Ik ben aan het rondkijken voor een kinderwagen. Het wordt voor onze derde en laatste kindje en ben aan het kijken voor een 2e hands. Vorige was een mura, maar die vond ik zwaar lopen. Nu zag ik de mutsy meerdere malen staan voor een leuke prijs, en nu ben ik op zoek naar ervaringen? Wie heeft ' (gehad) en wat zijn de bevindingen?
Wij hebben er één (een groene en die staat nu te koop, dus je snapt hoe objectief ik ben ) Wij vonden het een fijne wagen. Hij loopt zeker niet zwaar en is erg wendbaar. De voordelen vonden wij: - Zwenkende voorwielen die eventueel vast te zetten zijn bij oneffen terrein / sneeuw. - Stang kan zowel vrij laag als goed hoog (we lopen er met 1m80 prima mee, maar mijn schoonzusje van 1m65 kan er ook prima mee uit de voeten.) - De wandelwagen kan zowel vooruit als achteruit kijken. - De wandelwagen kan helemaal plat. Hij heeft ook een paar nadelen: - Ingeklapt met de wielen er nog aan is hij nog vrij groot. Als we op vakantie gingen, haalden we de wielen er even af. Dat gaat heel makkelijk hoor, zonder gereedschap en je bent er zo mee klaar. Maar voor gewoon boodschappen doen bijvoorbeeld vond ik het toch weer teveel moeite. En bij onze auto (hyundai i30 CW) ook niet nodig. Maar als je een erg kleine auto hebt, wil je waarschijnlijk een wagen die meer compact ingeklapt kan worden. - De achterwielen van de 4-rider zijn vrij breed. Dat maakt hem ook wel heel stabiel. Maar in winkels zoals kruidvat heb je er wel last van. Ook zul je in het begin wel eens een bochtje te krap maken. (maar dat went snel.) Verder weet ik niet hoe makkelijk andere wagens inklappen, maar ik vond het bij de 4-rider in het begin best wel even een handigheidje dat ik onder de knie moest krijgen. Het gaat in één handeling hoor (soort hendel naar je toe trekken en het handvat hard inschuiven.) Maar het moet wel harder dan ik verwachtte, dus in het begin was ik wat te voorzichtig. Voor de liefhebbers: ik verkoop hem inclusief regenhoezen, boodschappenmand en maxicosi adapter.
Wij hebben 'm en ik ben er heel tevreden over. Wat ik fijn vind is dat hij heel wendbaar is, maar eigenlijk heeft Tupp alles al wel erover gezegd. Het inklappen is inderdaad even een handigheidje, maar als je het eenmaal weet is dat ook geen enkel probleem.
Wij hebben deze ook! Sluit me aan bij de eerder genoemde punten. Met name het inklappen. Opa en oma kunnen het nog steeds niet haha. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt gaat het makkelijk!
hier ook de mutsy 4-rider, prima kinderwagen, zoals Tupp al zegt. Het grootste nadeel is wel dat hij zo breed is, ik loop regelmatig tegen dingen aan met de achterste wielen, of ik blijf ergens achter steken. Ook past hij lastig in de auto met zijn wielen er nog aan, als je een kleinere auto (twingo/aygo etc.) hebt zou ik dat wel een probleem vinden.
Hier niet zo tevreden in geklapt nog steeds vrij groot en zwaar.. voorwielen klapperden steeds heel erg ook met nieuwe voorwielen. De buggy inzet zat mijn zoontje helemaal scheef in weg gezakt.Ik hem hem verkocht. Ik hoor wel veel goeds over de mutsy evo ingeklapt ook veel kleiner en lichter.
Ik had ook een mura en dat was me een groot lomp ding. Toen mijn zoontje 7 maanden was en echt echt niet meer plat wilde heb ik een 2dehands bugaboo gekocht. Cameleon2. Had ik dat maar eerder gedaan. Hij klapt heel klein in en rijdt super soepel. Wat ik vooral ren heel groot voordeel vind is dat je de duwstanh zo naar de andere kant kan klappen. Idiaal op het terras of in het bos. Misschien ook een optie om in je zoektocht mee te nemen.