Babybadje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roxyroxx, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Even een vraagje....

Ik lees over de Tummytub, meiden die hun baby meenemen in de douche en meiden die zeggen hun babybadje niet te gebruiken. Ik vraag me eigenlijk af, zelf heb ik een bad en een aparte douche, wat zouden jullie doen? De kleine in het grote bad of een apart babybadje kopen voor de kleine? Het gaat me niet echt om de kosten maar de vraag is of je een babybadje nodig hebt als je een bad hebt?

2. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Wij hebben ook een bad, maar ik heb ook een babybadje. Anders moet ik veel te diep buigen als ons baby'tje in het normale bad zou moeten. Met mijn bekkeninstabiliteit wil ik liever geen risico's nemen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wil je dan met de baby tegelijk in bad, of wil je de baby badderen in 't grote bad? Ik vond 't op vakanties een ramp om mn kleine baby in een groot bad te badderen tenzij ze samen met mn man in bad ging maar dat moet ook maar net in je dagritme passen.

4. Roxyroxx

Ja idd, het is natuurlijk wel diep! Met de kleine in bad lijkt me erg gezellig maar vraag me af of dat praktisch is. Ik ga toch maar voor een babybadje, lijkt me handiger als het bad en/of Tummytub! Dank jullie!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je de kleine in het grote bad doet zonder er zelf in te gaan moet je continu krom of gehurkt zitten

Bij een baby badje met standaard kun je lekker rechtop blijven staan

Het badje is hier echt lang gebruikt!

6. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hier het badje ook vaak gebruikt met de eerste, heel af en toe maar de tummy tub. Pas veel later toen hij zelf kon zitten, ging hij in het grote bad.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij hebben ook een bad en een douche, ik ga soms met haar onder de douche of in bad, maar dan is het wel handig als mijn man haar kan aangeven en aanpakken. Zeker in bad, want vanuit het bad mijn dochter uit het wipstoeltje pakken lukt me niet zonder vreselijke blauwe plekken op te lopen. Dus ik ben heel blij dat wij een simpel badje met standaard hebben (van de Hema), op dagen dat mijn man er niet is (dat is best vaak, ze gaat meestal 's ochtends in bad en dan is hij vaak al weg), gaat ze dus in dat badje. En in het weekend gaan we meestal een keer samen in bad of onder de douche.

8. Roxyroxx

Het is helder haha, een babybadje is eigenlijk onmisbaar! Ik zou het heerlijk vinden om met de kleine in bad te gaan, maar dat kan dan idd in de weekenden als mijn man erbij is! Ik ga een babybadje aan mijn lijstje toevoegen, bedankt voor jullie reacties!

9. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb een Puj gekocht:
    Puj Tub | Puj
    Ik kan nog niet uit ervaring spreken, maar de recensies waren erg goed. Ook wij hebben een bad en douche, ik heb hier op het forum heel veel gelezen van dames die het babybadje niet fijn vonden, daarbij gebruik je best veel water, dat vind ik ook weer zonde. Dit staat ook niet in de weg als je het uiteindelijk niet zo vaak gebruikt.
    Succes!

10. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb het badje de eerste maanden veel gebruikt, pas met een maand of vijf ging ze mee onder de douche. Tummy Tub juist heel sporadisch gebruikt. Het ligt denk ik heel erg aan je kindje en wat je zelf prettig in gebruik vindt. Als het niet om het geld gaat zou ik beide kopen.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Zou ook gewoon voor een baby badje gaan. Als hij groter is is het grote bad erg fijn denk ik :) tummy tub vind ik echt een on ding! Ik heb hem gekregen, wou hem zowiezo niet kopen.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb een babybadje en mijn zoontje zit er nu nog steeds af en toe in :p
    In bad met een pasgeboren baby lijkt me heel onhandig.. lekker een bad met standaard!
    Had hier trouwens geen tummytub maar mijn zoontje heeft de eerste weken vaak in een emmer gebadderd... voelde blijkbaar meer geborgen voor hem ofzo want in het badje krijste hij alles bij elkaar en in de emmer niet :)

13. Linana

Linana Niet meer actief

Samen met een pasgeboren baby in bad lijkt me niet eens onhandig, eerder heel onhygiënisch met al die lekkage down under :)

Wij hebben een tummytub en een normaal badje, beide met standaard.
    Badje en tummytub waren beide een succes bij hem. Nu kan hij sinds een maandje zelf zitten en is het badje helemaal prachtig want dan kan die alles er mooi onder spetteren ;)
    ik moet wel zeggen dat hij sowieso 8 van de 10 keer gewoon met ons mee onder de douche gaat, dat gebeurt al sinds hij een maand oud is ongeveer denk ik

Het is maar net wat voor jou het fijnste werkt ;)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Je mag zover ik weet ook niet in bad zolang je nog vloeit en je mag als kraamvrouw ook niet met de baby douchen als de navelstomp er nog aan zit is mij door de kraamzorg verteld.

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    niet meer on topic maar wat ik helemaal geweldig vind is een watermatrasje (weet de officiële naam niet) Daarmee kan je baby in het grote bad dobberen, voor als je samen met je uk in bad gaat. Mijn kinderen vonden het als baby heerlijk. Vanaf dag 1 te gebruiken, je baby ligt half onder water en je hebt zelf je handen beetje vrij.

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    wij hebben alleen een douche thuis.
    tummytub vond dochter maar niets, ze ging echt huilen als ze daar in zat.
    badje vond ik wel fijn, het is op sta hoogte en niet zo erg diep.
    nu zit ze er soms nog in maar douchen vind ze nu fijner.

ik zou wel voor een babybadje gaan, in t begin ben je misschien ook niet zo mobiel....

17. rums

rums Niet meer actief

Wat voor wastafel hebben jullie? Ik wil deze ook graag aanschaffen maar wij hebben een hangende wastafel en weet dus niet of het gewicht goed is.

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ondanks dat ik hier graag met haar onder de douche ging gebruikte ik ook het bad hoor.
    Nu nog steeds want ze kan er nog steeds in hahaha.

Een groot bad is leuk als ze ouder zijn en kunnen zitten.
    Voor na de bevalling, is niet te doen voor je lijf om zo te moeten bukken of op je knieen te moeten zitten

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dat ding lijkt me wel handig voor een wasbeurt tussendoor, maar voor echt lekker in bad niet, het kindje zit zo te zien niet in het water maar je spoelt hem echt af. Dus niet lekker spetteren en relaxen in het warme water. Wel ideaal denk ik voor even een wasbeurt tussen de badjes door. ( Wij badderen 2 a 3x per week en wassen voor de rest 2x per dag met een washand )

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wij hebben een redelijk compacte badkamer. Het badje (gekregen, niet aangeschaft) zetten wij dus in de babykamer.

Een vriendin zei me dat zij haar kindje altijd gewoon in de wasbak zette en het badje nooit gebruikt heeft. Alleen de eerst twee weken de Tummytub.

Tegen de tijd dat het zover is ga ik ook eens experimenteren met de wasbak. Ik vind het wel lekker praktisch klinken :)

Deel Deze Pagina