Ik heb 2 vragen: 1 Ik ben midden Juli uitgerekend en nou vraag ik me af of zo'n jasje maat 56 echt wel nodig is? Van 't ziekenhuis naar huis in de maxi cosi is 'n dekentje toch ook wel goed ? En bv in de kinderwagen. Het lijkt me zonde om zo'n klein jasje te kopen als ze het toch weinig aan heeft. Of zijn er ervaringen waarbij zo'n jasje (of dik vestje) vaak gebruik werd in de zomer ? 2. Hoeveel rompertjes in mt 50/56 en 62/68 hebben jullie echt nodig gehad? In de uitzetlijst staat 2 maar dat vond ik wel erg weinig dus ik heb er ongeveer 6 ofzo. Is dit genoeg ? Heb zowel korte als lange mouw trouwens. Bedankt voor de hulp alvast ! Soms weet je 't gewoon niet meer ...
Ik heb een echt allerschattigst jasje maat 56. Ze heeft het maar liefst 2 keer aangehad. Ik zou zeker voor een zomerbaby geen jasje kopen. Een omslagdeken is heel veel fijner! Met een stuk of 6 rompertjes kom je eerst een heel eind. Als je baby geboren is en je wat beter idee van de maat hebt, kun je altijd nog wat bijkopen. Als je baby nl. wat vaker dan gemiddeld spuugt gaan er wel 2 of 3 per dag door. Maar voor hetzelfde geld spuugt je baby nauwelijks en heb je aan 6 gewoon genoeg. Pas als je baby geboren is en wat gaat groeien heb je een idee welke maat het handigst is. Ik zou dus nu niet meer bijkopen maar evt. na de geboorte pas weer. Al met al heb je het volgens mij helemaal goed in beeld meid.
6 rompertjes is wel wat weinig. Je kan er gerust 10 hebben hoor. Scheelt je ook weer elke dag wassen als de kraamhulp weg is. Een zomerjasje zou ik niet doen. Dan liever gewoon een vestje. Maar vergis je niet dat je ook echt dingetjes met lange mouwen nodig hebt, want je kindje kan in het begin die temperatuur nog niet goed vasthouden he. En in de zomer is het soms best fris.
Ik heb meet dan 20 rompers. hele boel gekregen , ik heb er in het begin vooral heel veel gebruikt. Hij spuugde indd heel veel , maar ook poepte hij telkens langs zn luiers, 4 rompers op een dag was weinig!
Volgens mij heb je zelf aardig goed door wat je nodig hebt. Volg gewoon je verstand. Ik zou zeggen koop niet te veel rompertjes als je er eerst 6 a 7 hebt in maatje 50/56 heb je genoeg. Blijkt later dat je kindje veel spuugt of langs de luier poept kun je snel genoeg rompertjes erbij halen. Voor een jasje zou ik zelf niet kiezen. Een vestje is wel net zo gemakkelijk. Ik zou wel kleding met lange mouwen kopen. Vooral voor 's avonds en 's nachts is dat makkelijk. Veel plezier met spulletjes aanschaffen.
Ik heb een vestje in maat 56 en een jasje in maat 62. Moet voldoende zijn lijkt me. Verder heb ik zo veel rompertjes (heleboel gekregen en ook veel te veel gekocht) dat ik bang ben dat de kleine ze niet eens allemaal aankan.
Wij hadden ook heel veel rompertje in maat 56, ik denk een stuk of 15 (het meeste gedeelte gekregen). Ik denk dat ze er 6 van heeft aangehad. Dus ik zou nog even afwachten of je er wel meer nodig hebt. Jasjes vond ik niet handig, vestjes wel, dat zit vaak ook lekkerder. 2 vestjes vond ik wel makkelijk om te hebben, dan had ik er 1 in de was en 1 om aan te doen.
ik heb een jasje/vestje van 8 euro gekocht gewoon omdat ik het zo leuk vond. Maar ik ga er vanuit dat het eigenlijk niet nodig is . Dekentje of omslagdoek is net zo praktisch en zul je waarschijnlijk veel vaker gebruiken. Rompertjes heb ik wel wat meer. Maar vooral met het idee van spugen en ongelukjes met luiers enzo, lijkt me dat wel handig in het begin. Overigens ook met lange mouwen, korte mouwen en spaghetti bandjes dus diversen, kep even geteld: totaal 12 in 50/56 of 50 + 56 .
Ons ukkepukkie is 3 maanden en draagt nogsteeds haar jasje maat 56. Haar eerste jasje was maat 50, toen had ze kledingmaat 44 en was het eind februari. Die maat 50 geeft ze niet lang aangehad, shirtjes met lange mouwen er onder frummelen ging niet erg. Dus al heel lang die jas maat 56 in gebruik. Wij hadden niet op zo'n klein ukkepukkie gerekend, maar bleek toch echt zo te zijn bij de geboorte. Ik had van tevoren ook maar een paar rompertjes maat 50/56 gekocht en meer in maat 62, want je hoort altijd dat ze dat kleine maatje toch zo uitgegroeid zijn. Maar die 62 ligt nogsteeds in de verpakking te wachten. Hier moest papa na de geboorte naar de winkel om kleertjes maatje 44 te kopen, want onze kleertjes bleven alleen met verfafplaktape een beetje zitten... Overigens gold voor die maat 44 dat ze daar inderdaad snel uitgegroeid was door het slagroomdieet dat ze van mij kreeg (borstvoeding).
jasje zou ik niet doen, met een dekentje of doek ben je een heel eind in de zomer. Rompers....nou, ik heb er een hele stapel van, en nodig ook. Ik was wel vaak, maar toch dat ik nog maar 1 of 2 in de lade...stress! Ik heb er denk ik een stuk of 10 of zo? Over maten laat ik me niet uit, ik kweek groot, dus daar kan je niks mee.
Bedankt voor de reacties ! Echt geweldig dit forum, kan me soms net even helpen Ben ook niet zo'n beetje twijfelaar geworden sinds dat ik zwanger ben De meeste vriendinnen zijn nog geen moeder en mijn (schoon)ouders zijn nogal ouderwets "Je kan de kinderwagen bak toch goed in de gordels zetten ipv een maxi cosi?!" haha M'n moeder kwam aan met'n vestje in maat 62, ziet er uit al 56. Gebruik ik dat wel ipv jasje. Heb inderdaad nu veel met lange mouwen, maar heb ook veel te veel kort. In het begin dacht ik dat ik dat wel nodig zou hebben, maar ook in de laatste warme dagen zie ik de meeste baby's nog aardig ingepakt zitten. Ik ga er inderdaad nog maar 'n paar rompertjes bij halen. Een paar simpele van de hema ofzo kan geen kwaad dan. Nogmaals super bedankt iedereen !
Wij hebben een vestje voor hem. Ons is gezegd, kleed je baby zoals je zelf gekleed gaat. Als je gaat wandelen kleed hem zoals jezelf gekleed bent + een dekentje( bij heel warm weer een lakentje). Rompertjes heb ik er een stuk of 10 van. Binnen een paar weekjes zijn ze er al uitgegroeid dus niet teveel kopen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoevaak je wast, ik heb lichte en bonte rompertjes zo kan je ze met verschillende wasjes meewassen.
Als je toch nog rompertjes gaat kopen: mijn favouriete zijn jip en janneke van de hema. Die zijn lekker zacht, iets dikker (en warmer), blijven in model en zijn wit. Andere rompertjes flubberen nog wel eens uit, zodat ze met blote schoudertjes ligt, of staan met al die leuke kleurtjes niet altijd onder haar bovenkleertjes. Dat geldt hier dus ook voor de andere rompertjes van de hema.
Wij hadden 6 romper 50/56 en 6 rompers mt62. En dat waren er genoeg. Er kwam genoeg bezoek ook met rompertjes aan zetten. Een jasje hadden we ook niet. C hadden we in het ziekenhuis met een trui in maxicosi gelegd, een dekentje erover en een mutsje. Maar dat was dan midden augustus met mooi weer. Hij was ontzettend warm toen we thuis kwamen
Ik zou in ieder geval niet teveel rompertjes maat 50/56 kopen, want de kans is er dat de baby die nauwelijks draagt. Ik had er denk ik 5, maar hij heeft de helft niet eens aangehad, omdat ze al krap zaten. Met een stuk of 6 kom je de eerste 2 weken wel door en daarna kun je altijd bij kopen. En je krijgt ook nog wel eens wat. Ik had een jasje gekregen (winterkind), maar dat is toch wel erg onhandig aantrekken. Ik had een vestje maat 62 en die hebben we in het begin aangedaan met de mouwen opgerold. En toen we naar huis gingen vanuit het ziekenhuis hadden we helemaal geen jasje, maar hem in een wikkeldoek gewikkeld en vervolgens hadden ze in het ziekenhuis nog zo'n kraambedmatrasje die je tijdens het bevallen eronder legt over hem heen gedaan, want het was toen erg koud. (haha, ik was niet voorbereid op een lang ziekenhuisverblijf)
Ik heb idd de helft licht/wit van kleur en de andere helft in leuke kleurtjes, met sommige in echt leuke kleurtjes (regenboog motiefje) voor als het zo warm wordt dat ze alleen in een rompertje ligt.
Ik heb een stuk of 7 rompers maat 50/56 en pakjes...ik neem alles mee naar t ziekenhuis want van daaruit ga ik naar het kraamhotel..daarna zie ik wel of ik wat bij moet kopen, en anders stuur ik manlief wel ff naar de hema... Een jasje heb ik gekocht omdat ik m keischattig vond en die was ook nog eens afgeprijsd en koste nog maar 8 eurotjes of t ook praktiisch is moet ik nog achter komen...