Aaaaarggggg, de arts bij het cb!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel1980, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

De titel verklapt het al, maar aaaarrrrggggg, wat heb ik me weer gek laten maken daar! We hadden een dubbele afspraak, voor beide kids. De arts was de gelukkige vandaag. Nog net een handje van haar gekregen, maar vragen hoe het gaat, ho maar! Meteen beginnen met Dominique, een boekje van Nijntje waarbij ze moest opnoemen wat ze aanwees. In een tempo alsof ze de trein moest halen. De lieverd deed het super, ondanks dat er weinig ruimte werd gecreëerd om vanuit een rustige situatie te beginnen.

Afijn, onderwerp melk. Ja echt, we hebben wel 10 minuten gesproken over melk. Gewoon melk. In z'n puurste vorm.. De vraag was: wat voor melk drinkt ze? "nou, gewoon, magere melk, wel met extra toegevoegde vitamines, waardoor de hoeveelheid vitamines gelijk is aan haflvolle melk, maar verder gewoon magere melk". Oke, is dat gezoet? Gezoet? Nee, het is magere melk! Oh, dus jogydrink ofzo? Neeeeeee, M A G E R E M E L K! En dat heeft medicijnen gestudeerd...
    :confused:

Vervolgens was ze te zwaar, al werd dat met een fantastische omleiding gezegd. Ik laat me kwetsbare kant zien door te vertellen dat het soms best zwaar kan zijn met twee kinderen, helemaal als je voor de jongste rust en regelmaat wilt aanhouden. Stom, stom, stom... Nooit doen... I.p.v. advies kon ze mij vertellen dat het in de praktijk toch wel zou moeten lukken! Soms ben al blij als ik even naar de wc kan, laatst staan dat ik het zo voor elkaar heb dat er altijd volledige rust en regelmaat is thuis! Maar als klap op de vuurpijl was toch wel het onderwerp werk. Of ik weer aan het werk was. Ja, zeg ik en ik vind het best leuk om weer aan de slag te zijn! .......................................................................... Ze keek me aan alsof ik zei dat ik me kinderen mishandelde..... "oh, ja dat kan ja" zei ze.. Nee, moeders van tegenwoordig, stel je voor dat we ons werk leuk vinden of sterker nog, soms ook een heel even iemand willen zijn dan de mama van!

Dit en nog heel veel andere dingetjes ( waar ik jullie niet meer mee ga lastig vallen ;) ) zijn besproken en mijn man en ik hebben echt een uur na het bezoek elkaar nog aangekeken met de vraag: Is het nou echt zo gegaan? Wat een bizar en vervelend gesprek! En waarom vergeten we altijd assertief te zijn als het moet! En hebben we pas een weerwoord als we in de auto zitten? Aaaaarrrgggggg! Zo, dat is eruit! Heerlijk, even spuien. En.... ik wil wel even laten weten dat de wv ontzettend leuk en sympathiek is, dus dit heeft meer te maken met die narcistische #%^# arts, dan met het cb in het algemeen. Bah, wat een naar mens!

2. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    hihi nou ik snap je frustraties helemaal hoor meis! Ze zijn vaker zo hoor dit is echt geen uitzondering!

Kun je geen andere arts vragen?

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Heel vervelend ja, komt me allemaal heel bekend voor.
    Oplossing? Gewoon niet meer gaan..

4. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    hoe kun je nou niet meer gaan... CB is toch verplicht...?

5. Angel1980

nee, het is niet verplicht!

6. Angel1980

Ik heb wel zitten denk om naar een antroposofische cb te gaan, misschien dat het daar beter gaat. De prikken zijn trouwens ook niet verplicht!

Voor nu afgesproken dat we niks meer zeggen, alles gaat goed, dat ik de afspraak. En als er echt iets is, dan gaan we wel naar de ha.

7. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    oooh oke... wist ik niet!

van de prikken wist ik wel, ons dorp is heel erg christelijk en ze vroegen heel voorzichtig of ik wilde dat ze prikjes kreeg, omdat god dat meestal bepaald of ze ziek worden enzo... belachelijk! natuurlijk wilde ik dat ze prikjes krijgt!

8. Angel1980

Jeetje, echt waar? Wat achterlijk! Soms vergeet ik dat dit soort dingen nog gebeuren in ons kleine landje... Wat naïef van me :) Dat heb je als je uit de grote stad komt.. hahah...

9. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    haha ik ben hier opgegroeid maarja het is zowiezo een stom dorp.

ik ben ongeplant zwanger geraakt en woon dus niet samen, het hele dorp en omstreken wist eerder dat ik zwanger was dan ik...

Iedereen wist dat ik niet samenwoonde en niet getrouwd was enz enz...

pffff sommige mensen he!

terwijl de rokkelopers met de zwarte koussen de grootste hoeren van het dorp zijn...!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

ff als twee-benen-op-de-grond-christen: dat zijn wel de zwaar gereformeerde christenen die zo redeneren he? De meeste christenen laten hun kids gewoon inenten, omdat God mensen ook wijsheid geeft om dingen te bedenken tegen ziektes, ;)

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ja klopt grotendeels is het dorp wel gewoon bij hun verstand en het cb is gewoon goed gevuld hoor. mijn ouders zijn ook christen dus heb wel respect voor het geloof al geloof ik zelf niet.

maar ik heb het dan echt over de zwarte koussen... mensen met zelfs in de winter lange rokken, zondag niet rijden en geen tv/computer enz. fietsend naar school of gebracht worden met een speciale ingehuurde bus.

maarja dat helpt dit onderwerp weer niet...! sorryyyy! :oops:

12. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

ik ben over het cb ook niet echt te spreken, maar moet wel zeggen dat met een 1e kind dat je wel veel informatie mee krijgt als ze nog zo klein zijn, maar voor de rest vertel ik "ze" wat ze willen horen en verder wil ik dan ook niet uitwijken, want ze kunnen al vrij snel ''hun'' mening doordrammen (zo'n gevoel krijg ik altijd)

het cb is niet verplicht, stel je voor dat je niet meer naar het cb wilt gaan, dan kan je er voor kiezen om de inentingen door je huisarts of het ziekenhuis te laten doen.

vroeger waren er niet zo veel zuigelingenbureau's als nu, en toen liepen veel mensen consult bij hun huisarts.

maar om niet al te veel offtopic te gaan, ik vind het verkeerd dat ze jullie met een vervelend gevoel naar huis laten gaan.

succes met je volgende bezoek aan het cb,

13. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik ken het helemaal. Maar idd, zoals hierboven al gezegd werd. Ik vertel ook graag wat ze willen horen. De dingen die ik wil horen sla ik op, de rest gaat het ene oor in en het andere weer uit. :rolleyes:

14. Angel1980

Dat ga ik ook zeker doen de volgende keer. Ik ben het echt zat met ze!

Share This Page