Ik mag dit jaar het dessert doen met het kerstdiner. Nu heb ik al een leuk idee voor de volwassenen. Nu is er ook een kindje bij. Nog jong, maar ze lust zeker wel een paar hapjes ijs. Wie weet een leuk idee voor een kinderijsje. Het mag er ook wel een beetje leuk uitzien. Iemand al eens zoiets gemaakt?
Nou heel creatief ben ik in dat soort dingen niet, maar ik zag toevallig in het krantje van de Aldi van die grappige sneeuwmannen van ijs. Misschien kan je zoiets ook wel zelf maken. Lijkt me in ieder geval wel leuk... Je kunt een voorbeeld zien op www.aldi.nl onder 'Nieuw in assortiment' en dan 'Eindejaarsartikelen'. Succes! Josien
Je kan een soort van slagroomsoesjes ijstaart maken je stapeld gewoon een hele toren soesjes en ijbolletjes op je giet er een laag shocoladesaus overheen en voilla een soort van ijsberg nou ja je prikt er een partij sterretjes in iod en het is een feest voor iedereen
Vorig jaar heb ik met kerst de kinderen hun eigen ijsje laten versieren. Je koopt een pak vanilleijs, een bus slagroom en eetbare versiering (van Baukje b.v. die heeft chocolaatjes en snoepjes in allerlei soorten). Kinderen hebben toen hun eigen ijsje gemaakt. Ze vonden het geweldig!
Dat is ook echt een feest voor kinderen. Zelf maken! Mijn nichtje is alleen nog maar anderhalf, dus dat kan helaas nog niet.