerste zaadonderzoek is helaas alleen icsi een optie voor ons. Er moet wel heeeeel veel gebeuren wil bij de volgende uitslagen iui wel een optie voor ons kunnen zijn, ga er niet van uit. Een score van 1.0 is extreem slecht en wij hadden 0.03..

Wij denken dat overstappen juist nu handig is gezien medische acceptatie..? Denk dat verzekering veel moeilijker doen zodra we begonnen zijn aan het traject.. behalve het UMC wat geen medische acceptatie eist, maar je weet natuurlijk ook niet voor hoe lang zij geen medische acceptatie hebben , speel liever op zeker in dit geval.

Wat mooi te lezen dat het bij jullie allemaal gelukt is. Geeft weer goede moed. Heel veel geluk met je zwangerschap!

4. momim

momim Niet meer actief

Wat een rollercoaster zitten jullie nu in! Goed dat je nadenk over alle opties. Voorlopig zou ik de onderzoeken afwachten en kijken wat het ziekenhuis jullie te bieden heeft, meestal is dat namelijk datgene wat je nodig hebt. In Gent doen ze wel wat technieken met het opwerken van zaad etc die ze hier in NL niet doen als ik het goed onthouden heb, maar vaak is dat, zeker in het begin de moeite niet waard. Denk er goed over na wat je wilt met zorgverzekering, want je gaat dan ook een hoop premie meer betalen. Als het hele traject gaat zoals ik voor jullie hoop Ratchet gaat, heb je heel punctie 4 en 5 niet nodig en mocht je daar wel aan toekomen helaas dan ben je al snel 1-2 jaar verder (met wachten, pauzes in behandelingen etc). Wij hebben de keuze gemaakt om die eventuele extra behandeling dan zelf te sparen (i.p.v. 100 euro per maand voor een misschien). Uiteindelijk hier na 2 icsi behandelingen uitgekomen op een donor omdat er geen zaad meer was, dus nooit gebruik hoeven maken van dat potje

5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Dankjewel!

Medische acceptatie is voor jullie waarschijnlijk nu al een probleem, aangezien al bekend is dat jullie slechte zaadkwaliteit hebben. Dus voor de medische acceptatie ben je denk ik helaas nu al te laat met overstappen en zoals @momim al zegt: de kans is reëel dat je er maximaal 3 nodig hebt, dus het is zonde van je geld. Zoals ik aangaf ben je met 3 pogingen met gemak een jaar zoet, dan heb je een jaar extra premie voor niks betaald, helemaal als het binnen 3 pogingen lukt.

Je kunt ook zeggen: we kijken de eerste poging aan. Als we een goeie opbrengst hebben aan eitjes en embryo's dan houden we het zo, als het niet zo goed gaat stappen we over.

En met 30.000 zaadjes heb je het goed voor ICSI hoor. Er zijn veel stellen die een TESE moeten doen met maar een tiental zaadjes voor de ICSI :(. Tel je zegeningen :thumup:

Lisa280887 vindt dit leuk.
  6. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

Fijn te lezen dat we die 4e en 5e poging waarschijnlijk helemaal niet nodig zullen hebben!

Ook wel geruststellend te lezen dat de zaadkwalitiet ook weer niet zo slecht is voor icsi, geeft weer goede moed!

Een icsi behandeling zelf sparen kan natuurlijk ook! Maar kom je dan wel aan het bedrag met maar 100 euro per maand? Die behandelingen zijn met alle medicijnen toch een stuk duurder?

Oké, had gehoopt dat we nu nog wel door de medische acceptatie zouden komen. Maar goed zo niet kan ik naar UMC zorgverzekeringen overstappen zij hebben geen medische acceptatie. Weet dat het met 100 euro per maand extra best prijzig wordt, maar volgens mij altijd goedkoper dan zelf een behandeling betalen en je zult zien dat ze volgend jaar wel opeens aan medische acceptatie doen bij umc...:rolleyes: een kindje kost ook veel geld, dus die 100 euro die we eerst wilden besteden aan een kindje kan dan voor nu voorlopig ook naar een zorgverzekering om onze droom hopelijk te kunnen verwezenlijken :).

Fennec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina