tina, daar hoef je niet ontaard voor te zijn, ik ben eerder richting 'overprotective-but-learning' en toch heb ik hier serieus nooit eerder over nagedacht. Ik denk ook zeker niet dat het kwaad kan. Mijn vader riep altijd: niet op blote voeten lopen anders word je ziek! Dat heb ik echt jaren geloofd, arme ik. Is dus onzin. Ik denk WEL dat als je een heel lage weerstand hebt en dan door een flink regenstormpje loopt, dat je dan wel ziek kunt worden, maar dan wijt ik het meer aan de weerstand.
Dat is ook zo. Als je het koud hebt is je weerstand lager en slaat een virus gemakkelijker toe. Daar komen die verhalen vandaan. Maar als je gewoon een normaal gezonde weerstand hebt, dan kun je echt wel 10 minuten je jas binnen aan hebben en dan naar buiten gaan. Alsof je het dan buiten ineens koud zou krijgen. Je kunt zelfs best even zonder jas naar buiten, een gezond mens of kind wordt daar niet ziek van. Dan was je weerstand al lager of je had al iets onder de leden.
Ze hebben elke woensdag dat de ouderkamer open is. Dan zie je natuurlijk toch wel hoe het gaat. Dit is niet verplicht maar zo zie en hoorje wat er gedaan word. en aanvulling voor je kind 1x per maand dat aansluit bij een thema. zo wist ik dat ze zo lang in jas zat.
Ik maak me daar echt niet druk over hoor. Ben vaak ruimschoots op tijd op school (soms maak ik eerst en wandeling met Finley en daarna lopen we door naar school) om Aiden op te halen. Ik zie hem dan ook vaak genoeg al in zijn jas met rugzak op op zijn stoel zitten in de kring, terwijl een aantal andere kinderen nog druk doende is met hun jas en rugzak. Tien minuten later gaat dan vaak pas de bel en veelal duurt het dan nog eens 5 minuten voordat zijn groep naar buiten komt.
10 tot 15 minuutjes een jas aan binnen, oei oei oei, hoe dúrven ze! Nee, serieus, je daar druk om maken vind ik echt onzin...
Je maakt zelf een opmerking dat je dochter toch alweer verkouden is, waarom zeg je dat dan? En on topic: waar maak je je druk om, ga zelf voor de grap eens 30 kinderen jassen, sjaals en handschoenen aandoen als je denkt dat 15 min lang is.
Ik maak me daar niet druk om. Het zijn maar een paar minuten daar komt jouw opmerking "dan kun je ook met een trui naar buiten" niet eens bij in de buurt. Als je de hele dag binnenhuis een jas aan houdt en vervolgens naar buiten gaat, dan heeft een jas inderdaad weinig effect. Je hebt 'm immers al de hele dag in huis aan gehad, maar die enkele minuten hebben echt geen effect. 's Morgens breng ik mijn zoon naar school rond 8.15 en blijf dan tot 8.30 bij hem in de klas met mijn jas aan.
Als je er werkelijk mee zit dat je kindje even met zijn/haar jas aan moet wachten in de klas, dan zou ik naar de leerkracht gaan om te vragen of hij/zij voortaan als allerlaatste zijn jas aan mag trekken. "Probleem" opgelost! En wat is een ouderkamer? Komt een beetje over als een soort geheim spiekhokje, waar je in mag zitten om de klas te bespioneren.
Zo'n kamertje hadden ze hier op de psz, met zo'n spiegel waar je dus als ouder doorheen kan kijken zonder dat de kindjes je zien. Erg leuk hoor! Zodra je kind je ziet, is het heel anders, dus zo 'stiekem gluren' is echt leuk.
En dan meteen vragen of ze bij het fruit eten niet als eerste hoeft te beginnen, want anders moet ze zo lang wachten tot de rest klaar is. Etc. On topic: Wanneer je een vraag hebt over de gebruikelijke gang van zaken dan kun je deze toch gewoon stellen aan de leerkracht? Sommige dingen gaan zo vanzelf dat er niet over na wordt gedacht dat het wellicht ook anders kan.
Het is gewoon raar dat ze nu alweer verkouden is. en mij is dat zo altijd verteld daarom die link jas en verkouden. en dat het een vitus is snap ik ook wel. En wat een ouderkamer is. Dat is een kamer waar je als ouder mag zitten met een bak koffie of thee je hoord van andere ouders wat er zoal gedaan word in andere klassen. je kan der lekker kletsen en zo in contact komen met andere ouders. er worden dingen behandeld zoals gezond eten door een diatiste. opvoeden en dan tips door geven. De jeugd tandarts die je tips geeft. of andere onderwerpen of samen koken. ik zelf vind het fijn en het is niet verplicht meesal ga ik 1x per maand of meer als er iets besproken wordwat mij leuk lijkt. en het voeld ook heel fijn om betrokken te zijn met de school. en je hoord en ziet wel eens wat.
Dan ben ik ook erg ontaard denk ik maar als je niet wil dat je meisje verkouden wordt, dan moet je haar niet in een ruimte laten met nog 28 andere kinderen, waarvan minstens de helft met een loopneus. Allemaal dicht op elkaar, want zo groot zijn de meeste klaslokalen niet. Oh zo'n stiekum gluren-spiegel wil ik ook! Of een verborgen camera, zodat ik ook vanaf werk nog af en toe kan gluren
Ehm mijn zoon had gister voor de 3e keer in 1,5 maand koorts... En ook al voor de 3e keer verkouden. Welkom in het schoolleven van kleuters Zo werkt het nou eenmaal, en dat heeft niks te maken met wel of geen jas binnen aan,wel of geen jas tot aan de kin dicht, wel of geen muts oid
Klopt. Finley is de gehele winter af en aan al aan het snotteren. Ik ook trouwens. En dat heeft niks met onze jassen te maken!
Ik ben kleuterjuf van groep 1 en heb 27 kinderen in de klas die ik tegelijk om 14.15 naar buiten moet brengen. Dat gaat echt niet in vijf minuten, want zodra de jassen aan zijn moeten de tassen nog gepakt worden, iedereen zijn eigen tas en niet die van elkaar. Dan moeten vaak de spullen van de eerste pauze er nog in. Daarna moeten alle knutselwerkjes erin en moet er een schifting gemaakt worden wie er door de opvang gehaald wordt en wie er naar huis gaat. Dus, die 10 minuten, of 15 minuten is gewoon zo. Ik heb er echt ook nog nooit iemand over gehoord! Wel ouders die zeiden: respect! Wat een chaos toch weer elke keer... Hoe zie je dat met gym dan? Dan moet je kindje ook omkleden en soms even wachten, gymmen ze in hun onderbroek? (Echt serieuze vraag dit hoor)