Hoi dames, mijn vriend kwam net thuis met een gym ball, had ie voor me gehaald want ik schijn het daar bij de eerste nogal eens over gehad te hebben. Maar nu zit ik me dus af te vragen wat ik er zoal mee kan? Zijn er oefeningen die fijn zijn als je last hebt van je bekken bijv? Alle tips en ervaringen zijn welkom Mocht het niks worden, kan ik hem altijd nog aan mijn dochter uitlenen als skippybal
Geen idee wat voor oefeningen geschikt zijn. Ik heb er ook ergens 2 liggen. Hebben wel bij de zwangerschapscursus te zien gekregen dat je hem kan gebruiken met opvangen van de weeen maarja om nou het ziekenhuis in te lopen met m'n bal .
muoh even googlen? Mn vriend heeft voor zijn rug via internet ook oefeningen gevonden voor op zo'n gym ball (met elastieken)
Ik heb ook wel een boek trouwens met oefeningen voor de bal, er staan er op internet ook veel, maar echt gericht op bekken en zwangerschap zou ik niet weten.
Ik zal vanavond eens googlen of er oefeningen zijn voor je bekken. Lijkt me wel fijn, ik heb bijna elke avond last van mijn si gewricht Anders stuiter ik gewoon nog even 6 maanden in het rond hier
Ik heb zo'n bal voor mijn rug en bekkengebied. Dit zijn ontspannende oefeningen die ik doe. -Op de bal gaan zitten. Voeten iets van elkaar op heupafstand, kuiten niet tegen de bal. Met je billen duw je de bal naar voren en naar achteren (rug hol en bol maken). Dit rustig herhalen totdat het fijn voelt. -Op de bal gaan zitten, voeten goed ruim uit elkaar zetten. Je beide handen leg je naast/achter je bovenbenen op de bal. Je laat je rechterhand langs de bal naar beneden glijden, meekijken met je rechterhand. Rustig weer omhoog en hetzelfde naar links. Je hoeft niet ver, gewoon om je rug soepel te houden. -Op de grond gaan liggen, buitenkant van je benen op de bal leggen, bal tegen je kont (je ligt nu als een soort kikker). Je kunt je benen nu rustig opzij swingen met je bal, probeer zoveel mogelijk te ontspannen en met de bal mee te gaan. Ook hier geld, je hoeft niet naar de grond, gewoon wat wiegen is ook al fijn! Ik doe deze ontspanningsoefeningen voor mijn rug en ook si gewricht. Dit zijn oefeningen die je gewoon mag doen. Wel op geleide van!! Dus heel klein beginnen en het mag geen pijn doen of veel moeite kosten. Het is bedoeld voor ontspanning!! Als je veel last heb zou ik een afspraak maken met een fysiotherapeut. Zij hebben nog veel meer oefeningen (zeker als je aangeeft dat je een oefenbal thuis hebt) en kunnen je evt behandelen. Sterkte!
Ik heb morgen een afsrpaak bij mijn gyn en ga dan inderdaad een doorverwijzing vragen, dan kan ik daar mooi aangeven dat ik die bal heb Bedankt voor het meedenken!