Gastouder of kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lysken, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lysken

Lysken Lid

8 dec 2011
    19
    0
    0
    Hier weten we nog niet zo goed welke keuze we moeten maken...

Vanwege ons werk (beide horeca = avonden) zouden we al snel bij een gastouder uitkomen. Tijden en dagen zijn flexibel in te delen :)
    Echter vraag ik mij af of dat wel zo goed voor de ontwikkeling van het kind is. Ze zijn heel de dag bij dezelfde persoon en trekken minder met andere kindjes op. Ik ben enerzijds bang dat het kind dan heel aanhankelijk wordt en zich minder snel kan aanpassen aan andere situatie's of minder goed kan spelen en delen met andere kindjes.

Iemand ervaringen?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ligt er maar net uit wat voor gastouder je hebt! ik heb hier altijd meerdere kinderen, dus genoeg te spelen met andere kinderen, maar je hebt ook gastouders waar geen andere kinderen zijn.

Zelfde persoon kan ook een voordeel zijn op het kdv heb je regelmatige "vreemde" invalleidsters.

Mijn dochter is alle jaren bij mij geweest in mijn opvang. Dochter is deze week op school begonnen en doet het prima. Geen huilbuien, geen moeite met afscheid nemen en met de andere kinderen.

Ik moet wel zeggen dat ik veel doe met de kinderen en ze ook veel leer. We kijken hier bijv nooit tv, hoor ook verhalen van go die wel veel de tv hebben aanstaan of hun complete huishouden tussendoor doen.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

denk dat je werk je al de keuze geeft van geen kdv. Anders geen werk lijkt mij zo?
    Dan zit ze thuis bij jou. En dan kan je net zo goed zeggen ik vraag me af of dat zo goed is alleen bij mama/papa?

En een gastouder is er voor het kindje. Heb je in de buurt al iemand op het oog. Misschien via via?
    Ik ben nu iemand tegengekomen die totaal top is!
    Die doet het huishouden in het weekend en vooraf dweilt ze. Het is uberschoon daar. Doet leuke dingen en ja ze kijken ook tv. Maar dat zou bij mij thuis ook voorkomen. ;)

4. Lysken

Lysken Lid

8 dec 2011
    19
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.

We hebben nog niemand op het oog, maar we hebben dan ook alle tijd. Zwanger zijn we nog niet.
    Echter willen we wel van te voren goed uitzoeken wat onze opties zijn en ook welke kosten eraan verbonden zitten.

Een kdv is inderdaad bijna geen optie, tenzij ik van baan of werktijden verander. Helemaal thuis blijven is financieel geen optie en ik zou ook niet willen dat mijn kind 24/7 alleen bij pappa of mamma is.

We zullen binnenkort eens informeren bij een gastouderbureau hier in de buurt. Het moeilijkst lijkt mij nog om een go te vinden die kwa opvoed ideeen overeenkomt...

Deel Deze Pagina