Jas maat 92 of 98

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Isis26, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik wil een Vingino jas voor mijn zoontje bestellen hij is van juni 2009 dus 2,2 a 2,7 jaar als het echt winter is. Welke maat zouden jullie doen? Hoe valt Vingino? Vind het zo lastig

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Welke maat heeft hij nu?
    Moeilijk hoor. Ik moet zeggen dat ik meestal ruim koop.

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind leeftijd nooit zoveel zeggen, je hebt immers grote en kleine kindjes. Welke maat draagt hij nu? En hoe lang is hij?

4. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Vingino valt heel klein. Mijn dochter is net 2 en heeft een spijkerjasje in 98 en die kon van het voorjaar al niet meer dicht. Je moet het echt even passen en niet precies pas kopen. Sowieso doe je niet een hele winter met 1 winterjas. Je moet er op rekenen dat je in april volgend jaar de winterjas nog aan kan hebben. In januari 1 in de uitverkoop kopen is dan het meest handig.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.700
    2.511
    113
    Hangt er natuurlijk vanaf welke maat hij nu heeft. Mijn dochtertje heeft nu in bovenkleding maat 92 en voor de winter koop ik een jas maat 98, dus 1 mt groter dan ze heeft.

6. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik zou ook even passen. En rekening houden met de kleding die er straks onder gedragen wordt.

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik weet niet hoe het met de jongensjassen zit, maar voor de meisjes vind ik de winterjassen van Vingino niet klein vallen, maar gewoon goed op maat.

Misschien kun je toch ergens eerst gaan passen TO?

Ik persoonlijk begrijp niet dat mensen een winterjas kopen in een maat groter dan je kind draagt. Als je verwacht dat je kind voor oktober naar de volgende maat gaat, oke, maar je draagt een jas toch gewoon in de maat die je van andere kleding op dat moment ook draagt? Hier wel altijd in ieder geval.

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron is net over gegaan naar maat 98 in bovenkleding en soms is dat nog ietsje te lang. Ik heb dus een jas in maat 98 gekocht. Ik verwacht dat het sowieso een half jaar duurt voordat hij een maat groter nodig heeft en dan zit je midden in de winter.
    Vorig jaar hebben we hetzelfde gehad en toen hebben we het net gered de hele winter met die jas.
    Ik koop liever dan nog een jas een maat groter in de opruiming dan nu iets te groot kopen. Het gaat niet meer zo heel hard met de maten nu (hoop ik :D).

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje van 20 maanden heeft nu maat 86 en ik heb de vingino jas maat 92 gepast bij hem en die zat prima. Groot valt hij dus niet.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik ga voor 92, Tygo heeft nu 86. Ik vind Vingino overigens niet klein vallen. Tygo heeft nog maat 0 van Vingino broeken. Ik vind ze eerder ruim vallen maar dat ligt ook aan de bouw van je kindje natuurlijk.

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn meisje heeft maat 92 en heeft maat 98 van dr Vingino jas.

12. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij zit nu in 92 met shirtjes. Jas 98 is binnengekomen en op de heupen zit het goed. Mouwen iets te lang maar als ik zijn handje er door heen had dan kon ik hem wat opstropen alleen de schouders zijn te breed. Ik wil er graag de hele winter mee doen en ben bang dat als ik straks 92 neem die straks te klein is maarja aan de andere kant hoe snel zal hij groeien...

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb jas altijd liever iets groter.. zodat ik er ook lekker een trui of vestje onderaan kan doen zonder dat dat zo opfrot in de mouwtjes

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb van de week een winterjas bij Scapino gekocht.. Een 98..
    Hij is nu best nog wel aan de grote kant.. Maar als hij straks een winterjas nodig heeft, is de keuze eruit..
    Met een dikker shirt/trui er onder moet ie nog wel wat lekker om zn body zitten.. vind ik.. Ik blijf t lastig vinden.. jassen kopen..

15. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Marc zit nu nog in maat 92. Heb een winterjas in maat 98 gekocht. Zit nu nog een beetje ruim, maar verwacht dan wel dat 'ie goed zit.

Deel Deze Pagina