Ik ben op zoek naar een 2 pers extra hoge hoogslaper. De onderkant moet namelijk minstens 215 hoog zijn. Zodat de deur nog open kan. Al flink gegoogeld, tot nu 1 bedrijf gevonden die deze op maat kan maken, maar die is behoorlijk prijzig. Misschien zijn jullie betere zoekers?
Zelf maken, staan op internet veel bouwtekeningen van hoogslapers. En als jezelf niet zo handig bent een timmerman vragen dit voor je te doen. De speciale bedrijven hiervoor zullen denk ik meer vragen dan een lokale timmerman / klussenbedrijf.
Lijkt mij totaal onhandig trouwens. Met bed verschonen, luchten en opmaken (zeker met zo'n grote matras). Met veiligheid. En heb je een extra hoog plafond of zit je bijna klem onder het dak?
Zal inderdaad maatwerk worden. Ik neem aan dat je een hoof plafond hebt. Misschien kun je ook een vide maken?
Daar hebben we hele hoge muren. Tegen 4 meter aan. Er komt een extra hoge rand om het bed heen. En een 10 cm ruimte om het matras heen zodat je plek hebt voor je telefoon ed. Maar goed, dat bed kost bijna €1000. Als het geen huurhuis zou geweest, dan had ik overwogen om een vide te laten plaatsen. Het is een heerlijk huis, fijne lokatie. Maar eigenlijk komt ie een slaapkamer tekort. Vandaar in de hoogte slapen.
Wij hebben trouwens een hele hoge zolder in een huurhuis. Ik wilde daar evt later een soort van twee verdiepingen voor de jongens van maken met 2 tweepersoons hoogslapers, met boven een schot ertussen. En dan het grondvlak gedeeld. Ook een deur in de weg. Ik kwam niet verder dan de ikea hoogslaper nog iets verhogen. Maar ook al die tweepersoons is, is het gegeven draagvermogen dat van 1 volwassene.
En een stapelbed voor de kinderen en zelf op een andere kamer? In een huurhuis moet je geen dure investeringen gaan doen. Dat is zonde.
Zoiets zou ik dan eerder kiezen idd. Hier 1 kind met een halfhoogslaper, gewoon eenpersoons en dat vind ik al een rotwerkje om te verschonen laat staan een tweepersoons.
Zoeken naar hacks is ook heel leuk om te doen. @ts, misschien kan je evt iets anders in de ruimte multifunctioneel maken als het anders niet past.
Is het geen optie om zelf een constructie te bouwen onder een 2 persoonsbed? Wij hadden zoiets op de camping (niet zo hoog, ongeveer 1,60) zelf gebouwd zodat we eronder voldoende ruimte voor kleding kasten hadden. Op de kinderkamer hadden we namelijk een stapelbed met 2 persoons onder en 1 persoons boven waardoor er in die kamer geen kastruimte over bleef.
We hebben gekozen voor een andere oplossing. We hebben Ikea kallax kasten eronder gezet. En het bed op een andere plek gezet. Voor nu is dat voorlopig prima.