warmtebultjes of...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MIss X, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    hi

Yocena heeft opeens sinds 2 dagen overal op haar gezicht kleine puistjes, voornamelijk aan de rechter kant. Ik hoorde laatst over warmte bultjes en het lijkt er wel op denk ik. Of zou het allergie kunnen zijn? Ze heeft er geen last van.

xx

p.s mocht het warmtebultjes zijn wat kan ik daar tegen aan doen?

2. christina

christina Niet meer actief

heeft mijn dochter ook wel eens last van, gaan vanzelf weer weg. Geen zorgen maken!

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Als het warmtebultjes zijn, dan zijn/worden ze ook rood wanneer Yocena huilt of zich druk maakt. Je kunt daar niets aan doen en dat hoeft ook niet. Let er op dat ze het niet té warm heeft, want dan komen er meer.

Het kunnen ook de hormonen zijn, dan is de huid gewoon bobbelig en voelt even niet meer zo zacht. Dat wordt uiteindelijk alleen maar erger, maar ook dat gaat vanzelf weg. Je baby verwerkt de hormoonschommelingen die zij doormaakt wat dat betreft net als wij. Mijn CB-arts noemde het bay-acné.

Even minder fraai gezicht, maar onschuldig, denk ik. Als jij blijft twijfelen, gewoon laten nakijken. Ik ben namelijk geen arts natuurlijk!

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Als het warmtebultjes zijn, dan zijn/worden ze ook rood wanneer Yocena huilt of zich druk maakt. Je kunt daar niets aan doen en dat hoeft ook niet. Let er op dat ze het niet té warm heeft, want dan komen er meer.

Het kunnen ook de hormonen zijn, dan is de huid gewoon bobbelig en voelt even niet meer zo zacht. Dat wordt uiteindelijk alleen maar erger, maar ook dat gaat vanzelf weg. Je baby verwerkt de hormoonschommelingen die zij doormaakt wat dat betreft net als wij. Mijn CB-arts noemde het baby-acné.

Even minder fraai gezicht, maar onschuldig, denk ik. Als jij blijft twijfelen, gewoon laten nakijken. Ik ben namelijk geen arts natuurlijk!

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza heeft dit ook, op het CB gaven ze aan dat ze een droge huid heeft en dat je het met een vette creme of olie moet verzorgen.
    Het komt vaak op die kant van het gezichtje waar zo op liggen te slapen.

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Het kan ook duiden op koemelk allergie. dat had Merel in het begin. Cb vertelde doodleuk dat het hormoonbultjes waren, maar we gingen over op een andere melk omdat ze zo'n last van krampjes had en toen waren de rode bultjes binnen 2 dagen weg.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

die bultjes had Dano ook, ze trekken ook net zo snel weer weg als ze gekomen zijn. Ze vertelden mij dat het komt doordat de huid van je kindje zich nu moet aanpassen aan de droge lucht vergeleken bij vruchtwater.

na verloop van tijd komen ze helemaal niet meer.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat vind ik nou zo lastig. Hormoonbultjes, warmtebultjes of bultjes door koemelkallergie of allergie voor zwitsal. Hoe weet je nou wanneer het wat is. Lianna heeft bultjes op haar wangen. De ene keer zijn ze roder dan de andere keer. Verder heeft ze nergens last van. Tja, wat is het dan?

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    MissX, Yasmine heeft daar nu ook last van. Schijnt normaal te zijn en gaat vanzelf over. Afwachten maar.

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    @ sjorsje,

als ze verder niks heeft zijn het ws. de hormoonbultjes. Merel had er heel duidelijk ook vreselijke krampen bij.

11. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn zoontje had ook rond de 3 weken dacht ik last van bultjes, maar het was zo erg, dat het gezicht gewoon rood leek (je zag dus geen bultjes meer, zoveel).
    Toen naar de ha gegaan en zij vertelde dat het eczeem was. We hebben een simpele vethoudende creme gekregen en moesten die 2 keer per dag smeren. Na 1 week al of zo konden we naar 1 keer per dag smeren. En nu doe ik eigenlijk alleen nog maar na het badje insmeren.

Deel Deze Pagina