Tips hoe maxicosi op de achterbank te krijgen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jeanious, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    marketeer met nadruk op online marketing
    Apeldoorn
    Hoi allemaal, had mijn vraag ook al gepost op een autoforum maar daar geen reacties gekregen. Dus nu probeer ik het maar hier.

Ik rijd een Fiat 500 (lounge), na vanmorgen weer lopen wrikken en wroeten :x toch maar eens kijken of iemand tips heeft.

Ik moest vanmorgen een passagier meenemen dus ipv de bijrijdersstoel moest de maxicosi op de achterbank, in de easybase. Maar wat een drama, de maxicosi past met heel veel moeite, wrikken, keren, wroeten (bijkans de maxicosi er bijna over dwars (gelukkig zit de beeb in een gordeltje) er doorheen. De ruimte tussen de (neergeklapte) voorstoel en de deurstijl is veels te krap.

Iemand tips?
    Handigheidjes?

ps: Voor iemand die overweegt een 500 aan te schaffen, ik heb een Maxicosi Mura en moet altijd de achterbank deels neerklappen wil ik het onderstel meenemen (tenzij ik de wielen eraf haal). Het is geen handige auto. Zeker niet als je naast de baby ook nog een andere persoon mee moet nemen.

2. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    De andere passagier achterin laten zitten en maxi cosi voorin? :p

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    denk dat je niet veel keuze hebt om t zo te doen zoals je gedaan hebt.. misschien om iets meer ruimte te crieeren is om niet alleen de voorstoel natuurlijk naar voren te klappen, maar om hem misschien ook zo ver mogelijk naar voren te schuiven (met dat hendeltje onder de stoel) misschien dat je dan net iets meer ruimte hebt nog?

4. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha dat zou een idee zijn, de passagier achterin hihi

Ach voorin heeft hij ook geen beenruimte als de maxicosi erachter staat.

@DarkAngel25: Dat doe ik sowieso al, anders past het helemaal niet. Stoel zo ver mogelijk naar voren, dan rugleuning naar voren klappen, met 1 hand goed platdrukken en tegelijkertijd de maxicosi er doorheen wurmen ...

Dit kan dus niet als je op een parkeerplaats staat, want de deur moet zover mogelijk open ...
    Moest laatst bij het winkelcentrum eerst de auto naar achteren rijden, toen pas de maxicosi erin ..

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maxi cosi er in zetten zonder baby en na vastzetten de baby er in zetten.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik zou dan idd de maxicosi gewoon voorin zetten en je passagier achterin..

7. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    Apeldoorn
    Oh dat zou ook nog kunnen, de baby via de andere kant erin zetten ...

8. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    Apeldoorn
    duss ... de easybase (ook zonde dan) moet uit de auto .. anders heeft de passagier (bijrijder) geen plek. En de maxicosi voorin ..

ach ja tis niet anders

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen fiat 500 willen rijden als je een kind hebt.... ;)

Nee, maar serieus, ik zou de bijrijder achterin gezet hebben :) En toch echt een andere auto gaan kopen. Een vijfdeurs ;)

10. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ohh wat een drama zeg...helemaal als het regent ofzo!

ik moet wel heel eerlijk bekennen nu ik jou verhaal lees, dat ik toch erg gelukkig ben met 2 ruime 5-deurs auto's!
    geen gedoe met past iedereen er wel in, waar laat ik de kinderwagen, en mijn boodschappen...

maar goed je verkoopt je auto nu natuurlijk ook niet zo snel dus of ik zou die persoon achter in zetten of de volgende keer met de auto van die andere persoon mee gaan!

11. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze eerste hadden wij nog een suzuki swift met 3 deuren en ik zat zelf altijd achterin en de maxicosi voorin.
    Snap niet dat je zo moeilijk hebt gedaan?

12. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    Apeldoorn
    Tja @Rozemarijke die auto heb ik al 3 jaar ... toen bij aanschaf geen rekening (hoeven)(ge)houden met gezinsuitbreiding.

Vind het nu ook zonde om de auto voor dat ene jaar weg te doen. Gelukkig is het de tweede auto, en wordt deze met name voor woon-werkverkeer van mij gebruikt.
    Dat ene jaar maar ff m'n irritatieknop uitzetten :) Want echt handige oplossingen zijn er dus niet ...

13. Jeanious

Jeanious Lid

7 feb 2013
    47
    0
    0
    Apeldoorn
    Dat was omdat de easybase met isofix op de achterbank is gemonteerd .. die haal je er niet zo makkelijk uit voor de passagier. De andere helft van de achterbank was naar voren geklapt voor het onderstel, dus daar kon de passagier ook niet zitten.

Haha opnieuw mijn autootje inrichten dusss

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat ene jaar? Hoe ga je het doen dan met de vervolgstoel? die neemt nog meer plek in in de auto.

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Die zet je toch gewoon vast op de achterbank en gaat niet mee de auto uit? Bovendien kan je daar je kindje veel gemakkelijker inzetten omdat ie voorwaartsgericht ipv groep 0 die achterwaartsgericht is.

16. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Wat dacht je van maxi cosi vastzetten zonder easy base. Dat scheept echt eeh hoop ruimte.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Draagdoek kopen, wagen thuislaten en de maxi voorin, bijrijder achterin. ( Staat je airbag voorin uit? )

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar straks met een opvolgstoel en een kindje dat daar nog niet zelf in kan klimmen, lijkt me een 3-deurs ook nogal hopeloos....? :(

19. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een 3-deurs Toyota Yaris, vast niet groter dat een Fiat500 en ik moest inderdaad wel even de maxi-cosi er tussen door drukken, maar daarna deed ik 'm vast in de gordel door er gewoon in te gaan staan! Doe ik nu nog steeds om de oudste in haar 2-stoel in de gewone gordel vast te maken en de jongste in haar gewone autostoel. Misschien is die easybase in jouw geval helemaal niet zo easy? Als je die er uit haalt heb je meer ruimte om de maxi-cosi er in te krijgen en kun je dus zelf er in gaan staan.
    Op de voorstoel wordt sowieso afgeraden, ook al heb je de airbag uit! Met een harde botsing kan ie er alsnog uitschieten.

20. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    kan je de aesybase niet een stukje naar voren halen waardoor je niet zo hoeft te wrikken ? zonde en anders gewoon er helemaal uit halen zoals iemand al zei

zal alleen kindje voorin zetten als je 100 procent zeker weet dat er geen airbag in zit

Deel Deze Pagina