Wat denken jullie? Kan een jongetje met een Duitse moeder de naam M.oritz krijgen? Mijn man vindt die naam wel mooi maar is bang dat het te Duits is en dat het kindje altijd problemen gaat krijgen met het spellen van de naam (de z vindt hij erg storend)
Is het een Duitse naam? Ik ken het namelijk niet. Wat betreft die z ben ik het wel een beetje met je man eens. Het staat wel leuk, maar hij moet het waarschijnlijk vaak gaan spellen.
Oke! Ik vind het wel een leuke naam, voor mij dus apart want ik ken het niet dus zou er even aan moeten wennen (maargoed, dat moest mijn hele familie ook bij de naam Robin voor een meisje, dus er zijn altijd mensen die aan een bepaalde naam moeten wennen ). Schrijf je het 'normaal' ook met een z of met een s?
Je schrijft het altijd met een Z dus ik zou ook eerder voor een andere naam gaan dan een s aan het einde te schrijven.
Ik ken een Moritz dus ik ben de naam gewend. Het is niet mijn smaak, vind hem erg Duits klinken en snap de twijfel over de z wel. Al heb ik even gekeken en de naam wordt vaker als Moritz gegeven dan als Morits, dus met de z is logischer. Maar denk dat er veel verwarring komt met namen als Morris en Maurits. Moeilijk.. Ik zou denk ik verder zoeken maar deze naam in je achterhoofd houden.
Als dit jouw/jullie naam is gewoon doen hor. Er worden tegenwoordig toch ook heel veel amerikaanse/scandinavische namen gegeven? En jij bent Duits, dus zo raar vind ik het helemaal niet!
Het is een biermerk, daarom vind ik het wat gek als jongensnaam. Al is het bier vast vernoemd naar iemand en niet andersom.
Ik vind alleen het argument "de naam is te Duits" niet zo sterk eigenlijk waarom worden namen als Jaycen/Jayden... meer gewaardeerd ook al zijn ze ook niet Nederlands? Alleen omdat mensen het gewend zijn. Dat is toch best jammer. Naar een buitenlands jongetje dat Mohammed heet wordt ook niet raar gekeken, maar een kind met een Duitse ouder heeft in Nederland een te Duitse naam. Snappen jullie wat ik bedoel?
Vond het al zo bekend klinken, naast de persoon die ik ken met de naam dus, maar kwam er niet op. Biermerk, dat was het!
Ik snap je. Ben zelf ook half Duits maar ik weet uit ervaring dat er over het algemeen op Duitsers niet al te positief gereageerd wordt. In deze regio tenminste. Ik vind het een beetje te pestgevoelig en zou het daarom laten.
Morris of Maurits vind ik leuker.. Overigens vind ik de naam verder niet gek of zo.. dus als jullie het mooi vinden is het een prima naam.
Oh ja hoor, super mooi juist Zou niet weten wat er moeilijk aan is Morits zou eventueel ook nog kunnen, maar Moritz is gebruikelijker. "Te Duits" snap ik niet als argument, vind het ook niet pestgevoelig. Ik drink veel bier maar van het merk Moritz heb ik nog nooit gehoord. Het is Spaans bier zie ik, dan spreek je het in elk geval anders uit denk ik.
Ik vind hm eigenlijk ook heel leuk! Klinkt leuk stoer en fris, goede klank. Maar ik ben niet thuis in duitse namen.