Mijn vriend en ik hadden een hele lange tijd de naam Jaivey in ons hoofd. Nu zijn we toch aan het twijfelen tussen Jaivey en Jason. Het is nu echt weer even omschakelen op het laatste moment. Ik vind Jason stoer klinken en Jaivey vind ik ook mooi, maar ik denk dat wij op het begin toch erg gefixeerd waren op een aparte naam te komen omdat mijn vriend Hindoestaans is. 2e naam word Hindoestaans (Jeevan) en eerste willen we internationaal. Welke van de 2 vinden jullie mooier? mijn oudste zoontje heet Jaxx. Bij hem wist ik meteen, dit is het! Dat maakte het een stuk makkelijker
Ik vind ze beide leuk. Jaivey ken ik niet, ben er normaal niet zo van maar zou er wel aan kunnen wennen. als je het wat internationaler wilt houden zou ik voor Jason gaan Of iets van Davy? Beetje dezelfde klank als Jaiyvey maar wat gangbaarder.
Heb weleens de naam Davy voorbij zien komen, maar daar heb ik dan niet zoveel mee. Stom hoe een klein verschil in letters of klank kan maken. Bijvoorbeeld Mason vind ik weet niet leuk en Jason weer wel.
Dat is dus precies wat mijn vriend en ik gister zeiden. Het gevoel dat dat bij een kind leuk is, maar op latere leeftijd niet meer.
Vind het alleen lastig op het laatste moment te switchen. Bang dat je achteraf de verkeerde keuze hebt gemaakt, omdat je nu zolang Jaivey in je hoofd hebt gehad
En Jeevan als eerste naam? Jaivey vind ik unisex, en ik houd daar niet van, maar dat is persoonlijk. Dus als ik moest kiezen tussen die naam en Jason, dan Jason. Maar Jeevan vind ik nog mooier.
Jaivey en dan tweede naam Jeevan dus? Nee dat zou ik echt never nooit doen. Lijkt veel te veel op elkaar. Jason niet mijn smaak en vind dat ook wel jut en jul met Jeevan als tweede naam, maar wel nèt een iets betere match als je het mij vraagt. Ook zonder de tweede naam had ik voor Jason gekozen als ik ècht iets moest kiezen (maar eigenlijk kan ik geen keus maken want beiden zijn gewoon echt echt ècht mijn smaak niet). Van Jaivey en Jaiven ken ik er beiden 1 en ik vind dat gewoon net niks. Jaivey wèl leuker dan Jaiven overigens
Ik zou denken dat Jaivey een meisje is ipv een jochie. Ik vind het geen mooie naam. Jason vind ik leuker.
Officieel als haa-vie. Maar onofficieel kun je natuurlijk ervan maken wat je wilt Ravi Xavi Savi voor als je dit wel leuk vindt maar die J niet persé hoeft.
mijn vriend wilde Jeevan eerst ook op nummer 1. Ik wilde alleen zelf een internationale naam op 1 en niet de Hindoestaanse naam. Anders krijg je denk ik toch heel snel hoe spreek je dat uit enzo.
Ravi stond eerst bij mij op nummer 1, maar mijn vriend kent mensen met die naam en vind het niks. Mijn nichtje is ook zwanger van een zoontje en heeft weleens de naam Xavi laten vallen dus daar kijk ik niet naar, je weet maar nooit. Savi vind ik niet zo leuk.
Zou voor een hele andere naam gaan. Jyve Jeevan Jaive Jeevan Jayve Jeevan En anders Jace Jeevan. Jaxx & Jyve Jaxx & Jaive Jaxx & Jayve Jaxx & Jace bekt toch lekkerder