jarig in decmeber, help!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Coco, Sep 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik weet het, het duurt nog lang, maar ik zit me er nu al druk om te maken.
    Ons jongste zoontje is in decmber jarig. Een paar dagen na Sinterklaas wordt hij 2 jaar.
    Wat we zelf voor zn verjaardag willen geven daar komen we wel uit denk ik. Ik denk de speeltent van de Ikea (lijkt erg op de Bumba tent, hij is gek op Bumba) en dan nog iets erbij.
    Maar wat moeten we verder vragen aan de verjaardagsvisite en wat moet er op het Sint verlanglijstje komen? We hebben al zoveel in huis en al het speelgoed van zn broer gaat natuurlijk door naar hem, dus in principe heeft hij 'alles' al.
    Op dit moment is hij gek op Bumba en auto's. Boekjes en nopjespuzzel ook wel.
    Maarja, als je 2 kratten auto's en 5 nopjespuzzels hebt, moet je er dan nog meer bijvragen...?
    Verder al in huis: duplo, (houten) trein, blokken.

We kunnen natuurlijk ook wel iets van kleding/schoenen vragen. Of bijvoorbeeld alvast een dekbedovertrek voor zn peuterbedje dat hij later krijgt. Maar alleen maar praktische cadeaus vragen is ook niet leuk, of wel?

Iemand nog goede leuke ideeën?

Wat een stom luxe probleem zeg... pff...

2. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Mijn zoontje word in december ook 2 jaar en ook na sinterklaas.

Ik weet al wel ik voor zijn verjaardag geef. maar verder???
    Met Sinterklaas pak ik dit jaar niet zo heel groot uit. De oudste wilt heel graag een puzzel van toy story en tegen die tijd zullen er wat dvd's uit gekomen zijn. Voor de jongste zat ik ook te denken aan een dekbedovertrek. Hij gaat binnenkort over naar een peuterbed.

Vraag je aan de opa's en oma's iets van speelgoed maar dan wat kleins en de rest idd het praktische.

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Onze oudste is een paar dagen voor Sinterklaas jarig. Wij hebben de eerste 4 jaar helemaal geen Sinterklaas gevierd, pas toen hij naar school ging zijn we ermee begonnen. Op pakjesavond kregen ze toen allebei 3 kadootjes. 1 ding van lego/duplo en 2 kleinere pakjes.

Voor zijn verjaardag krijgt hij altijd een wat groter cadeau. In de afgelopen jaren: een loopauto, een glijbaan, een hijskraan, een racebaan van Carrera. Dit jaar waarschijnlijk een fiets.

Ik weet niet of je zoontje van knutselen etc. houdt, maar dat soort dingen gaat ook altijd op, dus kun je rustig vragen. Of boekjes, ook voor als hij bijv. weer iets groter is, zodat je in de zomer ineens nog een leuk nieuw boekje of zo hebt liggen.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    - badspeelgoed
    - knutselspullen
    - poppenkastpop (bumba)
    - servies (bumba?)
    - verkleedkleren
    - rugzak
    - electrische tandenborstel (mijn tandarts zegt dat het kan met 2 jaar)
    - voetbal
    - skippiekoe
    - autokleed
    - dvd van molletje,muis of dribbel

zoiets?

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn zoontje is op 2 december jarig. Dus vlak voor Sinterklaas. Hij krijgt voor zijn verjaardag iets groots (bijv. loopauto, loopfiets en dit jaar waarschijnlijk de brandweerkazerne van Lego Duplo)

Voor Sinterklaas krijgt hij kleinere cadeautjes. Bijvoorbeeld setje autootjes, doosje Lego Duplo, Cars tekenkleed, prentenboek.
    Dit jaar krijgen ze niet veel voor Sinterklaas want ze (mijn zoontjes samen) hebben al een Ikea keukentje gehad vorige maand.

6. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook dat probleem. Zoontje wordt 2 op 1 dec. en met die feestdagen erna weet ik niet meer wie wat kan geven. Wij geven voor zijn verjaardag een loopfiets van Puky en nog wat kleins erbij. Met sint en kerst krijgt hij een klein cadeautje. Maar krijg nu al vragen van familie wat ze kunnen geven aan hem. Nu vind hij muziek, auto's en eigenlijk alles wat wielen heeft helemaal geweldig. Dus denk dat ik de familie een treinbaan laat geven, zodat hij een hele verzameling heeft. We gaan dan wel gelijk voor de houten treinbaan, denk dat (ondanks de labels vanaf 3 jaar zeggen) we dit wel met 2 jaar kunnen geven. Duplo boeit hem niet, dus dat vind ik zonde.

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Leuk is dat he..

Mijn zoontje is 29 dec jarig....

Ondanks dat ie t nu nog niet meekrijgt
    Al volop kadootjes bij mekaar aan t zoeken...

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn zoontje is ook stapel op Bumba :) wij geven voor z'n verjaardag een laptopje hiervan en zo'n pratende/zingende knuffel.

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

mijn zoontje is dus op eerste kerstdag jarig, DAT is pas irritant ;)

ik heb dus het zelfde probleem en lees even mee :D

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Hier hetzelfde "probleem", maar dan met de oudste. Ik moet zeggen dat het nu hij wat ouder wordt een minder groot probleem is. (Vooral voor de eerste paar jaar vind ik leuke cadeaus uitzoeken erg moeilijk.) En hij is natuurlijk ook de oudste, dus dat is ook anders.

Ik zou gewoon wel wat praktische dingen geven. Een pyjama van de Sint, sokken: dat soort dingen kregen wij ook altijd. Paar snoepjes. En dan misschien gewoon een boekje en nog iets?

Voor zijn verjaardag heb ik wel een oplossing. Ik heb ook wel eens van mijn vriendinnen voor de oudste een envelopje met geld gehad, en dan kocht ik gewoon een half jaar later een cadeau. Iets leuks om in de zomer mee buiten te spelen.
    Of anders een bon van een kledingwinkel?

Uiteindelijk heeft hij toch niet door dat hij nuttige cadeaus krijgt. Als er maar een of twee stukken speelgoed bij zitten, dan vindt hij het heus wel goed.

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Kan makkelijk met 2 jaar. Mijn zoontje heeft een basisset van Brio gekregen (zijn een paar keer per jaar bij de Lidl te koop als speciale aanbieding) van mijn ouders toen hij 2 werd. En hij speelt er vanaf die tijd heel vaak mee (minstens 1x per week). Uitbreidingen gevraagd aan familie en vrienden en zelf nog wat extraatjes gekocht zoals een tunnel en elektrisch Thomas treintje.

12. knap

knap Niet meer actief

Hier ook een beetje het probleem geweest zoon is van begin november en dan gelijk zo wat de sint er achter aan.

Gaf iets echt nodig op zijn verjaardag en met de sint gaf ik van alles en nog wat van handschoenen tot sokken. Het gaat om de in houd van de zak toch haha. Gelukkig is dochter iets verder weg van de sint jarig. Anders krijgen ze maar een keer per jaar achter elkaar een cadeautje.

13. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf hebben wij dat probleem niet, maar vrienden van ons wel!
    Die hebben een dochter 2 dagen na sinterklaas jarig.
    Zij maken dan twee lijstjes. Eentje met wat grotere dingen voor verjaardag en wat kleinere dingen voor sinterklaas.
    Bv wat tekendingen, nieuwe stiften ofzo. of Uitbreiden legopakket, leesboekjes, puzzeltjes.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Hier eentje die na vlak na Sinterklaas vier wordt. Wij hebben voor Sinterklaas een paar spulletjes. Voor haar verjaardag een nieuw bed en verder vragen we een kleinigheidje (puur voor het uitpakken) en verder cadeaubonnen. Ze krijgt zoveel in korte tijd en dan kunnen we later in het jaar er nog wel eens wat bijhalen.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier was vorig jaar het favoriete kado van Sinterklaas een paar sloffen.
    En jaar ervoor dr pyama :)

En dan heeft ze echt meer dan genoeg speelgoed gehad hoor :)

16. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier ook een ventje van 29 December.
    HIj word 2 jaar en helemaal gek van Bumba.
    Ben maar voor vanalles aan het kijken, eigenlijk jammer voor die kindjes alles zo kort achter elkaar en dan bijna niks meer.

17. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

5 dec sinterklaar ik ben 13 dec jarig en dan 2 dagen kerst ik zat er heel mooi in hahaha...

Me moeder deed altijd speelgoed voor sinterklaas en voor me verjaardag vroeg ze altijd aan mensen kleding.. anders krijg je zoveel speelgoed achter elkaar en kleding is altijd meegenomen...
    en idd je kan ook spullen vragen voor ze kamertje...

18. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik vraag voor mijn zoontje geld of een tegoedbon ik weet het anders ook niet meerde hebben al zoveel speelgoed en kleding vind ik niet leuk om te vragen

19. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    hier een kleine muppet op 24 december jarig wordt hij 3 jaar,, ja een rot dag ... pfff hij krijgt een trap trekker voor ze verjaardga en met sinterklaas zijn uitbreidings set voor de toet toet garage van v tech :)...

Dochter is trouwens 4 jan jarig dus lekker veel feest voor ons

ik riep al mocht er nog een 3 komen niet in DEC OF JAN hahha

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lindy: dan weet je welke maanden je het veilig moet doen.. :)

Share This Page