Idee dat 't nog lang gaat duren...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bubbles, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag ben ik 39 weken en 5 dagen zwanger en van mij mag het kindje nu echt wel komen.....

Ik ben het een beetje beu aan het worden, vind t zelf heel naar staan als ik dat opschrijf want ik mag met mijn voorbeeldig verlopen zwangerschap eigenlijk niet klagen maarja.

Ik heb alleen nu echt zo'n idee dat ik mega overtijd ga lopen, buiten harde buiken heb ik helemaal geen voortekenen (meer). Af en toe hele lichte menstruatiekrampen maar niet regelmatig ofzo en vaak denk ik een uur later dat ik het verbeeld heb.

Ik heb ook een hele tijd het idee gehad, dit kindje komt eerder. Ik had al vrij vroeg in mn zwangerschap harde buiken die op een gegeven moment elke dag kwamen, soms om de 5 minuten soms met lange tussenpozen.... Toen ik een week of 36-37 was heb ik een paar keer voorweeen gehad, pijnlijk maar goed te verdragen en als ik lekker onder de douche ging of een warme kruik ebde ze langzaam weg.

Maar nu, helemaal niets! geen slijmprop, geen afscheiding, gewoon helemaal niks, geen noemenswaardige krampen. Daarom krijg ik een beetje het idee dat dit nog heel lang gaat duren.... En ik wil zo graag nu :(

Nouja ik zal moeten wachten op wat komen gaat, het is de eerste en die zijn meestal te laat is wat me is verdeld. dus geduld maar. Pfffffff... In ieder geval een beetje mn frustraties van me af geschreven.

Groetjes
    Bubbles

2. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    ik zie dat ik bij gezondheid heb zitten schrijven... was de bedoeling bij bevalling! misschien kan ie verplaatst worden?

3. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Bubbles,ik kan het me goed voorstellen!
    Ik ben nog lang niet zover maar kan ook niet w8en.
    Al spulletjes die je gekocht hebt, je kan er alleen nog naar kijken, je wilt je baby graag vasthouden enz..enz.

Wachten duurt lang he!

Maar ik had weer gehoord dat de 1e vaak vroeger geboren word, ach ja het is bij iedereen anders!

Niet teveel druk maken want dat (zeggen ze) stelt de bevalling ook weer uit.

Succes met de echt laatste loodjes!

Liefs Miss Sil

4. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Hoi,

nee inderdaad dat zeggen ze he, niet druk maken want dan houd je het onbewust tegen... moeilijk!

mijn vlos vertelde dat eerste kindjes meestal tussen week 40 en week 41 worden geboren omdat alles dan nog echt 'potdicht' zit zegmaar. Ik heb dat ook al een paar keer gelezen trouwens maar zeker weten doe ik t niet hoor..... in ieder geval ga ik eerder niet meer halen.... of ik moet heel erg gaan opschieten nu :)

maar jij schiet ook al behoorlijk op! 32 weken dat vliegt zo voorbij voor je er erg in hebt. alleen die dagen rond de uitgerekende datum he, haha, die kruipt dan weer.

het komt ook een beetje omdat ik eergister bij de vlos was en we 2 afspraken vooruit hebben gepland. als er bij die laatste nog niets is gebeurt, dan ben ik bijna 42 weken, verwijst ze me door naar de gyn.... en daar zit ik niet echt op te wachten, dat inleiden en ctg etc.

maargoed nu pas 39+6 dus er kan nog vanalles gebeuren.

Weet iemand trouwens of dat zelf kan vragen of ze wil proberen me te strippen aankomende dinsdag als ik weer moet? of is dat dan nog niet gebruikelijk?

Groetjes

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    bubbles, het kan opeens zomaar komen.. Ik had helemaal geen voortekenen de donderdag (41 weken). De kleine was niet ingedaald, geen krampen, de hele middag op de meubelboulevard gezeuld.. En in die nacht kwam het op gang om om 12.30 had ik een baby vast..

Strippen boden ze mij vanaf 41 weken aan. Maar heb geweigerd. Waarom? Ik had gehoord dat als je lichaam er niet klaar voor is, je van strippen wel vervelende voorweeen kunt krijgen, maar de echte bevalling niet begint. Leek me nogal zinloos. En ik kon niet eens gestript worden, want ik had geen ontsluiting (dat heb je wel nodig)..

Een kennis was op dezelfde dag uitgerekend en heeft wel met 41 weken laten strippen, die is pas bevallen op 41w6d, en ik dus 41w1d zonder :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jij hebt al meer voortekenen dan ik ooit heb gehad ;). Ik heb wel van week 33 tot week 36 indalingsweeen gehad. En ik ben altijd bang geweest dat ons kindje te vroeg zou komen (prematuur).
    Ik dacht met 40 weken en 6 dagen ook dat het nog heeeel lang ging duren. De volgende ochtend braken zomaar opeens :D mijn vliezen en begin van de avond lag Eva op mijn buik!
    Beetje cliche, maar toch: geniet nog even van het leven in je buik, het is zo bijzonder. Ik mis het eerlijk gezegd nog elke dag (maar ben heel blij dat Eva er inmiddels uit is hoor!)

Vanaf 38 weken zijn ze bij mij gaan proberen te strippen (vanwege jeuk en verhoogde bloeddruk), maar dat is nooit gelukt. De vrijdag voordat ik ging bevallen zat het nog potdicht en die zondag ben ik bevallen!

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Och joh, komt allemaal goed... Zat me ook een uurtje of twee voordat mijn bevalling begon nog te beklagen dat ik die buik zoooo zat was, ik het babietje nu wel een keer wilde zien en dat ik zometeen nog zou moeten worden ingeleid, klaag klaag klaag....

Heb een keer een uurtje wat buikpijn gehad drie dagen ervoor, dat was het. Niets geen voortekenen. Uiteindelijk is ze met 40 weken en vijf dagen geboren. Kortom... 't komt er heus wel een keer uit :D

8. nessie79

nessie79 Lid

2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Ik ken het gevoel helemaal :cry:
    Heb ook een voorbeeldige zwangerschap gehad maar ben het nu sinds 2,5 week helemaal beu. Ook veel last van voorweeen maar het wil maar niet doorzetten. Al met 37 weken slijm met bloed verloren enzo. Dus alle voortekenen zijn er maar de baby blijft maar zitten! :cry:

Ook wij hadden het gevoel dat de baby voor de uitgerekende datum zou komen maar helaas. En dan duren deze weken wel heel lang moet ik zeggen. Iedereen in m'n omgeving bet ook steeds met de vraag: En.....?
    Allemaal heel lief natuurlijk maar ik wordt er ook wel een beetje gek van! :confused:

Maar we blijven hopen dat het nu toch echt elk moment kan gaan beginnen!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werd er ook wel gek van dat iedereen steeds meer ging bellen, toen ik overtijd liep was het helemaal erg! Ik wilde zelf ook wel gaan bevallen en we zouden heus wel bellen ;). Tijdens de weeen belden mijn ouders (niet opgenomen) en tijdens het persen belden mijn schoonouders (nee, ook niet opgenomen :D). Nu belden ze elke dag wel, maar ik heb zo'n 6 uur weeen gehad, dus best toevallig dat ze allebei juist toen belden.

10. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden! Dat geeft de burger moed haha :)

Ik voel me ook af en toe best een zeikerd... Nog niet eens 40 weken en dan al klagen maarja ik had ook zo het idee dat het wat eerder zou zijn. En omdat ik op de een of andere manier helemaal niet opzie tegen de bevalling maar wel tegen een ingeleide bevalling!

Maar zoals veel van jullie schrijven in de komende week of misschien twee weken kan er nog vanalles gebeuren en heb ik misschien zomaar ineens weeen zonder eerdere voortekenen.

Thanks!

Gr.
    Bubbles

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bubbles, ik kan me het helemaal voorstellen hoe je je voelt hoor.
    Ik heb al 3 weken krampjes en al 2 dagen dat savonds de krampen samengaan met harde buiken die doortrekken naar mn rug... En ben al 3 dagen slijm aan het verliezen maar verder zet er niks door...
    En mn schoonzusje is deze week bevallen (veel te vroeg maar alles is goed..) dus nu verlang ik alleen maar meer naar dat lieve live mensje in mn buik!

Helaas kunnen we alleen maar afwachten....

Suc6

12. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik ben nog niet eens in de buurt ip van de 40 weken maar ben het ook wel beu hoor... Van mij mag de kleine echt komen...

Voor mij mijn tweede kindje, de eerste kwam met 40weken en 5 dagen, ik probeer er dus ook echt vanuit te gaan dat deze ook later komt, maar valt echt niet mee...

Dacht ook altijd dat de 2de eerder kwam of dat die kans teminste groot was, maar nu lees ik overal andere dingen...

groetjes en hopelijk komen je kleintjes snel meiden

Liefs Catheleine

13. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    O o o, wat herkenbaar. Wachten is zooooo balen. Maar....bij de tweede stond ik mijn vader uit te zwaaien met helemaal niks en 2 uur later was onze zoon er. Bij de derde was ik het helemaal zat en had ik opeens uit het niets een wee. 3 uur later was onze zoon er. Kan zo snel gaan. Voortekenen heb ik bij de tweede helemaal niet gehad en bij de derde wat voorweeen maar op de dag zelf helemaal niks.

Stilte voor de storm misschien, hi hi
    Weet nog wel dat ik tijdens de laatste weeen dacht "heb ik hier nou zo op lopen wachten en naar lopen verlangen" hi hi

Succes en veel sterkte met de bevalling!

14. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik loop nu echt al twee dagen met harde buiken. Gek word ik ervan, bij het minste geringste is mijn buik keihard. En ook gewoon als ik rustig zit of in bed lig. het houd maar niet op. Maar, verder nog altijd niets.....

Dus rustig afwachten nogmaar :)

Goetjes
    Bubbles

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb bij alle 2 de kinderen geen enkel voorteken gehad dat het ging gebeuren. Bij nr 1 werd ik smorgens om 6 uur ineens wakker met lichte weeen. Werd wakker omdat ik naar de wc moest en ben weer gaan liggen en toen werd ik me pas bewust van de weeen. Half uurtje daarna weer naar de wc en toen kwam de slijmprop. Maarja toen wist ik al dat ik aan de gang was. 4 uur smiddags had ik mn zoontje in mn armen.
    2e zoontje begon zo rond de 10 uur/half 11. Op de een of andere manier wist ik dat hij die dag zou komen want zei smorgens om 9 uur nog tegen de vk waar ik die ochtend op controle kwam "tot vanmiddag". Maar zij dacht dat t nog niet zo ver was. En ik heb geen enkel voor teken gehad dus echt weten kon ik t niet. Om 8 uur savonds had ik ook dit zoontje op de arm.
    Dus je hoeft geen enkel voor teken te krijgen hoor. En nu ff lekker cliche: Geniet nog ff van die dikke buik en dat je de kleine veilig in je buik hebt zitten. Dat ga je echt missen. Ik was die dikke buik bij de eerste ook HEEL beu. Hij was al 10 dagen over tijd voor hij onderhand eens kwam. Maar oh wat miste ik dat hij veilig in mn buik zat...

16. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ook voor mij heel herkenbaar, ik heb ook een voorbeeldige zwangerschap, mag echt niet klagen maar ben het nu zo zat.

Morgen is het 19 mei en dan ben ik uitgerekend, rare dag eigenlijk.
    Had ook niet verwacht deze dag te halen, nu ik zover ben denk ik dat het nog wel 2 weken duurt.

Net als jij voel ik helemaal niets, geen krampje, geen pijntje niks.
    Dat is erg frustrerend.
    Vrijdag moet ik terugkomen bij de vk en strippen doen ze dan nog niet, pas bij de volgende afspraak.

Pffff ben ook zo nieuwsgierig!

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ah joh, er zijn zoveel voorbeelden van mensen die een uur van tevoren nog zaten te balen dat het zo lang duurde (waaronder ik :D) en een uur later auwie weeen kregen! Niet iedereen loopt al dagen met buikpijn of voortekenen... Hoe dan ook binnen twee weken ben je mama... als het goed is wat eerder.... Heel veel sterkte met de laatste loodjes! :D

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Schiet me opeens nog wat te binnen: die zaterdag zei ik grappend tegen mijn vriend 'kom op, help even met de stickers van de kruiken halen, want morgen is de baby er!'. Ik had toen dus nog helemaal niet het idee dat 24 uur later Eva er al zou zijn, was echt als flauw grapje bedoeld (en stiekem hoopte ik er wel op natuurlijk).

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja nog uiterlijk twee weekjes idd nog even geduld hebben, maar wat zullen die twee weken lang duren ;)

20. peetjuh

peetjuh Lid

11 sep 2007
    92
    0
    0
    bubbels ik weet wat je meemaakt hier zit er nog een precies het zelfde

Deel Deze Pagina