Ik wilde met 7 weken alles zo'n beetje klaar hebben zodat ik niet meer ergens heen moest om vanalles uit te zoeken nog. Had al een wieg voor naast mijn bed en n kinderwagen met alles erop en er aan. En ben op de mama mazzel dagen eens goed gaan shoppen voor alle kleinere dingen zoals maxi cosi en badje etc. Dus dat was al binnen. Maar t wilde eigenlijk niet erg vlotten met t kamertje. Ik kon niet zo goed vooruit want mn buik is al erg xxl. En mn vriend moest natuurlijk werken overdag. Dus was het allemaal tussen door en na t werk nog ff snel t een en ander. Nou was mn moeder hier met de vakantie en die zei dat ze wel zou behangen. Dus mn vriend snel even alles geschildert nog. Was hij al min of meer mee bezig. Maar nu had hij het ff in 2 dagen tijd helemaal afgewerkt. Dus kon mn moeder aan de slag. En ondanks t geklooi en gemopper op t behang (zij vindt het systeem van de muren in pappen en dan t papier er tegen dus niet fijner...aan t getier en gevloek wat uit t kamertje kwam te horen ) was dat al snel klaar. Toen t bijna klaar was gingen ik en mn moeder op n avondje even kamertjes kijken (2ehands) niet echt om al wat te kopen maar meer orientatie van wat vinden we leuk (vriend lief mocht af en toe ook n mening geven ) En toen zag ik n heel lief kamertje...maar misschien was dat teveel meisjes achtig (voor t geval dat we nou net in die 10% kans zitten dat t toch stiekem nog n jongen is) Maar hij was wel ERG leuk...en helemaal de juiste kleuren eigenlijk... Dus toch maar gemailt. 400,- en lager ging ze niet...mijn idee was eigenlijk 300,- en hoger ga ik niet....hmmzzzz... Mailde ze na 3 dagen terug van ze wilde het wel weg doen voor 350 en er zaten lakentjes bij en voor 15 euro nog n baby bjorn draagding (die mn vriend graag wilde) Nou... dat was eigenlijk geen slechte deal. Maar twijfelde nog steeds over het hoge meisjes gehalte. Mijn kamertje is beige boven en lime groen beneden. En t kamertje geel met oranje lijsten en licht groen... Vele mensen zeiden dat dat best voor jongetjes kan. En mn thema is lente...dus dat moet toch kunnen? Iemand opperde dat ik altijd even kon gaan kijken...kopen hoefde dan nog niet persee. Dus dat hebben we gedaan...en toch maar gekocht ook Van t weekend nog snel even de vloer erin gelegt (oud beuken laminaat) zodat het er ook in kon. Gister kwamen we er mee thuis 2x rijden en hij was binnen. Naar boven gesjouwt (naja mn vriend en mn 2 sterke knullen). En wat stond dat ENORM goed bij de rest Alsof we alles vooraf op elkaar afgestemt hadden! Hji moet nu nog in elkaar maar...wauw Ben zo enorm blij dat ik het toch gedaan heb. H Het wordt wel n klein hokkie zo met al die spullen er in maar wel een heel mooi en knus hokkie Dus nu moet ik nog n aankleed kussen en n rol gordijntje...lamp had ik al bij de uitverkoop bij de praxis vandaan...n zonnebloem met n houten bijtje die er omheen zoemt.. En dan ben ik zo ongeveer al klaar En ik ben pas 5 maanden. Wat moet ik nou de rest van mn zwangerschap?
Lui achterover zitten en genieten...de laatste loodjes wegen het zwaarst en dan wíl je niks meer doen. Dus voor het zover is geniet er nog maar van dat je niks meer hoeft Wij hebben nog 4 weken tot de keizersnede en moeten de gordijnen alleen nog ophangen.
Wij zijn bezig geweest tot ik 35 weken was. En dan echt de grote dingen, geen kleine frutsel neerzetten. (nieuw plafond, schilderen enzo). Wees blij dat het allemaal al gedaan is, en je lekker kunt genieten van het kamertje. Ik ging er af en toe 's avonds voor het slapen gaan even zitten. Even rustig worden, genieten van het kamertje, beetje tegen de kleine praten, heerlijk..
Ja dat deed ik ook bij de eerste. Maar op de een of andere manier wil ik steeds "vieren" dat er toch nog n kleine komt ondanks dat die andere van mij al weer 10 zijn. Er steeds op die manier mee bezig zijn zeg maar. Want voelen doe ik haar niet zo heel veel dankzij mn placenta die deze keer voor ligt.. En dat ermee bezig zijn doe ik dan door dingen te kopen of te doen voor de baby. Naja krijgt ze maar n heel regiment aan knuffels...of ik zorg voor 3 jaar aan kleertjes Ach anders houd ik me maar bezig met Kraamkaartjes maken ofzo...dat moet ook nog bedenk ik me net. Of schilderijtjes...al heb ik veelste veel goeie zin om nou iets boeients uit mn vingers te krijgen (ik maak de mooiste dingen als ik me rot of verdrietig voel...maar ben ik blij of tevreden ofzo dan krijg ik niks creatiefs gemaakt )
Ohh ik wou dat wij al klaar waren! Kamertje is behangen, vloer is klaar, kinderwagen en de meubeltjes staan maar we moeten nog inrichten. Lakentjes, gordijnen, lampen, box, wip stoeltje, badje en allerlei andere frutsels moeten we nog uitzoeken. Soms krijg ik de zenuwen (en mijn vriend van mij ) dan wil ik alles al klaar hebben, terwijl we nog tijd zat hebben maar het gaat dat zo kriebelen....
Hahaha, zo gingen wij gisteren voor een wandelwagen weg en kwamen terug met de bon van een complete babykamer. Heerlijk toch dat je het nu al op orde hebt? Geen stress op ´t eind. En anders kun je altijd nog lakentjes gaan borduren ofzo, haha.
Je kunt nu een kraambord gaan maken, lekker knutselen aan de geboortekaartjes, veel schrijven in je zwangerschapsdagboek, alvast fotoalbums kopen en die volplakken met echofot's, kaartjes met felicitaties, kleine schattige babyplaatjes. Je blijft wel bezig hoor Ik ben 17 weken, maar ik begin nu al vervelend te worden dat mijn vriend aan de slag moet in het kamertje. Nesteldrang, nu al haha! Maar we wachten nog even de 20-weken echo af om te kijken of het wel echt een ventje is en dan gaan we aan de slag.
Je hebt méér dan genoeg tijd, dus gewoon net zo lang lakentjes borduren totdat je er genoeg hebt om ze niet eens te hoeven wassen. Hahaha, ik zie het gewoon iets te levendig voor me, sorry hoor
heerlijk meid dat je klaar bent ons kamertje is sins gister ook klaar moet nog effe nieuwe gordijnen en rolgordijn scoren maar dat gaat me wel lukken heb je al foto,s ben erg benieuwd naar je lieve kamertje
Wij zijn ook bijna klaar. En dat vind ik echt heerlijk want dan kan ik de rest van mn zwangerschap lekker uitrusten en genieten van die kleine meid in mn buik. Bovendien hoef ik dan nergens over te gaan stressen.
OH idd n kraambord moet ook nog! En dat borduren...zie ik toch maar vanaf. Heb t lang gedaan dat gepriegel maar...nee dankjewel Foto's volgen zodra de afvoerpijp (Die was ik even vergeten ) weg gewerkt is Dr zit n afvoer van de cv...niet vragen...rommelhuis...wordt er soms niet goed van, dwars door mn kamertje van boven naar benden langs de muur...konden er niet veel anders mee als het wat minder rommelig naar beneden laten lopen en er zometeen dus maar n houten ding omheen bouwen En de lamp en t gordijn nog...en n behangrand (was ik in mn enthausiasme ook even vergeten )
wij hebben maandag alles besteld, kinderkamer, box, kinderwagen,,, alles voor het kamertje aan te kleden dus nu alleen nog kleine dingen zoals zwitsalspullen enzo. maar die haal ik als het kamertje geleverd word. dit is begin augustus en moet eind oktober bevallen dus wel een mooie tijd dacht ik wel leuk he zo shoppen! vond het helemaal geweldig en ben super tevreden over onze keuze, ik zou hem het liefst morgen al laten leveren
Foto's maken en ons je kamertje showen Ben namelijk wel heel erg nieuwsschierig geworden na je verhaal 8)
Ik denk dat je binnen enkele weken heel blij gaat zijn dat alles klaar is! De laatste 2 weken vind ik alles eht wel veel zwaarder geworden. Ben ook wel erg dik, velen denken dat ik op bevallen sta! Zeker de warmte van de laatste dagen maakte het wat extra zwaar! Moet half juli bevallen en we moeten nog behangen en op het eind van de maand wordt de kamer geleverd. Heb me voorgenomen dat op 34 weken alles klaar moet staan en hopelijk lukt dat dan nog net!
Volgende week wordt onze kamer geleverd. Daarna moet ik nog wat kleinere spullen kopen, de deur verven maar dan is het af. Ik wil eind juni graag klaar zijn, de kleine loopt nogsteeds 2 weken voor dus.... Ik moet zeggen dat ik eerder mezelf moet afremmen dan dat mijn lichaam dat doet, ik heb nog net zo veel puf als normaal. Wie weet duikt dat de laatste periode natuurlijk in maar we zullen zien!
Nou daar kan je wel eens heel erg gelijk in krijgen.. Gister kon ik nml ineens niet meer lopen Eerst kon ik gewoon bijna niet lopen want heel m schaambeen deed zeer. Dus elke stap deed tussen mn benen pijn en die pijn straalde uit naar allebei mn benen. En na n half dagje niks doen omdat ik echt nog bijna niet naar de wc kon komen had ik vreselijke pijn net naast mn lies in n spier denk ik nu (gister was ik al bijna bang dat ik n liesbreuk had) Heb al vaker gehad dat als ik opstond ik ineens ff had dat mn onderlijf niet mee wilde met mn bovenlijf. Maar dat was als ik n hele tijd op de bank gezeten had ofzo en alleen de eerste 2 stappen. En nu kwam ik er zo mee uit bed en bleef het de hele dag. Dus zou vandaag naar de dokter. En wat denk je? Sta vanmorgen op heeeeel voorzichtig bedacht op de pijn die zou komen..geen pijn...nog n stap, n normale nu...helemaal geen pijn!? En gister deed t zo'n pijn dat ik me niet voor kon stellen dat t vandaag weg zou kunnen zijn. Maar als dit geintje deze zwangerschap vaker komt dan zie ik t slecht in. Mn vorige zwangerschappen heb ik pas op t laatst met erge rug klachten gezeten dus vandaar dat ik voor de 7de maand klaar wilde zijn. Foto's komen zeer zeker nadat mn vriend de tijd heeft gehad om die afvoer eens te verstoppen in wat hout Die zou volgende week vrij zijn. Maar helaas gaat dat nu niet door. Dus moet t in n weekendje ff snel tussen de bedrijven door.
Wat ben jij vroeg klaar,weet dat ik pas met 20 wkn met alles ben begonnen,om zeker te zijn dat alles goed was met het kindje enz. Er komen altijd nog dingen bij die je niet had voorzien,dus lekker achterover zitten en maar wachten wat komen gaat. Succ6
wij zijn nu bijna klaar, ik heb alle kleding etc gewassen en gestreken hangt allemaal netjes in de kast . Nu nog ff wat dingen schoonmaken en klaar