Waarom groeit ze nou zo slecht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jasnoo, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Op 12 juli zijn we trotse ouders geworden van een meisje. Ze woog bij de geboorte 3040 gram en was 48 cm lang. Het werd snel duidelijk dat ze slecht groeide, en vooral niet dikker werd. Eerst dacht men dat het aan de borstvoeding lag, dus hebben een combinatie gedaan van bv en fles. Dit werkte niet dus volledig over naar flesvoeding. Ook hiervan groeide ze slecht en ze krijgt nu extra voedingen. We gaan om de 2 weken naar het ziekenhuis en na bloedonderzoek bleek dat ze bloedarmoede heeft (ze is ook ontzettend bleek). Ze is zo mager, je ziet haar ribbenkast zitten (ze weegt nu 3800 gram en is 54 cm). Echt, we begrijpen er niks van; het is ons derde kindje en haar broer en zus groeide als kool.
    Heeft iemand ervaring hiermee?
    Graag hoor ik van jullie!

2. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier groeit ons pop ook niet hard maar volgt wel haar lijntje.

Drinkt ze verder wel alles goed, tevreden etc...?Worden er geen onderzoeken gedaan?

3. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Geen ervaring mee, maar wilde toch even zeggen dat ik het heel erg rot voor jullie vind en hopelijk kan het ziekenhuis iets vinden! Je maakt je natuurlijk toch hartstikke zorgen!

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wat vervelend zeg... hoe oud is jullie meisje nu ?

5. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ook onze zoon groeit niet goed, hebben nu te horen gekregen van de kinderarts dat zolang er groei in zit er niet veel aan de hand is.
    veel kinderen zitten op de onderste lijn van de curve en zijn gewoon gezonde kinderen.
    daar naast krijgt hij nu via de dietiste fantomalt en hiermee blijft idd de groei erin.
    dus miss kun je daar nog naar vragen.
    hier kregen we ook te horen dat het aller belangrijste is dat hij vrolijk en alert blijft. (ook plas luiers natuurlijk)

6. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is nu drie maanden gepasseerd en ze is zo licht dat ze uit de groeicurve valt. De kinderarts wil toch eerst proberen dat ze op eigen kracht aankomt / groeit voordat er alles uit de kast wordt gehaald. Maar ze is wel een meisje wat weinig honger heeft, al vanaf de geboorte. Toch geven we haar volgens een strak voedingsprogramma voldoende melk, en meestal drinkt ze dit wel op. Op een of andere manier verbruikt ze alles:(. En omdat ze zo mager is heeft ze het ook constant koud, dus we zijn 's nachts ook nog in de weer met kruiken. Uit het bloedonderzoek kwam uit dat ze bloedarmoede heeft, ze krijgt hiervoor medicijnen. De arts gaat dan over een paar weken kijken of de medicijnen zijn aangeslagen. Ze huilt wel veel en heeft veel buikkrampen, maar we zijn overgegaan op dieetvoeding (koemelkallergie) en nu wordt ze wat rustiger.
    Het is ons derde kindje en we hebben zo veel zorgen om haar!

7. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat rot zeg. Ik kan t me voorstellen dat het zorgen geeft. naar aanleiding van dat onderzoek naar bloedarmoede, worden er nog andere onderzoeken gedaan? Je gaat om de twee weken, nog steeds? En wat zijn ze nog meer aan het onderzoeken? iets met dr stofwisseling? Of heeft die bloedarmoede nog een andere oorzaak?
    Lastig, maar heel veel sterkte!

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Wanneer ben je begonnen met de koemelkvrije voeding?? Want één van de symptomen van kindjes die KMA hebben is dat ze niet groeien. Het kan dus zijn dat ze met de juiste voeding haar groei terug gaat pakken.
    Hoeveel drinkt ze nu ongeveer??
    Mijn zoontje is een hele slechte eter, al sinds geboorte ivm een hartafwijking. Hij heeft een dietiste en hij krijgt extra schepjes voeding door zijn voeding heen, zodat hij toch groeit. Dat heeft hier erg geholpen.
    Kan me je zorgen voorstellen hoor. Jesse is ook al 2 keer van zijn lijn afgebogen en dat zat mij ook niet lekker.

9. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over 2 weken moeten we weer terug naar het ziekenhuis. Als de medicijnen niet zijn aangeslagen gaan ze verder zoeken waar de bloedarmoede vandaan komt ... de arts vertelde dat bloedarmoede vaak samenhangt met een vergrote mild of dat er te weinig rode of witte bloedlichaampjes worden aangemaakt. Maar goed, dat wil ik nog niet horen als moeder zijnde:)
    Ze krijgt nu per dag 6 tot 7 flessen van 135cc (volgens mij is het normaal dat baby's van haar gewicht 5 flessen van 135 cc per dag krijgt).
    Groet

10. Djooys

Djooys Niet meer actief

Welke koemelkvrije voeding krijgt ze?
    En inderdaad, hoelang krijgt zij die voeding al?

Wel vervelend zeg, zo'n zorgen om je kleintje!

11. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,
    Afgelopen donderdag is ons meisje opgenomen in het ziekenhuis omdat ze weer 170 gram was afgevallen. Ze heeft inmiddels heel veel (nare) onderzoeken gehad, maar door het weekend hebben we nog geen uitslagen hiervan. Maar het goede nieuws is dat ze inmiddels bijna 300 gram is aangekomen - dit komt omdat ze extra scheppen voeding krijgt. Wel valt het de verpleegsters op dat ze erg beweegelijk is, erg weinig slaapt overdag en veel huilt. Waarschijnlijk gaat hier heel veel energie inzitten. Ik vind het momenteel een zware periode, maar ik hoop dat als ze eenmaal goed groeit weer snel naar huis mag.
    Groet,

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wat vervelend meis!
    Heel veel sterkte.

Hier ook een meisje dat te licht is. Ze was wel zwaarder dan gemiddeld bij haar geboorte.. Hier komt het waarschijnlijk omdat ze 4-5 keer op een dag haar grote behoefte doet;) En ook heel beweeglijk. Zit never nooit stil..

Sterkte meis!! XXX

13. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte he, hopelijk krijg je snel duidelijkheid dan ben je tenminste weer een stap verder. Zijn ze op iets specifieks aan het onderzoeken? Slaap je trouwens in het zoekenhuis? En is de zorg voor je dochter een beetje te combineren met de zorg voor je andere kinderen? Nogmaals sterkte en alvast een goede nacht toegewenst.

14. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, of ik of haar papa slaapt bij haar in het ziekenhuis en ze zijn haar op alles aan het controleren. Gelukkig zijn broer en zus wat ouder (en gaan naar school), dus het valt enigszins wel te combineren:)

15. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is fijn. Heb je vandaag nog uitslagen gekregen?

16. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Wat een nare situatie zeg! Heel veel sterkte.

Wordt ze al ingebakerd? Misschien dat ze dan meer rust krijgt, minder huilt, en misschien ook minder last van krampjes?

Deel Deze Pagina