Ik heb een paar dagen last van mijn elleboog, helaas is de pijn sinds gisteren verergerd Ik weet vrijwel zeker dat het een tenniselleboog is. Omdat wij pas verhuisd zijn heb ik ons van de week ingeschreven bij een huisarts en ik belde om te vragen of het goed is doorgekomen en of ik een afspraak kan maken. Zegt de assistente doodleuk: nee dat gaat niet, de inschrijving is wel binnengekomen maar moet nog worden verwerkt Dus ik kan daar niet terecht. Ik zeg dat ik verga van pijn en dan pijnstillers niet helpen zegt ze alleen: ja jammer kijk maar hoe het gaat of bel je oude huisarts op (die 100 km verder zit) en vraag wat zij voor je kunnen doen Ik kan niks anders doen dan wachten tot na 17.00 uur en dat ik contact opneem met het hap. Maar ik ben benieuwd of er meiden zijn die ook een tenniselleboog hebben of hebben gehad en hoe je van de pijn af bent gekomen. Is een operatie noodzakelijk?
Hier ook een tenniselleboog, maar je gaat t niet leuk vinden Ik loop er nl al 2 jaar mee, maar er wordt niets aan gedaan behalve pijnstillers voorschrijven. Vroeger gaven ze nog wel s een ontstekingsremmende prik maar dat schijnt ook niet altijd te helpen dus doen ze niet meer. Het enige wat helpt is rusten.
Hm dat is minder. Nou ik gebruik de morfine pleisters en nog andere opiaten vanwege mijn rug, maar zelfs die geven geen effect aan de pijn in mijn elleboog. Heb jij misschien zo'n steunkous geprobeerd? Ik ben benieuwd of dat wel effect heeft.
De ha en orthopeet raadde het gebruik daarvan af, volgens mij omdat het weinig effect heeft en je het wel matig moet belasten. Qua pijnstilling hielp diclofenac icm pcm goed, helaas ben ik daar allergisch voor.
Oke, goed om te weten. Pcm had ik al in het begin gebruikt, maar dat hielp ook niks en van diclofenac krijg ik veel last van bijwerkingen. Al met al geen pretje dus. Maar raar dat ze je zolang met de pijn laten lopen.
Ik heb 1 tennisarm en 2 golfarmen gehad en dat met 2 armen Heb in t ziekenhuis gelopen, kon mijn armen niet eens meer optillen om mijn haar te wassen. Wat uiteindelijk geholpen heeft bij mij is gips! Ene arm 6 weken en vervolgens de andere. Dus rust is echt de enige oplossing en met gips kun je ook niet smokkelen dus had echt tijd om te herstellen. Sterkte meid, is heel vervelende pijn!
Ik heb het in beide ellebogen en heb 2 weken geleden een prik gehad in mijn linker elleboog. Moest mijn arm eigenlijk zo min mogelijk belasten (gaat lastig met 3 kleine kinderen) helaas heeft het niet veel geholpen! Moet binnenkort terug om het verder te bespreken want rust is het beste zeiden ze en dat gaat hier nou eenmaal niet!
Even afgezien van je tenniseleboog, wat die assistente zegt is echt kul. Ze moet je gewoon helpen, desnoods zet ze je even als passant, al is dat verwerken is ook zo gedaan.
Ja dat was bij ons ook zo gebeurd. Marcy, jij wel een prik? Ik ben bij twee orthopeten geweest en allebei wilde ze niet prikken. Rust is wel het beste ja maar hier ook een klein kind en twee honden en daar kom je bijna niet aan toe. Sowieso qua werk alleen al...
Mijn moeder loopt ervoor bij de fysio. Een tennis elleboog ia namelijk niks meer dan een ingekapselde ontsteking. De fysio maakt nu die ontsteking los (ze heeft 3 behandelingen gehuild van de pijn) en ze krijgt oefeningen mee voor thuis. Hele simpele dingen, maar t lukt nog niet. de prikken die je krijgt zorgen er voor dat je de pijn niet meer goed voelt, maar de ontsteking blijft zitten, waardoor je er last van blijft houden. ik heb het zelf in mn pols zitten, en begin over 4 dagen met de terapie die mn moeder ook krijgt. Misschien kan jij ook eens een fysiotherapeut bellen. Heb van mn moeser begrepen dat niet iedere fysiotherapeut kan.
Dat is idd flauwekul. Alle gegevens waren binnen en ze kon mij desnoods vandaag inschrijven (tijdens de afspraak) en de rest van het gezin later. Maar nee hoor Ik denk dat het vanavond hap wordt.
Rust nemen zit hier ook niet in met 3 kids. De pijn is zo erg dat ik niks vast kan houden met die arm. Heb wel eerder gehoord dat die injecties weinig effect geven.. Maken ze een röntgenfoto of MRI om de juiste diagnose vast te stellen?
Ik heb uiteindelijk wel een foto gehad ja, om even te kijken of er niks fout is. Verder kan de ha of orthopeet wel voelen eat het is. Het is echt erg pijnlijk maar het hangt miss ook wel af van de arts bij mij doen ze er iig niets aan.