Werk zoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Kalush, 19 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Sinds mijn zwangerschapsverlof heb ik eigenlijk nog niet weer gewerkt. Zo af en toe een dagje maar meer ook niet.
    Sinds januari weet ik dat ik per 1 maart geen werk meer heb, aangezien mijn functie is komen te vervallen :(
    Na mijn bevalling was ik ervan overtuigd dat ik snel genoeg weer wat anders zou hebben maar dit is tot nu toe nog niet gelukt.
    Nu heb ik me sinds kort toch maar ingeschreven bij het CWI.

Nou daar wordt je toch echt niet vrolijk van.. :cry: :confused:
    Tig duizend keer moet je daar heen voor een gesprekje, dan dit inleveren, dan weer een brief.. Zo gaat het maar door..
    Je wordt er toch niet goed van?

Het geld dat je krijgt, daar heb je toch zelf voor gewerkt? Wat een papieren en wat een gedoe.

Het erge is, ik kan me er eigenlijk niet toe zetten om eens flink actief opzoek te gaan (kijk wel in kranten en op internet)
    Eerder was ik altijd heel stipt, een echte doorzetter, daar lijkt nu weinig meer van over :oops:

Pfff wordt een beetje hopeloos van het CWI en alle rompslomp eromheen..

Groetjes Kalush

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

cwi is ook zo'n organisatie waarbij je bijna elke baan zou aannemen.. als je er maar niet steeds langs hoefde ;(

kun je je cv niet op monsterboard.nl zetten?
    ik weet niet wat voor werk je zoekt.. maar b ij mij werkte het best goed

je zet je cv daar dan neer.. en dan gaan werkgevers erin zoeken of ze iemand vinden die aan hun profiel voldoet
    en vervolgens nemen ze zelf contact met jou op

vond het erg makkelijk en heb er bovendien een onwijs leuke baan aan overgehouden
    waar ik zelf niet eens op gesolliciteerd zou hebben omdat ik er niet vanuit ging dat zulk werk voor mij weggelegd was :)

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Moet je ook werken?

Anders meld je je eigen toch weer af bij het CWI en kijk dan regelmatig kranten na of internet en als je iets leuks ziet, dan kan je altijd solliciteren.

Een baan aannemen die je niet zo leuk lijkt is helemaal frusterend, lijk me.

Succes ermee.

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou ik moet niet werken maar als ik me inschrijf krijg ik toch een leuk maanbedrag waar ikzelf voor gewerkt heb. Dat laat ik niet aan me voorbij gaan..

Alleen je wordt zo moedeloos van die mensen, elke keer als ik daar kom denk ik: Moet JIJ mij aan het werk zien te helpen?

Bleh..

5. Saskia78

wat ik nog veel frustrerender vond was dat ik een hoop gezeik had als ik een week niet gesolliciteerd had
    (dat ik de week ervoor dat 6x deed.. was dan dsu niet van toepassing... )

en dat er dan tafeltje verder iemand zat die doodleuk zei dat ie vertikte te sollicteren.. en dat die minder gezeur had dan ik terwijl ik wel daadwerkelijk graag weer gewoon wilde werken

en bovendien nog eens geen uitkering kreeg maar wel verplicht bleef me te melden somehow..
    erg aso :(

6. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik zie er ook als een berg tegenop. Eind februari word mijn contract niet verlengt en tot nu toe lopen de sollicitaties echt op niets uit.

ik heb me 1 keer ingeschreven bij t cwi omdat ik dreigde werkloos te worden en dat was zoveel rompslomp :( maar gelukkig niet hoeven door te zetten omdat ik net op tijd werk kreeg.

Nu ben ik bang dat ik dus wel echt moet gaan inschrijven. Nou ja bang,,,,de rompslomp haat ik maar ik kan me ook niet motiveren om te werken.

In mijn omgeving zitten zoveel mensen thuis gewoon om niks, die krijgen fijn een uitkering en ik werk me uit de naad. Ook het idee dat ik straks een kleine heb en ik moet gaan werken :( het is de realiteit maar t liefst zou ik thuis blijven.

Wij redden het ook niet als ik thuis blijf zonder uitkering of werk. Dus weinig keuze hier.

Ik zal me maar eens mentaal gaan voorbereiden op t cwi gebeuren. Al denk ik ook niet dat mensen mij snel aannemen nu,,,,dus dat 1 keer per week solliciteren zal ook niet veel helpen

7. Saskia78

Hmm volgens mij krijg je daar als je zwanger bent op een gegeven moment ook vrijstel van
    en bovendien gewoon zwangerschaps"verlof"

dat scheelt misschien

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je krijgt dan wel verlof gelukkig, alleen daarna zit je weer aan ze vast..
    Is gewoon erg vervelend dat CWI.. tigduizend keer post.
    De ene dag heen voor een gesprek, de volgende dag heb je een intake.. mensen doe dat op 1 dag!

Denk je dat je alles gehad hebt.. Weer post.. weer een vage afspraak waar helemaal niks uitkomt.

Vind het voor geen meter werken.. Heb tot nu toe nog nooit met het CWI temaken gehad.. maar goed voor alles komt een 1ste keer..

Motiveerd echt niet.. (om daar heen te gaan dan.. je moet er tijd voor vrijmaken, moet eerst 20km rijden en dan NIKS!

Het stomme is, ik heb altijd volledig gewerkt, wilde nu wel wat minder.. dus wilde me voor 30 uren beschikbaar stellen.. wat blijkt: krijg je ook maar voor 30 uren een uitkering!
    Heb verdorie 10 jaar volledig gewerkt, daar moeten ze het toch op baseren?

Sorry hoor, moet even mijn frustratie kwijt..

Kalush

9. Saskia78

Hm toch maar voor 40 uur inschrijven en dan bij je solli zeggen "ik werk liever 30 uur... " ?

raar hoor

Deel Deze Pagina