Hoi, Ik ben echt door een aantal mensen gebeld met de vraag heb je oprah gezien gisteren. Ik heb dus niet gekeken maar ze waren allemaal even onder de indruk. mijn moeder is normaal een vrij nuchter en sceptisch persoon maar was compleet verbaasd en geloofde erin. Het schijnt dat baby's met bepaalde geluiden allemaal over de hele wereld hetzelfde bedoelen. hier is de link, je kunt zelfs luisteren naar de geluiden en de betekenis. heel apart....... http://www.oprah.com/tows/slide/200611/ ... _101.jhtml
ow dat weet ik niet. misschien was gisteren een herhaling. ik heb net even gekeken. maar het is wel heel grappig om te zien inderdaad. je kunt online dat stuk bekijken waar ze al die baby's laten horen. super grappig.
Toen ik het zag lag ik helemaal in een deuk. Ik meteen alles opgeschreven en aan mijn schoonzusje gegeven. Die heeft het uitgeprobeert met haar kleine net geen drie maanden oud. We hebben er erg om gelachen want bij elk geluid dat hij maakte zeiden wij " wat betekend dit?"
Ik heb er een stukje van gezien. Het ging om 5 geluidjes. Ik geloof Neh, Heh, Eh, Owh en Eair. Eh was dat ze willen boeren, Eair dat ze moe zijn, Neh was geloof ik honger en de andere 2 weet ik zo niet meer. Was best leuk om te zien en volgens 8 vrouwen werkte het ook nog. Misschien hebben we er nog iets aan! Liefs, Duveldraakje
Is inderdaad al een paar weken geleden op tv geweest. Wel heel leuk om te zien. En vast ook nog bruikbaar.
Ik zag ook een glimp ervan gisteren op tv en moest er erg om lachen, het leek wel logisch. Liefs Mirre
neh = honger owh = slaap heh = oncomfortabel eair = kramp eh = boeren Zo was het ! Gisteren was idd een herhaling van een aantal weken geleden. Ik kan het niet meer testen, Soufian is te oud, maar misschien bij een volgende....
Het is toch logisch dat kids eigen geluidjes hebben? Hind is nu een jaar oud, maar ik wist al vrij vlot wat elk brabbeltje betekende. Niet letterlijk alles, maar als je je kindje kent, weet je toch wel wat die wil na een poosje. Overigens was Hind geen huilbaby, dat zal wel anders zijn.
Dan had ik het toch nog redelijk goed onthouden! Ik schrijf ze meteen op. Ik had wel begrepen dat dit alleen te gebruiken is tussen de 0 en 3 maanden, daarna worden de geluiden geloof ik anders. Liefs, Duveldraakje
ik heb opgelet bij mijn neefje en het klopte echt was stom verbaasd en het is een aantal weken terug al op tv geweest.
ja dat is ook logisch, maar deze geluidjes zouden door alle baby's tot 3 maanden gebruikt worden. daarna ontwikkelen ze hun eigen brabbels.
Ik wist ook wel wat Demi bedoelde met die geluidjes, maar dat baby's overal op de wereld hetzelfde geluidjes ergens bvoor maakte dat wist ik niet. Ik dacht echt dat iedere babytje zijn of haar eigen geluidje had om iets duidelijk te maken. Blijkt toch van niet dus.
na een paar maanden gaat het strottehoofd zich pas aanpassen naar de taal van de moedertaal. en dat elke baby brabbels maakt. zelf dove kindertjes.
Hey wat goed! Inderdaad een paar weken geleden ook al op tv geweest maar ik had het niet gezien! Ben erg blij met die link! Heb het gelijk onder mijn favorieten opgeslagen en de woorden + betekenis opgeschreven! En het klopt inderdaad dat deze geluiden gelden voor baby's tot 3 maand.