Dl wordt bijna 4 en is al 1,5 jaar zindelijk. Af en toe heeft ze eens een natte broek omdat ze te laat bij de wc is. Ach, dat kan gebeuren, geen probleem. Maar de laatste tijd, en met name de afgelopen dagen, loopt het de spuigaten uit. Meerdere keren per dagen een kletsnatte broek. Ze laat haar volledige plas lopen. Ik snap het niet, waar komt dit vandaan? En belangrijker: wat kunnen we doen? Dl geeft zelf aan dat ze de plas niet voelt aankomen (maar eerlijk is eerlijk: ze is niet erg onder de indruk van die natte broeken) Alle tips en gedachten zijn welkom!
Ow mijn banner is oud haha. Baby is inmiddels bijna 6 maanden dus dat lijkt me ook niet de reden van een terugval
Dat heeft thijs ook sinds drie dagen. Wij denken dat het komt omdat we afgelopen weekend de babykamer hebben ingericht. Wij besteden niet al te veel aandacht aan de natte broeken en laten het hem zelf verschonen. Zijn er grote veranderingen geweest afgelopen tijd? Of vind ze het misschien spannend dat ze al bijna naar school moet?
Ja, school zou kunnen, al heeft ze daar ook wel heel veel zin in. Ik zat al te denken om een aftelkalender te maken, zodat ze er een beetje zicht op heeft hoe lang het nog duurt. Verder geen grote veranderingen. Ik was juist blij dat de rust weer was teruggekeerd na de feestdagen. Ow ze is wel net ziek geweest. Heeft een ab kuur gehad, dus blaasontsteking kan het volgens mij ook niet zijn....
Kan ook gewoon met een groeispurt te maken hebben. Even een tijdelijke onzekerheid? Ons zoontje nu bijna 4 (eind feb) is al ruim een half jaar zindelijk op de wc zonder ongelukjes maar wil dus nu opeens weer op het potje . Ik stimuleer hem wel om naar de wc te gaan maar goed....denk ook spanning vanwege school misschien.
Kan nog steeds komen door de kleine. Je zegt dat de jongste nu bijna zes maanden is maar wat je soms ziet is dat het 'nieuwe' er dan vanaf is en dat ze dan ineens realiseren dat het kleine zusje of broertje toch echt niet meer weg gaat maar een blijver is. Sommige kinderen gaan dan toch weer ineens dingen doen die de baby ook doet. Je zou dan alleen ook in haar verdere gedrag moeten zien dat er iets is naar de jongste toe. Zoals negeren of veel aandacht vragen op hopeloze momenten zoals een voeding van de jongste. School kan het zijn en dan is een kalender wel heel slim (niet te ver van te voren want dat bouwt weer spanning op). Hoe leuk het ook is, vaak is het stiekem toch ook wel enorm spannend