Wie kan er ook zo genieten van die natuur documentaires? Elke dinsdagavond op nederland 1 is er Africa op. Frozen planet en Earth zijn hier ook favorieten. En dan de HD kanalen van NatGeo Wild en Animal Planet. Iemand nog leuke docu's?
Heerlijk hè die natuurdocumentaires. Ik vind het altijd zo rustgevend om te kijken. Helemaal als ik super gestrest ben door werk of mmm-gedoe . Ik vind het dan ook zo jammer dat zoveel van die mooie rustige documentaires zoals je die vroeger veel op National Geographic vond zijn vervangen door die snelle programma's, waar ze in een mum van tijd van dier tot dier gaan met allemaal feitjes en weetjes. Het is gewoon niet hetzelfde als zo'n mooie ouderwetse docu, met af en toe zo'n rustige vertelstem op de achtergrond. Ik ben op zich niet een mega EO fan, maar de EO heeft wel regelmatig echt mooie natuurdocu's en de BBC natuurlijk ook!
Prachtige docu, en ik vind Earth ook héél mooi. Maar ik kan het niet helpen dat ik er toch altijd een beetje verdrietig gevoel bij krijg. Het idee dat onze kleinkinderen veel van dat natuurlijk schoon waarschijnlijk niet mee zullen krijgen omdat we het tegen die tijd al verpest hebben.