Zijn er mensen binnen dit forum die op of rond Sinterklaas jarig zijn? Ik zou van jullie graag willen weten hoe je dit als kind ervaren hebt. Was het vervelend, of heb je er geen hinder van ondervonden? Zelf ben ik 9 december uitgerekend en de kans dat het op of rond sinterklaas wordt geboren is natuurlijk aanwezig. Zelf denk ik dat het voor het kind niet zo leuk is als op zijn verjaardag alle aandacht naar die oude man gaat, maar hoor natuurlijk liever ervaringen van mensen die dit zelf hebben meegemaakt! Ben benieuwd!
Dat is een vraag die mij ook steeds meer bezig gaat houden, omdat de kans dat ons kleintje op 5 dec geboren word nu wel steeds groter word.
Meiden, Hier een voorbeeld: Mijn dochter is geboren op 6 december en wordt dus binnenkort 3 jaar.. Zelf ben ik weer uitgerekend op 6 december.. Pffff zul je wel denken en tja ook ik heb het vaak gedacht, maar ach kinderen zijn flexibel en december is gewoon een supermaand voor mijn kinderen straks.. Natuurlijk zorgen we dat ze niet overladen worden met kadootjes en zorgen dat ze halverwege het jaar ook eens een presentje krijgen.. Verder zal ik het ook moeten afwachten, want ze zijn nog vrij jong.. (en eentje is er nog helemaal niet) Zie jullie weer bij decembermama's Juut
Mijn vader is op 5 december jarig. Als kind vond ik het niet altijd leuk als de visite dan mee zat te kijken welke cadeautjes we kregen. Verder is mijn nichtje (ze wordt 4) op 4 december jarig. Zij lijkt er helemaal geen problemen mee te hebben. Ze weet heel goed wanneer ze jarig is. "als sinterklaas er is, ben ik bijna jarig'. En voor sintreklaas maakt ze een verlanglijstje, voor haar verjaardag wacht ze af wat ze krijgt.
als kind vond ik het een ramp en nu als ouder vind ik het ook niet erg leuk, omdat mijn dochter 7 december jarig is, en al die cadeau's verzinnen/ zelf 8 dec. jarig
Mijn oudste zoon is ook op 6 december jarig...ik vind het een hele drukke tijd...ook voor mn kind... Sinterklaas thuis, op school, verjaardag erna, trakteren en kinderfeestje enz... Maar goed, je doet er niks aan...we maken het er altijd een gezellige boel van!
mijn man is op 24 december jarig. Dat is wel net iets anders dan Sinterklaas maar toch rond een feestdag. Nu vinden wij het wel makkelijk want er komt nog onverwacht bezoek. Toen mijn man klein was vond hij het niet erg. Rond Sinterklaas jarig zijn, is vervelender. Ik ben uitgerekend op mijn vaders verjaardag, heb liever een dag later of eerder.
Mocht ons kindje op 5 december of net ervoor of erna worden geboren, dan zullen we de verjaardag en sinterklaas straks waarschijnlijk niet tegelijk vieren. Zeker de verjaardag moet een speciale dag zijn voor een kind vind ik, vond ik zelf vroeger ook altijd belangrijk. De meningen zijn dus verdeeld en inderdaad, je doet er niets aan en zult er maar het beste van moeten maken!
ik ben zelf op 20 december jarig en vroeger vond ik het nooit erg. je krijgt heel veel kado's in een korte tijd. nu vind ik het wel lastiger worden. heb je net de sint achter de rug dan komt je verjaardag en een week later hopakee de kerstman!
ik ben morgen ook jarig en heb het nooit een probleem gevonden. we vieren mijn verjaardag morgen en sinterklaas 6 dec. ik ben met de keizersnee geboren en die was iets later gepland,alleen dacht ik er iets anders over
Ik ben vandaag jarig. Ik vond het als kind nooit erg. Ik kreeg gewoon dubbel zoveel kadootjes! Niet bepaald een straf....
dat zou ik dus nooit doen! vier dan je verjaardag op een andere dag! ik vind sinterklaas echt iets voor het gezin, en niet dat de hele familie dan meekijkt!
ikke ben ook jarig vandaag. Ik vind het alleen vervelend als ik weeeer bij sinterklaas op schoot moest En wij vierden thuis nooit Sinterklaas, dat vond ik ook wel jammer. Maar nu maakt het me niets meer uit. Sinterklaas was hier gister en nu hoeft ik niet op schoot
Een vriendin van me is op 4 december jarig en die zei dat ze het nooit erg heeft gevonden, dan krijg je veel cadeautjes he, zei ze. Mocht onze kleine zich nu melden dan vieren we zijn verjaardag op de dag zelf en sinterklaas moet dan maar op de andere dag gevierd worden, vind ik ook minder belangrijk.
Voor thuis zou ik het ook niet zo erg vinden, vieren we sinterklaas gewoon op een andere dag inderdaad. Maar het lijkt me zo zielig voor een kind op school. Iedereen is druk met sinterklaas en dan is dat kind jarig en daar wordt misschien geen aandacht aan besteed. Dat zal ook allemaal wel meevallen, maar dat gevoel heb ik altijd. Maar eerlijk gezegd maakt het me nu niet meer uit, heb ook genoeg reacties gezien die me hebben gerustgesteld en ik ben nu allang blij als het komt; hoe eerder hoe beter!
ik ben jarig op 11 december en volgens mijn moeder was ik vroeger nooit te genieten. eerst de spanning van sinterklaas, daarna mijn verjaardag, dan nog kerst en daarna oud en nieuw. ik was in januati ook altijd veresleten
ja mijn broertje 5 december hoe krijgt ie het voor elkaar voor hem wel mooi dubbelop kado,s wij thuis hadden er nooit zo,n problemen mee toen we allemaal nog klein waren. vierden sinterklaas gewoon een weekje later als 5 dec in het weekend viel
Ik mag natuurlijk nu lekker bevallen. Maar als je mag kiezen (wat natuurlijk niet zo is) heb ik liever dat hij met sinterklaas jarig is dan met de kerst. kinderen geloven toch maar tot hun 8e verjardag in de sint en de kerst blijft een feestdag voor je hele leven.
Ik denk dat Kaylee ook zal hebben... die is op oudjaar jarig... en ze kan al zo moeilijk tegen prikkels Ze is nu compleet van slag door het sinterklaasweekend en daar is niet eens zoveel in gebeurd