Mijn zoontje van bijna 13 maanden loopt nu langs de tafel. Nu is mijn vraag hoe veel tijd zit er ongeveer tussen het langs de meubels lopen en het los lopen. Ik vraag het naar aanleiding van het topic wanneer moet je schoenen kopen voor je kindje. Daar werd geadviseerd om het pas te doen als hij een paar weken goed liep. Toen was ik benieuwd hoe veel tijd daar tussen zit
Hier liep ze met 9,5 maand langs de tafel en was ze bijna 14 maanden toen ze los liep. Dat kan wel even duren, maar ieder kindje is nafuurlijk anders
Mijn dochtertje liep ook langs de tafel met 13 maand. De eerste stapjes met 14 mnd en echt goed los met 15. Maar ze valt nog seeds regelmatig. Ze probeert nu af en toe te rennen en dan valt ze nog harder.... Maar goed, een maandje of 2 dus..
Mijn zoontje liep denk ik met 9 maanden langs de tafel en nu nog niet los, kan dus behoorlijk wat tijd tussen zitten!
Hier liep ze met 7 maand overal langs, maar pas echt goed los met 1 jaar, daarvoor wel een paar verdwaalde losse stapjes bij oversteken van bank naar tafel ofzo. Dus 5 maanden zat er tussen.
hier met 8 maanden ook al flink rond de tafel en gister de eerste stapjes los gezet (3 stapjes haha) en donderdag word hij 1... dus ik wacht ook nog even geduldig af... denk dat het hier een kwestie van durven is want hij kan ook los staan en gaat hij door zijn hurken en staat weer op dus evenwicht is goed! zijn er manieren om de lef te stimuleren of gewoon laten heen doen?
Ik weet niet meer wanneer ze rond de tafel etc liep, denk rond 10-11 maanden? Eerste losse stapjes met 14 maanden en pas echt lopen met 16 maanden.
bedankt voor de reacties. Zo te lezen is het erg verschillen bij de 1 zit er anderhalve week tussen en bij de andere wel een paar maand. Onze zoon heeft nog nooit gekropen hij tijgert alleen maar. Nu las ik op een aantal sites dan kinderen die niet kruipen meestal sneller gaan lopen. Omdat het tijgeren zwaarder voor hun is. Nou ik wacht wel rustig af
Met 11 maand langs de tafel lopen. Nu met 16 maand begint ze los te lopen, nog wel veel kruipen, maar ze kan het wel. Vond het éééééérg lang duren van langslopen naar loslopen.
Dit doet mijn zoontje ook.. Alleen tijgeren, kruipen niet.. Vanaf een maand of 10 loopt hij langs de tafel.. Nu (bijna 1) rent hij langs de tafel/kast/muren etc, maar los durft hij nog niet..
Met 10mnd aan tafel lopen, met 11maanden overstappen naar bijv. de bank. Nu 13 mnd, nog geen nieuwe ontwikkelingen. Merk wel dat onze zoon nog vaak op zn tenen staat, voor los lopen is het belangrijk om op platte voetjes te lopen... merk ook dat hij nog echt naar steun zoekt, al staat hij soms los zonder dat hij het doorheeft. Btje een "zeker" typje dus denk dat t los lopen nog wel ff gaat duren en dat is dan ook prima
Hij trok zich met 7,5 maand op en met 8 maand liep hij langs de tafel. Met 14 maanden liep hij los. En toen hij zes weken liep hebben we schoentjes (met flexzool) gekocht. Op blote voeten lopen is het best.
Rond de 8 maanden overal langslopen. Sinds vandaag redelijk goed los staan. Dus het kan best lang duren .
Hier met 12mnd rond de tafel en dat doet ze nu met 14mnd nog, ze loopt wel aan 1 handje nog wel waggelend maar goed. Ik zie wel wanneer ze los loopt. We oefenen regelmatig en los soms per ongeluk 2 stapjes. Ze gaat wel als n vlugge de trap op en klimt overal op, incl eetkamerstoel en als deze niet is aangeschoven zo op de eettafel. Ik noem dr weleens aapje