Wij dachten dat wij de juiste naam al hebben gevonden maar nu beginnen wij weer te twijfelen. Geïnspireerd door deze site denken wij misschien aan Myron voor een jongen. Vinden jullie Myron leuk en hoe zouden jullie het uitspreken? Op z'n Nederlands of op z'n Engels en waar ligt de klemtoon?
Ik spreek het automatisch als MIE-ron uit. Maar de klemtoon op -ron kan ook prima vind ik. De engelse uitspraak vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar het kan wel goed! Aan mij heb je dus niet zoveel...
Myron vinden wij ook heel erg leuk. Maar: -het is niet helemaal duidelijk of het een jongens- of meisjesnaam is; -de klemtoon willen wij graag op Myr-ON hebben en als ik het hier zo lees, wordt de klemtoon door iedereen op MY-ron gelegd; -de Engelse uitspraak willen wij vermeiden, vinden hem mooi als Mieron en niet als Mairon. Wij hebben dus veel twijfels...
Ik zou het uitspreken als Mij ron. Op baby namenteller kun je kijken hoeveel jongens en hoeveel meisjes zo genoemd zijn. Hieruit blijkt dat et overgrote deel van deze naam naar jongens gaan.