Ik ben voor volgende week uitgerekend en heb geen jasje. Wel een vestje. Hij krijgt afhankelijk van het weer, een lange mouw romper met z'n pakje aan, ook lange mouw, sokjes mutsje en vestje. Als het weer zo bloedheet is dan een korte mouw romper met z'n pakje en dekentje. En mutsje natuurlijk.
Mijn ervaring is dat een echte jas zoals jij en ik dragen stugger is en stijver waardoor het niet comfy lijkt ook vind ik het meer gepriegel met die kleine handjes en armpjes , een vestje vind ik soepeler lijkt mij meer comfy om een paar uurtjes in te slapen en ik krijg het makkelijker aan dan een jasje dus minder getrek aan de baby
Ik vind weinig verschil zitten tussen de babyjassen die ze verkopen en de borgvesten van bijvoorbeeld z8 waar iedereen altijd zo laaiend enthousiast over is. Ik heb wel 15 jassen voor m'n kinderen gehad, zo niet meer, en geen een was stug of vervelend/lastiger aandoen dan een vestje.
Tussen een zomerjas en een vestje zal geen verschil zitten, maar een winterjas is zo enorm log en dik
Zal erg persoonlijk zijn dan denk ik, Ik heb hier juist tientallen vesten liggen, Ik zelf draag ook veel liever een cobert jasje dan een jas, het valt bij mij soepeler draagt niet zo "zwaar" En ook de kinderwens dragen liever een borgvest of fleece vest dan een jas, In de winter dragen ze wel gewoon winterjassen maar het liefst zo dun mogelijk en van die dikke bomberjacken bijv krijgen ze het bij het zien ervan al Spaans benauwd Maargoed zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen voorkeuren
Ik zou het niet doen. Gewoon een vestje en dan lekker in een voetenzak/dekentje of wrapper. Is echt een gedoe, een jas aandoen bij een pasgeboren baby
Ben in aug uitgerekend maar heb geen jasje gekocht. Heb gezien in mn omgeving dat de baby in begin een wikkeldoek of deken krijgt en zo wil ik dat ook doen.
Een vestje idd. At is rekbaarder dan een jasje en dus makkelijker aan en uit te doen. Neem wel een maat groter want je trekt het aan over de kleren.
Hier een zoon van maand maart. En hij heeft altijd een vestje aan gehad. Zowel met wikkel deken als zonder.
Hier een februari kindje, en een jas hebben we de 1ste maanden nooit gebruikt. Veel te onhandig. Altijd warme kleertjes & voetenzak, wikkeldeken, ...
Ik ben vorig naar september bevallen en mijn dochter had vanuit het ziekenhuis een jasje aan en in de voetenzak.
Mijn zoontje is half september geboren en gad vanuit het ziekenhuis een vestje aan en een voetenzak. Het was toen ook ineens een stuk kouder dan de weken ervoor. Nu eind augustus uitgerekend en ook voor dit kleintje weer een vestje klaar liggen. Als ze naar huis mogen kunnen ze zichzelf nog niet goed warm houden en het kan over een paar weken 18 graden zijn maar ook 35. Op deze manier ben ik in ieder geval voorbereid.
Zeker als je een voetenzak hebt is een jasje of vestje in augustus of september niet nodig. Ik deed als het erg koud was nog een dun dekentje in de voetenzak. Met een voetenzak valt er weinig weg te trappen, ideaal!
Hier bij een januari en april baby zelfs geen jasje gebruikt, dus ook niet voor september. Gewoon erg onhandig. Liever een dikker vestje en voetenzak. Is echt zeker warm genoeg.
Zl is van januari en heeft nooit een jasje aangehad. (Gevoerde) vestjes met voetenzak en eventueel nog dekentje volstaat prima. Als het koud was legde ik gewoon extra dekentje in de wandelwagen. Das makkelijker dan een jasje.
Twee dochters (april en mei) en ik had voor hen een vestje met capuchon (geloof ik) in maat 62. En pas in de herfst/winter kregen ze echt n winterjas aan... maar ja toen waren ze ook niet meer zo priegelig klein.
Hier hebben we er een hangen, die is alleen aan geweest toen we uit het ziekenhuis naar huis gingen (en later toen we terug gingen voor opname en weer naar huis), met wandelen ligt hij onder een dekentje en als we met de auto gaan vind ik een dekentje makkelijker. Bij de oudste twee gebruikten we wel jasjes, dat vonden we fijn, maar die werden eind september geboren. En bij onze derde was het zo een mooi voorjaar dat zij ook lang zonder jas overal mee heen geweest is.
Jasjes zijn erg onhandig als ze zo klein zijn, sowieso jas/vest met ritssluiting vindt ik niks.....heb zelf een vestje van feetje met drukknoopjes en als het was kouder is gaat er nog een dekentje over hem heen