Pdd nos en stemmen horen.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Traum, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Sinds kort zijn wij er achter gekomen dat onze zoon stemmen in zijn hoofd heeft die hem vertellen wat hij moet doen.:(
    Gistermiddag hebben wij hier een gesprek over gehad op school (hij gaat naar speciaal onderwijs). Hij zit dan in de klas en zo uit het niets begint hij opeens op zijn hoofd te slaan en schreeuwt dan dat ze op moeten houden en dat hij het niet wilt. Toen ik dat hoorde brak mijn moederhart.
    Hij is ook totaal uit balans, het lukt hem niet zowel op school als thuis te luisteren, zegt dat de stemmen zeggen dat hij bepaalde dingen moet doen.

Wij gaan opnieuw hulp aanvragen via de psychologe voor hem, maar maak mij oprecht zorgen, wie heeft hier zelf ook ervaring mee?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Een oom van mij had dit, Schizofrenie heet het. Met medicijnen kon hij een redelijk normaal leven lijden.
    Sterkte

3. 2jees

2jees Niet meer actief

de diagnose schizofrenie wordt bijna nooit zwart op wit gesteld, hooguit dat je de symtomen ervan hebt. Niet iedereen met stemmen heeft schizofrenie, beetje gek maar wel waar.

4. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Ik heb gehoord dat het anders kan zijn bij kinderen met ASS, hoop het dan maar :( hij heeft voor de rest geen waanbeelden, en praat ook tegen niets wat er niet is, wij gaan ermee naar de psychologe en hopen dat zij meer duidelijkheid kan geven. Ik denk ook niet meteen aan schizofrenie, lastig soms.

Deel Deze Pagina