De meeste hier houden van echte hollandse namen en ik vind ze vaak ook erg mooi... Voor blanke kindjes Wij krijgen een halfbloedje en laatst vroeg ik al ideeën voor een broertje of zusje voor Jayro. Nu zijn wij zelf op de volgende namen uitgekomen... Chenova Nelina Carla *achternaam* of Chimaro Janiro Carlos *achternaam* Nelina is de 2e naam van mn moeder, Carla is de voornaam van de biologische moeder van mn vriend. Janiro is een vernoeming naar mijn vader Jan en Carlos is zowel de naam van mijn vriend als eventueel een vernoeming weer naar zijn moeder Carla. Chenova kwam ik in een heel oud namenboekje tegen, met internationale namen, maar er stond verder niet echt bij waar het vandaan komt. Weet iemand dat toevallig? Chimaro komt uit het grieks (chimaero) en betekent 1 gevormd uit 2. Daarnaast klinkt het wel wat aziatisch en mijn vriend heeft heeel ver weg aziatisch bloed. Eigenlijk wilden we braziliaanse namen, maar ik zie er echt niets tussen staan. Deze namen vinden we beide wel mooi. Ik moet er misschien weer even aan wennen, maar dat had ik met Jayro ook. Wat vinden jullie van deze namen? Is het té ordinair, te ver gezocht? En hoe vinden jullie Jayro&Chenova en Jayro&Chimaro bij elkaar passen? Pff gelukkig hebben we nog even tijd, maar het is wel fijn om alvast een beetje wat te hebben.
Ik ben zelf ook het meest tevreden met de meisjesnaam. Het klinkt evengoed wel 'netjes' toch? Ik vind die apartere, moeilijkere, buitenlandse namen al snel zo ordinair.
Ik vind het geen mooie namen maar het verhaal erbij wel. Vooral doen waar je je lekker bij voelt. Ik hou - ook bij getinte kinderen - vooral van gewone namen. Joyce, Paulina, Jolanda, Grace, Frances etc Dat soort namen. Bij 'jouw' namen krijg ik een goedkoop gevoel.
Beide roepnamen vind ik niet mooi, de vernoemingen daarentegen wel! Super,... Vind ik zelf leuker: Jayro & Nova - Jayro & Mauro - om een beetje dezelfde klank te behouden -
ik vind de namen niet heel erg mooi. maar de betekenis erachter wel! Misschien zou je idd een andere roepnaam kunnen doen , en dan wel die drie namen behouden.
Bedankt voor het meedenken Ik hou niet echt van korte namen, Jayro kwam al vooral van mijn vriend. Mauro en Nova zijn best leuk, maar te simpel voor mij. Nova vind ik geen naam, dat is gewoon 'nieuw'... Ik hou niet van namen die al echt iets zijn. Mauro komt hier vaker voor en dat vind ik dus ook niet leuk. Dus bedankt voor de suggestie, maar vooral voor een meisje vind ik een naam van 3 lettergrepen veel mooier. Over Chimaro twijfel ik nog wel het meest, Chenova sta ik zelf nog steeds helemaal achter. En 3 namen en dan een andere roepnaam gaat hem niet worden, ik vind dat lastig ivm initialen en 3 namen vind ik al meer dan genoeg
Nou ja, ordinair?!?! Als je Sheniqua of Sheneneh heeft misschien ( No offence want er zijn dames die echt zo heten..) Maar Mijn Dochter heet Imani ( Spreek je uit als: IE- MAA- NIE en is Arabisch/Afrikaans voor Faith, Geloof, Vertrouwen) Mijn zoon heet EliJah ( Spreek je uit als IE-LAI-DJAH) en het betekent : Mijn God is Jahweh... Ik ben Christelijk en heb onder andere daarom voor deze namen gekozen voor mijn twee chocoladekleurige lievelingetjes. Het is natuurlijk maar hoe je het zelf bekijkt, dat wel, maar dit zijn twee moeilijkere buitenlandse namen en ik heb nog NOOIT te horen gekregen dat ze ordinair klinken. Er is zelfs een acteur die Elijah ( Woods) heet. De namen die je noemt zijn niet erg mijn smaak, het verhaal erachter is trouwens wel erg mooi. Ik zou bij getinte kindjes voor Engels klinkende namen gaan ( Niet zoals Tyrell, Denzell etc, meer als Olivia en Jason)... Maar als je je er goed bij voelt moet je het gewoon doen, vooral als er een heel persoonlijk verhaal achter zit. Wie zijn wij dan? Succes met het maken van een keuze x
@ mama oree jouw namen zijn zeker niet ordinair, maar mooi en doordacht en echt van een ander slag dan Sheniqua, sharminella etc. Wat betreft vraag van TS, sluit me aan bij de rest, ik vind niet dat je perse een 'aparte' naam moet nemen voor gekleurde kindjes, maar als jij dat nou mooi vindt? het is jullie kindje en jij moet die naam je hele leven zeggen!
Ik ben ook niet zo kapot van de namen en ben het eigenlijk met mn voorganger eens dat gekleurde kindjes voor mij niet zo'n aparte naam hoeven, maar ik snap je wel. Even een andere ingeving, maar ik vind Nelina als roepnaam prachtig.
Jayro had Nelinha (op z'n brazilliaans, dus -Nja klank op het eind) geheten als het een meisje was geworden. Achteraf ben ik heel blij dat ik het niet heb gedaan, roepnaam vernoemen naar ouders ben ik toch bang dat ik spijt van ga krijgen ofzo. Het gaat er niet echt om dat ik vind dat een buitenlands kindje een apartere naam moet hebben ofzo hoor. Het is meer combinatie van én een donker kindje krijgen én liever een naam geven die je niet te vaak hoort. Bij Jayro heb ik al vaak te horen gekregen "ja het is een echte Jayro", ik denk niet dat ze dat hadden gezegd als hij Piet had geheten Ik ben blij dat ik voor een braziliaanse naam heb gekozen. Alleen de jongensnaam ben ik momenteel echt niet zeker meer van. Chenova blijf ik mooi vinden. Suggesties voor jongensnamen blijven welkom
Voor een jongen: Louan Alfeu Alvaro Amavel Duarte Elviro Eneas Ezequiel Inacio Laurenco Otavio Salomao Er was hier op het forum iemand uit Brazilie met een dochter Mayara (een Braziliaanse naam). Vind ik dan mooi ook omdat er net als bij Jayro een y in zit...