Op 7 oktober is onze zoon Thom geboren. Hij weegt 4540 gram en is 54cm lang. Verhaal van de bevalling enzo komen nog. gr Sas
Gefeliciteerd met jullie zoon! En wat een superleuke naam hebben jullie hem gegeven Groetjes van Kiki
Ondanks ik haast geen berichten heb geplaats maar wel heel veel heb gelezen overal wilde ik toch ff nog me verhaal doen. Ik zelf vind het ook leuk om bevallings verhallen te lezen dus bij deze. Maandag 6 oktober was het zo ver ik werd ingeleid. Om 8 uur werd ik op de afdelinf verwacht. Eenmaal op de kamer was het wachten op de gynaecoloog. Onder tussen kwam er een vrouw naast me liggen die ook ingeleid zou worden die dag. Nou dat is iets geweest wat ik totaal niet leuk vond. ik vond het zelf een beetje raar dat er nog iemand naast me kwam liggen en ik lag op een gewone kamer en niet op de verloskamer terwijl dat bij een aantal mensen wel is geweest die ik kan maar ja goed. de gynaecoloog kwam rond een uur of tien. Ff kijken hoeveel cm ontluisting ik had en de gel inbrengen. Nou ik had maar liefst al 1 cm ontsluiting pffff. Eenmaal de gel ingebracht kreeg ik gelijk weeën en als ging wel goed eigenlijk. S'middags kwamen ze weer kijken ohoeveel cm er was en gel inbrengen. Ik had nog steeds 1 cm en er werd geen gel meer ingebracht omdat ik nog steeds weeën had en dan was het beter om het niet te doen voor de baby. Dus maar weer wachten en aan de ctg. op een gegen moment namen de weeën af s'avonds wat ik zo erg vond. Ze zeiden we gaan morgen weer verder alleen je moet wel blijven slapen. Dat was geen probleem. Nou die vrouw naast me had al 7 cm opeens en werd naar de verloskamers gebracht. Dat was zo erg. ik wilde ook al d'r naar toe maar nee hoor ik kon gaan wachten tot de volgende morgen. ik heb wel een slaapmiddel gevraagd. Dat ingenomen en me vriend is naar huis gegaan. Rond 1 uur werd ik wakker van de pijn in me rug en ik moest naar de wc omdat het wel leeek of ik in me bed had geplast. Bleken me vliezen alsnog gebroken te zijn. Alleen de baby had in het vruchtwater gepoept. Werd naar de verloskamers gereden en me vriend kwam er ook gelijk aan. Ze gingen kijken hoeveel cm ik had. Ik had nu 2cm ohh. nou het werd een lange pijnelijke nacht. Rond half drie kreeg ik pers weeën maar ja met nog steeds 2cm mag je nog niet persen dus heel de nacht de persweeën weg liggen puffen. Rond half negen kwamen ze weer kijken en nu had ik wel 10 cm. Dus persen maar. Nou dat duurde ook zo lang. Was heelemaal uitgeput en ze wilde de vacuumpomp gaan gebruiken. Dus kapje er op gezet en een lekkere knip erbij. Maar uit eindelijk toch nog helemaal zelf gedaan. Want ze wilde hem aan gaan zetten maar ik bleef door persen en Om 10 uur was Thom er dan op 7 oktober. Ik zelf heb het zelf als een zware bevalling ervaren. Maar eenmaal Thom op me buik was ik alles vergeten. Hij woog bij de bevalling 4540 gram en was 54 cm. Thom heeft wqel nog opstart problemen gehad en s'nacht is Thom ook nog mee genomen door de kinderarts en is ze maag gespoeld en is er een foto gemaakt van ze longen maar alles bleek later toch nog goed te zijn. Thom heeftalleen te zacht kraak been in nek dus afentoe maak tie raare geluiden. Zo dat was me verhaal. Trouwens wat gaat de tijd snel zeg het is alweer 3 weken geleden dat Thom geboren is.
oja ben ingeleid met 41+3 dagen wegens gezondheids klachten. ik was dan ook 30 kilo aangekomen en ik leek net een opgeblazen olifant.
ppfff maar zo lang persween weg puffen ...heb echt respect voor je ..... heb 10 min een randje weg moeten puffen zonder dat ik mocht persen ...dat was al pittig .... wel een flinke baby hoor !