Flexibath?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meris, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hallo,

Ik ben op zoek naar een handig badje voor als onze meid straks kan zitten. Het babybadje zal dan snel te klein zijn en zelf hebben we helaas geen bad.
    Een bibabad lijkt me misschien wel wat, maar vrij prijzig. Nu kwam ik een flexibath tegen:

Hoepie.nl

Is er iemand die zo'n badje heeft, en bevalt het ook?
    Of kan ik net zo goed een speciekuip kopen bij de bouwmarkt ;)

Groetjes Mariska

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Aan de ene kant lijkt het me wel handig, vooral het inklappen.
    Maar aan de andere kant ook niet...volgens mij...als je het babybadje gewoon op de vloer zet, passen ze daar ook best lang in. Dan kunnen ze er niet in liggen, maar wel in zitten.

Wij wonen niet erg groot. En de bibabad past niet in onze badkamer.
    Een speciekuip is wel handig, maar kan ik nergens op bergen.
    Valerie gaat nu nog niet staan in het badje. Dus haar badje staat nog op een standaard in haar kamer.
    Zodra ze erin gaat proberen te staan, dan zet ik het badje gewoon neer in de badkamer.
    En tegen de tijd dat ze er niet meer in past...kan ze vast en zeker wel staand douchen.

3. Aura

Aura Niet meer actief

Ik heb m toevallig live gezien op de jonge gezinnenbeurs en hij is evengroot of iets kleiner dan een babybadje....het zag er opzich leuk uit maar niet echt kwaliteit ofzo...
    Ik zou het iig niet gebruiken om mijn kleintje straks dagelijks in bad te doen.

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij hebben een speciekuip van 64 liter en opgeleukt met van die herplakbare stickers.
    Onderop de bodem heeft mijn vriend een gat geboord waar het stopje van het babybadje in past. Nu loopt hij zo leeg boven de afvoer ipv het badje steeds omkiepen.

Het flexibadje heb k gister gezien en vind hem nog kleiner dan een babybadje

5. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik wat aan!
    Denk dat ik toch maar voor de speciekuip ga van de bouwmarkt.
    Al kwam ik op mijn zoektocht nog een hoop leuke varianten tegen.. Maar denk dat ze in een speciekuip net zoveel plezier heeft straks.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier hetzelfde probleem... wij hebben speciekuip toch maar gekocht... scheelt ook heel wat geld: 7 euro voor de kuip of 40 euro voor het badje

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Is dat het grootste formaat?
    Ik was ook al van plan om de stop van het Hema badje ervoor te gaan gebruiken.
    Ik zag online een plaatje van 2 kindjes in de flexibath... kleine kindjes zeker :D

8. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Vanaf welke leeftijd kan ze in een speciekuip denken jullie? Misschien nu al? Ze doet namelijk zo vervelend in haar babybadje :)

9. ProudMum

Joey ging op zijn verjaardag voor het eerst in de kuip.
    Ik heb toen wel nog een badring gebruikt, nu ligt er een antislip matje op de bodem.
    Misschien wil jou kleintje wel zitten en spetteren in bad, heb je dat al eens geprobeerd?

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    In plaats van een speciekuip gebruikten we zo'n tuinafvalemmer. Die is iets flexibeler en wat kleiner. Het was een keer een aanbieding bij de supermarkt.

11. ProudMum

Volgens mijn vriend (ex-timmerman) zullen ze best groter te vinden zijn hoor! Maar ik vind 64 liter al behoorlijk groot!

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    heb m gisteren ook gezien op de beurs. Zag er leuk uit maar toen ik er ff aan ging voelen dacht ik nou, da's niet echt stevig. Stond bij dat een kind tot 4 jaar er in kan maar t was net zo groot als een gewoon babybad!

Ik zou gaan voor het bibabad en als je wel plek hebt om neer te zetten gewoon despeciekuip!

13. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb haar al een paar keer geprobeerd rechtop in bad te zitten, maar daar is ze nog te klein en beweeglijk voor. Ze overstrekt zich dan de hele tijd of duikt ineens naar voren :)
    Maar in de speciekuip kan ik haar een beetje laten staan of gewoon laten badderen, denk ik. Ik rij morgen naar de bouwmarkt en ga het gewoon proberen!

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    o dan nog een tip van mij: bij de prenatal kun je een badring kopen die je met zuignapjes op de bodem vast maakt. Ze staan vast ook op marktplaats. Ideaal was t hier toen ze nog niet zo stevig zat. Groetjes!

15. ProudMum

Dat hebben wij ook gedaan Sas, was echt super!

16. deda

deda Lid

12 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben een bibabad. Is inderdaad niet goedkoop maar vind 'm echt ideaal. Hij is zo ingeklapt en ons zoontje heeft veel ruimte om te spelen in het bad

17. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Vanaf vandaag heeft Manouk ook een "groot" bad... gewoon een speciekuip :D. Kijken of dat wat is. Misschien is zo'n badring wel een goed idee! Ga ik nog even voor kijken binnenkort, bedankt voor de tip!
    Heb wel een witte kuip gekocht, staat toch net wat leuker dan een zwarte :)

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier gaat ze nog steeds in haar badje. Die staat in de douchecabine. Ze is een lange dame van 93 cm en het past nog prima.

Deel Deze Pagina