Hoi! Wij verwachten ons 3e zoontje in januari, en dan zal het vast wel aardig koud zijn! Onze andere zoontjes zijn van juni en juli dus zij konden lekker in de zomer naar buiten en dan was alleen een vestje of gewone kleding voldoende. Maar wat schaffen jullie nou aan voor een winterbaby? En voor degenen die al een winterkindje hebben gekregen: wat was nou wel handig en wat totaal niet? Ik heb al een soort teddypakje gekocht, maar die is niet heel dik. Koop je nog een jas? Sjaal, muts, wanten? Volgens mij hebben we nog een soort wikkeldeken van fleece en bij de kinderwagen zit een dekbedje. Voor de Maxi-Cosi hebben we een bijpassende voetenzak. Voor de kleertjes dacht ik dat we wel de shirtjes en boxpakjes van de jongens kunnen gebruiken (lange mouwen) met daaronder een romper met lange mouwen, is dat warm genoeg? En wat doe je aan de voetjes? Alleen sokken? Alvast bedankt! (wel raar hoor het gevoel dat ik met een 3e nog steeds niks weet )
Ik ben benieuwd, mijn dochter is van Augustus en de kleine onderweg wordt hopelijk van Februari .. had ook een beetje dezelfde vragen
Onze dochter is met kerst geboren. Zij had wel wat moeite om haar temp goed vast te houden in het begin. Zij droeg de eerste tijd een romper lange mouw met een shirtje lange mouw, een broekje en sokken. Buiten droeg ze een dik gevoerd vest met een mutsje en zat ze in de voetenzak van de maxi-cosi en had ze in de kinderwagenbak een katoenen deken over zich heen. Ik vond de voetenzak voor de maxi-cosi erg handig, vooral toen het sneeuwde en vroor vond ik het heel erg fijn. Een dik gevoerd vestje vond ik ook erg fijn (die ik had was gemakkelijk aan te trekken). Een lekkere wikkeldeken (ik had de wikkeldeken van moeders voor moeders) heb ik binnenshuis ook veel gebruikt. Aan haar voetjes had ze alleen sokjes maar buiten lag daar dan wel een deken overheen of zaten ze in de voetenzak. In de draagdoen deed ik een extra paar sokken die wat langer waren. Het klinkt als heel erg warm maar zij had dit wel nodig. Het kan natuurlijk wel per kindje verschillen.
Wij hadden trouwens geen wantjes gekocht maar deed uiteindelijk wel sokjes over haar handen want die werden echt te koud.
tja - in huis zal het neem ik aan wel gewoon warm zijn? Dus wat dat betreft heb je weinig extra's nodig. Voor buiten veel laagjes. Dekentjes, winterpakje eventueel. Maar ook weer uit kijken dat je niet té veel aandoet. Wij zijn toen onze oudste 4 maanden was, naar disneyland geweest- eind november, het was zo'n 5/6 graden. Toen heeft ze in een skipakje + dekentje in de wagenbak gelegen, maar ze kreeg gewoon verhoging! De 2e dag dus wat laagjes minder en toen was alles weer oke. Dus je moet ook weer niet te ver doorgaan. Overal waar je binnen bent is het gewoon normaal van temperatuur.
Ik had dezelfde vragen!! Eind dec wordt onze kleine geboren en ik ben me nu al af aan het vragen hoe ik uberhaupt weet of ze het koud of warm heeft :S.
Hier was het juist andersom, de jongste is een zomerbaby, terwijl de anderen van de winter of vroeg voorjaar zijn. Heb de jongste dus regelmatig te warm gekleed... Een omslagdoek is handig, verder deed ik in de wagen een dekentje en lakentje en gebruikte het dekje... Muts kregen ze buiten ook langer op. Verder zorgen dat je óf een wollen dekentje hebt óf een echte wollen trui (voor het geval ze te koud worden) Enige verschil was eigenlijk dat de oudsten langer een kruik hebben gehad, langer een muts op hadden en wel eens te koud waren (dus moesten buidelen), buiten moesten ze een jas aan (of vest) en lakentje en dekentje en dekje. Dat was eigenlijk het enige verschil...
Onze dochter is 21 december geboren. Ook zij had moeite om haar temp goed te houden. Ze had aan, romper lange mouw, truitje lange mouw, mutsje, broekje en sokjes. In haar wiegje lagen steeds 2 kruiken en een dubbele deken. Als ze in de maxi cosi ging wikkelde ik haar in de delen van mvm en lag ze lekker in de voetenzak van de maxi cosi. Als ik het nu weer moest doen kocht een puck a baby gogo, ideaal ding super lekker warm en je hoeft niet te klooien met sjaaltje of wantjes, en een topding! En dan met de GoGo in de voetenzak heerlijk warm! Ps: als er dames zijn die een GoGo willen aanschaffen kijk maar eens op puck a baby website ik heb een kortingscode van 10% of volgende week met mama mazzeldagen bij prenatal natuurlijk.
O ja in de wandelwagenbak had ik bij hm een berenpakje gekocht, zit gelijk alles aan, mutjes, voetjes, wantjes ideaal en heerlijk warm! En verder een deken en laken in de wandelwagenbak.
Hier zat er binnenshuis weinig verschil tussen mijn oudste (augustus) en jongste (december). De eerste alleen soms korte mouwen, de laatste iets dikkere stof of lange mouw rompers soms. Maar de meeste kleding kon ik doorschuiven. Voor buiten bij de december baby een teddypak gekocht, maar dat bleek veel te warm. Gewoon warm vest (gevoerd iets) en dan verder afdekken in de kinderwagen met deken, dekkleed en muts.. Dan kwam hij er soms nog zwetend uit.. In de MC had ik een voetenzak te leen van mijn zus. Die was wel handig. Kon ik de kleine zo uit bed, in de mc doen. Zat ik niet zo te prutsen met vesten/jassen als ik mijn oudste uit school ging halen. Vooral zorgen dat je dus laagjes in huis hebt, dan kun je het aanpassen naar behoefte en kind..
Mss een domme vraag maar als.je.een wikkeldeken gebruikt in de maxi cosi en dan die zak.hoe doe je dat dan met de gordels? Eerst wikkeldeken en dan gordel om? Er zitten toch geen uitsparingen in een wikkeldeken?
Als ze nog zo klein zijn liggen ze toch in de wagenbak, daar kan je zoveel dekentjes in doen als dat je nodig vindt. Ik zou wel zowiezo een skipak/berenpakje aandoen, evt met sjaaltje.
Hier een fleece skipakje van de h&m gebruikt. Heerlijk warm. Zat een dikke kap aan en mouwen die je tot over de vingertjes kon trekken. In de wagenbak hadden we daar nog een lakentje en een fleece dekentje bij. Hij heeft het niet koud gehad. In huis: rompers met lange mouwen en shirt of trui met lange mouwen.
Wow wat veel reacties al! Bedankt! Ik heb zo'n berenpakje van de H&M dus dat is al lekker warm, daarvan zitten er ook soort wantjes aan de mouwen vast. Misschien dat ik er dan nog een gevoerd vestje/jasje bij koop. Lijkt me makkelijker om even snel aan te doen met halen en brengen van de jongens naar school. Meer tips zijn van harte welkom!
Paula: als je de GoGo hebt zitten daar wel uitsparingen in waardoor je, je kindje gewoon in de maxi cosi kunt leggen en de riempjes dicht kunt maken en dan de de voetenzak docht risten.
Gekopieerd van puck a baby website over de GoGo: GEBORGENHEID De meeste baby's houden van een overzichtelijk leventje. Ze varen wel bij het terugkerend patroon van slapen-voeden-knuffelen-box; een regelmaat die is afgestemd op hun eigen behoeftes. Puckababy staat voor rust en geborgenheid. Daarom is er de wikkeldoek Gogo; opdat de baby ook buiten het bedje beschermd blijft tegen kou en prikkels. WAT IS DE PUCKABABY THE GOGO ® NEWBORN? Een vertaling van de ouderwetse wikkeldoek met een prachtige look. Bovendien erg praktisch omdat de onderkant gesloten is. De beentjes zijn daardoor altijd lekker ingepakt en de Gogo sluit overal mooi aan. Zodoende is de kleine altijd heerlijk beschermd. Een aangename geruststelling voor moeder en kind De Gogo is ideaal als wikkeldoek binnen- èn buitenshuis! Beschermt tegen kou, tocht en prikkels. De Gogo is het hele jaar door bruikbaar. VOORDELEN VAN DE PUCKABABY Met de Puckababy The Gogo ® Newborn is de kleine altijd heerlijk beschermd. Een aangename geruststelling voor moeder en kind. De Gogo is ideaal als wikkeldoek binnen- èn buitenshuis! Beschermt tegen kou, tocht en prikkels. Gebruik van de Gogo o.a. bij: Het voeden Het baden In de box In de kinderwagen In de maxi cosi
Mijn dochter is in december geboren, dus een echte winterbaby. Voor je m'n hele verhaal leest, moet je je wel realiseren dat ik de eerste tijd maar heel weinig naar buiten ben geweest, omdat mijn herstel van de ks lang duurde en ik het ook gewoon te koud vond. Ik dacht: "met deze kou en sneeuw waag ik me echt niet met de wandelwagen naar buiten! Ik blijf lekker binnen waar het warm is!" Ik zou geen winterjas kopen. Die vond ik eigenlijk pas vanaf maat 62 of 68 prettig. Daarvoor is het zo'n gepriegel om je kleintje in zo'n dikke, stugge jas te proppen. In de kleinste maatjes had ik dus gewoon van die zachte, gevoerde vestjes voor als we naar buiten gingen. Ik kreeg van de kraamverzorgster het advies om haar aan te kleden zoals ik mezelf aankleedde + een laag. Een dekentje is dan ook een laag. En ik deed natuurlijk ook altijd het dekje dat bij de reiswieg hoort erop. Ik deed mijn dochter naar buiten een rompertje, katoenen pakje en sokjes aan. Vervolgens een katoenen mutsje op en de capuchon van het vestje erover heen. Dan in de wikkeldeken (of voetenzak, maar die hadden wij niet) in de mc, of onder een lakentje en dekentje in de wandelwagen. Ik vouwde het dekentje wel altijd dubbel voor extra warmte. Ook vouwde ik een oude, grote badhandoek op het formaat van de reiswieg en die legde ik onder het matrasje ter isolatie. (Daar kun je natuurlijk ook een oude deken of schapenwollen vachtje voor gebruiken.) Ik gebruikte geen sjaal, muts en wantjes. Ik heb nog wel eens wantjes geprobeerd, maar daar ging ze erg op sabbelen en dan werden ze nat. Dat vond ik natuurlijk niet zo'n goed idee, want dan worden die handjes juist ijskoud. Ik deed de armpjes dus gewoon lekker onder het dekentje. Je moet trouwens absoluut geen kruik in de wandelwagen leggen als je naar buiten gaat! Je kunt de reiswieg wel even voorverwarmen met een kruik, maar die moet je er dan uit halen als je naar buiten gaat. Door de kou koelt de kruik namelijk heel snel af, en dan heeft je kind een ijskoude kruik in zijn bed liggen, waardoor hij juist veel meer moeite moet doen om zijn bedje warm te houden. Voor binnen had ik vaak wel rompers met lange mouwen onder de pakjes, vooral als het gewoon van die katoenen pakjes zijn (eigenlijk net pyjama's). Ik had ook een aantal van die dikke velourse pakjes. Ik weet dat veel mensen die lelijk vinden (vind ik zelf vaak ook), maar ze waren wel ideaal! Onze dochter kon zichzelf in het begin niet goed op temperatuur houden. Ze huilde daardoor veel (kwamen we achteraf achter). We hadden een paar van die pakjes tweedehands gekregen, maar nog niet gebruikt, want ik had een paar super schattige katoenen pakjes die ik veel leuker vond om haar aan te trekken. Op een gegeven moment in de kraamweek had ze al de halve nacht liggen huilen en toen trok mijn man haar zo'n pakje aan. Daarna heeft ze direct een paar uur geslapen! Het arme kind had het ondanks de kruik en extra deken gewoon koud! Daarna heeft ze die lelijke pakjes heel veel aangehad! Als ik weer een winterkindje krijg, ga ik van te voren op zoek naar een paar van die pakjes die ik ook echt mooi vind!
Ons dochter is begin december 2012 geboren. Wij hebben veel plezier gehad van: Rompertjes met lange mouwen en daaroverheen shirtjes met lange mouwen of een vestje (zonder capuchon). 1-delig skipak Prenatal met wanten en slofjes voor in de Maxi Cosi voor naar buiten. Twee weken na de bevalling ging ik elke dag wandelen bij temperaturen boven de 5 graden. Katoenen mutsje voor naar buiten en 's nachts. Voor de voetjes hadden we dikke en dunne sokken. Dikke truien hebben we nooit gehad, ik vond truien te warm voor binnen met de verwarming aan
Hier een meisje van februari. Het was in 2012 een koude winter en ons meisje kon zichzelf niet goed warm houden. Ik keek laatst de fotos terug en toen zag ik dat ze binnen naast warme kleertjes ook nog eens onder 3 dekentjes lag met een kruik ( de eerste dagen) ze had veel velours pakjes aan waren lekker warm en rompers lange mouw. Als we naar buiten gingen deed ik een dikke vest aan en daaroverheen een dubbelgevouwen fleece deken en de kap van de wagen. En soms ook een kruik. Ik heb nu heerlijke slofjes van lodger voor ons aankomende mannetje gekocht en een lodger wrapper (extra warme) voor buiten gekocht. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt . Ik hoop goed Ik was vorige keer blij dat ik toch nog wat extra dekentjes had die ik om de kleine kon wikkelen. Maar ik had liever een wikkeldeken gehad! Ziet er denk ik leuke uit, is vast warmer en praktischer!