Wat moet ik hiermee?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jeal, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Moet even mijn verhaal kwijt. Mijn schoonmoeder past 1 dag in de week op en op andere dagen (meestal 2) gaat mijn kindje naar de gastouder. Mijn schoonmoeder wilde graag 1 dag oppassen en mijn vriend kon het haar niet ontzeggen. Mijn voorkeur was alle dagen bij de gastouder ivm het regelmaat / rimte etc. Vond het geen prettig idee dat mijn kindje in zoveel verschillende bedjes zou liggen....

Als compromis hebben we afgesproken dat mijn schoonmoeder die ene dag bij ons thuis komt, zodat ze die dag lekker in haar eigen omgeving is. Schoonmoeder vond dit geen probleem.

Nou ben ik laatst bij toeval achter gekomen dat mijn schoonmoeder dus helemaal niet bij ons thuis blijft. Op het moment dat wij naar het werk gaan, pakt zij de kinderwagen en gaat naar haar eigen huis. Als ik tussen de middag even belde (helaas hadden we geen vaste aanlsluiting) vertelde ze me dat mijn dochter lekker in haar eigen bedje lag en dat de hond lekker lag te slapen etc.

Mijn vriend heeft onlangs met haar gepraat en mijn gevoel had dus gelijk. Ze was inderdaad de hele dag in haar eigen huis.

Ik ben zo boos geworden. Ze heeft dus gewoon tegen me gelogen. Ben zelf de confrontatie niet met haar aangegaan (boos , hormonen) dus dat leek me niet verstandig nog. Nu is morgen weer haar oppasdag en ik kan de bibbers al krijgen als ik er aan denk. Nu heeft ze mijn vriend beloofd dat ze voortaan in ons huis blijft, maar ik ben het vertrouwen kwijt.

Is dit herkenbaar voor iemand en hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken. Mijn vertrouwen is dus weg. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ze wat zegt maar vervolgens het andere doet.... Als het aan mij lag ging mijn kindje alleen nog maar naar de gastouder, maar weet dat ik daarmee mijn vriend ook tegen zijn hoofd stoot.

Weet het even niet meer?

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Maar wat vindt je vriend er zelf dan van? Je spreekt toch niet voor niets af dat het oppassen bij jullie thuis gebeurt: dan zal hij het ook niet leuk vinden als ze zich niet aan die afspraak houdt, toch??
    Rare situatie...

Ik zou haar in ieder geval duidelijk maken dat dit de laatste kans is. Nog één keer jullie vertrouwen beschamen en je kindje gaat lekker naar de gastouder. Dan maar een beledigde schoonmoeder: dat heeft ze dan helemaal aan zichzelf te danken....

3. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Die zit een beetje in een lastig pakket. Is het wel met me eens dat dit de afspraak niet was, maar volgens mij vindt hij het heel erg moeilijk om zijn moeder af te vallen. Wat ook wel eens een discussie tussen ons is hoor.... heb wel eens gevraagd of hij achter mij staat of achter zijn moeder. Natuurlijk achter mij, maar op een of andere manier kan hij zijn moeder niet afvallen, want zo voelt het volgens mij voor hem.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Dan moet hij gaan inzien dat hij niet zijn moeder afvalt, maar dat ZIJ hem juist afvalt door dit soort dingen te doen. Ze maakt dus zelf die keuze. Jullie moeten er nu alleen voor zorgen dat ze vantevoren weet wat de consequenties kunnen zijn - dan hoeven jullie je echt niet rot te voelen als je daarnaar moet handelen over een tijdje. Is alleen maar duidelijk.

Zie het als opvoeden: als je kind weet dat iets niet mag en hij/zij doet het toch, dan weet hij/zij dus dat daar gevolgen aan zitten. Doet 'ie het dan toch, dan is het zijn eigen schuld dat 'ie straf krijgt. :D

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou de 3e dag ook naar de gastouder gaan. Niet omdat ik het ZO erg zou vinden dat ze in haar huis oppast (kinderen wennen denk ik toch snel) maar meer om het idee. Nu is het dit, straks is het het eerste hapje dat ze geeft zonder overleg of teveel snoep, of slagroom als 'ff proeven' iets...

6. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou haar eerlijk gezegd de kans niet meer geven. Ik zou een goed gesprek met vriendlief aangaan en zeggen dat je al meegegaan bent met hem door dat compromis te sluiten en dat je er nu genoeg van hebt. Dit is een flinke deuk in de vertrouwensband.
    Ik zou ook zeggen dat je niet meer met een rustig gevoel op je werk bent, omdat je het vertrouwen kwijt bent. En dat je bang bent dat zo'n gevoel de band tussen jullie verpest en dat je dat niet wil. Dat je verder op een leuke gezellige manier met je schoonmoeder om wil blijven gaan en dat je bang bent dat het zo stuk loopt. Dat is natuurlijk ook niet wat hij wil. Het is voor iedereen rustiger als je kindje nog een dag naar de gastouder gaat.

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ik herken hier wel iets in. Niet zo groots als bij jouw, maar mijn schoonmoeder zegt ook dingen die ze ondertussen wel of niet doet.
    Zoals wij niet willen dat hij met de speen naar bed gaat, doe ik ook niet zegt ze dan. Maar vinden wel de speen terug in bed als hij nog slaapt als ik thuis kom. Niet insmeren met zalfjes omdat hij gevoelig is. Doe ik niet, maar de tube is wel open(was dicht en wij smeren dus niet).
    Ik heb hier met mijn vriend ook regelmatig woorden over en hij vind het ook moeilijk iets tegen zijn moeder te zeggen.
    Doe ik ook als mijn moeder zoiets doet, maar die zegt gewoon als ze bv toch die speen heeft gegeven. Dat heb ik liever als liegen, want zo zie ik dat! Dan kan ik uitleggen en mijn moeder ook waarom ik het niet wil en zij het wel heeft gedaan...
    Blijft moeilijk zulke situaties, maar ik probeer elke keer weer te denken. Ze doet het beste voor mijn zoontje, krijgt alle liefde en aandacht dus wat zeur ik nou?!
    Zou kijken wat voor jou het belangrijkste is..

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wat een rotstreek zeg. Als ze niet bij jullie wil zitten moet ze het gewoon zeggen, kun je een keuze maken of je haar nog wel als oppas wil.

Ik zou bij de gastouder gaan vragen of er nog plek is voor een 3de dag.

Mijn man gaat trouwens ook nooit tegen zijn ouders in, heel irri!

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het zou voor mij een reden zijn geweest om mijn kindje de derde dag ook naar een gastouder te brengen. Ik hou absoluut niet van liegen. Daarnaast zou ik me als moeder absoluut niet serieus genomen voelen en me niet meer prettig voelen bij het idee dat mn kind bij iemand is die liegt.

Sterkte hoor, lastige situatie...

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Helemaal mee eens. Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben.

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    pfff wat belachelijk.

Ik zou er echt niet tegen kunnen. Tis nu dit en wie weet wat het straks is. Bijvb je schoonmoeder die het eerste hapje geeft ipv jij. etcetc,

Misschien kun je je vriend en zijn moeder duidelijk maken dat dit voor jou echt onacceptabel is en je ze alleen nog een kans wilt geven omdat het nu eenmaal je schoonmoeder is. Maar dat het direct over is als jullie vertrouwen weer wordt geschonden.

iig veel sterkte ermee!

12. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Wat vervelend dat je schoonmoeder hierover aan het liegen is. Kan me voorstellen dat je er nu geen vertrouwen meer in hebt!

Ik kan me wel voorstellen dat ze het fijner vindt om thuis op te passen. Als ik heel eerlijk ben denk ik ook dat kindjes heel flexibel zijn en dat je er alleen maar profijt van hebt dat je kindje gewend is om op veel verschillende plekken en in verschillende bedjes te slapen.
    Maar het gaat erom dat je hebt afgesproken dat ze bij jullie op zou passen en dan moet ze dat ook doen.
    Ik hoop dat jullie het in een goed gesprek op kunnen lossen.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Enkel het feit dat ze dit achter jullie rug om heeft gedaan en er dus over heeft gelogen, zou voor mij al reden genoeg zijn dat dit het einde is van de oma-oppasdag. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat ze zoiets zonder overleg doet!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

godsamme zeg, lekker van je vriend dat hij zich in een lastig parket gedrukt voelt zitten. ZIJN MOEDER HEEFT TEGEN JULLIE GELOGEN EN IS NADRUKKELIJK TEGEN JULLIE WENS INGEGAAN!
    ik zou het wel weten hoor, ik zou haar niet meer vertrouwen en 3 dagen gastouder regelen.

en je vriend hoort voor jou op te komen en achter jou te staan!

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Heb je aan haar gevraagd waarom ze dat deed? Dat ze gelogen heeft is natuurlijk niet goed. Alleen is het veel beter voor je kindje om naar een gastouder gebracht te worden ipv naar eigen oma? Jullie gastouder past toch ook niet bij jullie thuis neem ik aan? Zelf vind ik dat een goed en respectvol gesprek een oplossing kan bieden.

16. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.... weet dat ik maar eens met haar moet praten, maar ben op het moment nog gewoon te boos. Gelukkig had ik nog wat compensatiedagen op het werk. Deze heb ik dus deze week opgenomen op het moment dat zij zou oppassen.

Deel Deze Pagina