Wij willen graag onze baby vernoemen naar mijn moeder die Maria heet. Maar dan moet de naam er wel op lijken en niet bijvoorbeeld Maria Lieke we noemen haar Lieke. Nu heb ik een leuke naam in mijn gedachten: Jasmijn. Dus doopnaam Maria, en we noemen haar Jasmijn. Toch twijfel ik of het genoeg op Maria lijkt! Ik zou graag jullie mening willen horen!! Groetjes Sallie
Ik heb de betekenis van de naam Jasmijn voor je opgezocht en Jasmijn betekent: "Bloemennaam, het symbool voor de maagd Maria. In China is de jasmijn het symbool voor vrouwelijkheid en aantrekkelijkheid" Dus als je Jasmijn een mooie naam vindt, zou ik het gewoon doen .
vind zelf madelon of marinda ook erg leuk bij maria,, maar je moet wel je eigen hart volgen en idd als jij jasmijn leuk vind, moet je dat zeker doen
met de verklaring van Berte past het toch wel, maar ik zie zo in Jasmijn niets van Maria in terug. En zou dus niet denken aan een vernoeming. Maria en de bloem jasmijn had ik nooit van gehoord.
Wordt het dan Jasmijn Maria? Want zo zie ik het, als Maria een doopnaam is? Of wordt het alleen Maria en dan als roepnaam Jasmijn? Als 'vervoeging' van Maria zou ik eerder iets als Marianne nemen ipv Jasmijn...vind dat er nou niet bepaald duidelijk vandaan komen...
maar moet het een duidelijke verwijzing in de naam te zien zijn.. ik vind het een mooie vernoeming van Jasmijn.. jullie weten dat de betekenis verwijst naar maria.. ik vind hem heel erg mooi!
Ik zie op deze manier totaal niet in waarom je zou vernoemen! Ik zie in lieke bijv. evenveel als in Jasmijn.
ik vind Jasmijn en Lieke dan in dezelfde categorie vallen. Ik zou dan sowieso al bij een naam uitkomen die met 'ma' of 'mar' begint. buurmeisje heet Marielle ? Overignes vind ik het ook prima kunnen als je je kindje gewoon Jasmijn noemt en in de 2e naam vernoemd. Dus Jasmijn Maria .
Ik zie in Jasmijn niets van Maria terug. Maar als je je dochter Maria Jasmijn noemt, roepnaam Jasmijn, dan is je kind toch sowieso al vernoemd in haar eerste naam? Dat zou dus goed kunnen.
Bedankt voor jullie eerlijke reacties! Ik heb de knoop inmiddels doorgehakt en ga gewoon voor een andere naam die er wel veel op lijkt
Ik vind Jasmijn een hele mooie naam, maar in niets lijken op Maria en zou het dus nooit als afgeleide daarvan zien. Maar Jasmijn Maria zie je dus niet zitten? Vind ik erg mooi klinken.
Jasmijn blijf ik ook een mooie naam vinden, maar vind het voor mijn moeder niet zo leuk als je in de roepnaam (bijna) niks van Maria terug hoort. Dus Jasmijn Maria is voor mij niet echt een optie als doopnaam.
Onze buurvrouw heet Marijn. Vind ik erg leuk en stoer voor een meisje (al ken ik ook een jongen die zo heet).