Mijn dochtertje heeft haar tot over haar schouders. Het word wat dun. Nu adviseerde de kapper om het een keer in bobline/tot de schouders te laten knippen want dan zou het dikker worden Klopt dit of is dit zware onzin? Ik dacht namelijk altijd dat dit een fabeltje was?
Nou het klopt in zekere zin. Mijn haar was extreem dun na de bevalling, en dood.. dus ik heb er een mega stuk af laten knippen (nu is het tot net over mijn schouders) en het oogt voller. Dat komt omdat mijn haar onderaan heel dun was, en op het punt zoals het nu is, is het dikker.
fabeltje , ik heb het zelfde probleem , is vaak een kwestie van bij houden om de 3 maanden weer opnieuw de coupe erin laten knippen of puntjes laten bij werken ,, door laagjes effect krijg je vaak wat meet volume maar dat vind ik ook dik mee vallen en ik krijg er juist meer piekerig haar van. bijhouden waardoor ze die lange dunnen punten niet krijgt , je kan ook het uiteinden van het haar insmeren met wat cocos olie en in de ochtend uitspoelen , 1 keer in de week of zo daardoor valt het mooier en soepeler
Nou het lijkt mij onzin, ik heb mn hele leven al dum haar...het is ontelbare keren geknipt om het dus op een goeie lengte te houden en het is nog steeds dun
Dat klopt. Lang haar is zwaarder en als je redelijk dun haar hebt, valt het al gauw stijl naar beneden. Als je er een dood deel vanaf knipt, komt er vaak ietsje meer slag in, waardoor je meer volume krijgt. Is bij mij althans wel zo.
Ik denk dat het dan voller lijkt maar niet letterlijk voller word, dat er meer haar bij groeit of zo. Mijn moeder heeft haar haar laten knippen van lang naar kort. Ze had lang dun haar en het was net alsof ze was kale plekken in haar haar had. Toen het kort was geknipt leek het ineens voller en was er zelfs van die kale plekken niks te zien.
het lijkt voller en vaak ook mooier! Mijn beide meiden hadden het haar heel lang nu beide een ander soort bob en dat staat veel leuke en pittiger
Als haren lang zijn, en ze worden niet goed bijgehouden met knippen, dan kunnen er dode punten ontstaan, deze punten gaan splijten waardoor het haar afbreekt en daardoor wordt het aan de uiteindes dunner. Verder ziet dun haar met een dunne inplant er voller uit als het korter is omdat er dan meer volume is. Lang haar is zwaarder en valt daardoor sluiker. Nu is het natuurlijk niet zo, dat als je haar kort knipt, het haar (vanuit de haarzakjes) dikker wordt. Door haren goed te verzorgen met conditioner, haarmasker, en een goede shampoo, kun je hier wel veel mee winnen.
Nou, dat gaat bij mij niet op hoor! Altijd al dun haar gehad, en tot een stuk over mn schouders nog. Werd altijd droog en pluizig onderin, en piekerig. Vorig jaar inderdaad de schaar erin laten zetten, zonder beter resultaat. En dan laat ik het tegenwoordig regelmatiger knippen dan eerst. Het piekerige is er niet meer, maar pluizig en dun wel.
Het lijkt alleen voller. Ik heb ooit een flink stuk van mijn lange haren af laten knippen in de hoop dat het voller zou lijken, maar het was vooral gewoon korter
Toevallig vorige week nog laten knippen, van lang, naar half lang haar. Het valt nu niet meer zo sluik en oogt ook voller.
Het heeft vaak te maken met nieuw bijgroeiend haar wat nog korter is. Doordat je er wat afknipt, is het langste deel dikker doordat de kortere haren erbij zitten. Snap je? Dat extra haar wat steeds bijgroeit, dat kan wel tot een jaar of 6 doorgroeien heb ik begrepen. Je kunt dit vaak zien op het voorhoofd, bij de haargrens. Onder de lagere haren. Dus ja ik zou het even wat laten afknippen.
Dat lijkt vaak zo inderdaad. Vooral bij kindjes omdat die vaak wat dunner haar hebben en dus dunnere punten. Als je die er afknipt lijkt het dus voller. Maar als je haar echt heel dun is dan helpt kort(er) knippen meestal ook niet helaas.