Duimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoe kan ik de linkerhandje van Jasmijn meer stimuleren? Nu duimt ze met rechts en ligt dus ook steeds op rechts. Ben natuurlijk bang voor een plat hoofdje. Of maak ik me nu weer druk om niets?

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoƫ heeft/had hier vanuit zichzelf de voorkeur om op haar hoofd rechts te leggen tijdens het slapen. Aan die kant platte het dus ook al redelijk af. Ik heb een zij-lig kussen gekocht bij Babyplanet en laat haar hier overdag op haar linkerzij in slapen, zodat ze ook op de andere kant van haar hoofdje ligt. Verder leg ik haar speeltjes in de box allemaal aan de linkerkant zodat ze die kant op kijkt.
    Ze duimt nu sinds kort ook, maar wisselt nogal van duim.

succes

3. Niet meer actief

Op zich had Jasmijn geen voorkeurskant. Ik wisselde het bedje regelmatig en dan dan wisselde ze zelf af met haar hoofdje. Nu heeft ze dus sinds een week haar rechterduim ondekt en zoekt die gretig op. Met als gevolg dat ze steeds op rechts ligt. Ook als staat alles aan de linkerkant, ze wil die duim, dus ligt ze toch weer rechts. Ik ga zo even kijken hoe ze erbij ligt. Mocht ze rechts liggen probeer ik haar hoofdje wel naar links te draaien. Hopelijk dat ze snel ook haar linkerduimpje kan vinden en dat ze die dan afwisselt.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.448
    1.843
    113
    Grote kans dat ze het bij haar rechterduimpje houdt hoor. Mijn zoon duimt al vanaf 9 maanden en duimt altijd met rechts, werkelijk nog nooit zijn linkerduim gebruikt. Mijn dochter duimt nu ookal een paar maanden en die gebruikt echt alleen haar linkerduim. Ik legde haar overdag inderdaad op haar rechterzij, met een opgerold badlaken in haar rug. Zij kreeg namelijk wel een afgeplat hoofdje aan de linkerkant. Ook heb ik een tijdje de safeTSleep gebruikt, zodat ze ook 's nachts op haar rechterzij kon slapen. Nu rolt ze zelf om en ligt vaak op haar buik te spelen en de afplatting die ze had is nu al zo goed als weg...

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn kereltje duimt altijd met links,maar heeft geen voorkeurshouding of een afgeplat hoofdje.
    wat je kan doen is, als je kindje slaapt , duimpje uit de mand halen en het hoofdje naar de andere kant draaien.

6. Niet meer actief

Ja dat probeer ik nu ook maar te doen
    Ben vanmiddag al 2x wezen kijken hoe ze ligt en trof haar elke keer op haar linkerkant aan. Dat is dus goed!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als mijn zoon eenmaal sliep had hij z'n handjes boven z'n hoofd en legde ik z'n hoofd naar de andere kant.
    Hij zuigt al vanaf 3 weken met rechts, z'n duimpje is gewoon roder.

8. Niet meer actief

Vandaag heeft Jasmijn afwisselend aan iedere kant geslapen. Hopelijk blijft dat zo.

9. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn zoontje van 7,5 maand is ook echt verslaafd aan t raken aan zijn linkerduim. Hij duimt niet alleen als hij in slaap wil vallen, maar ook als hij net klaar is met eten of gewoon op de grond zit te kijken/spelen. Ik wil eigenlijk helemaal niet dat hij duimt, het is niet goed voor zijn gebit etc. Weet iemand toevallig of je het nu al mag verbieden, door bijvoorbeeld sokjes over handjes te doen, of laat je het nu toe en ga je het pas verbieden als hij een beetje doorkrijgt wat mag en niet mag?

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou Jasmijn heeft ondertussen haar linkerduimpje ook gevonden! Geen idee of je een kind zo vroeg al iets moet afleren.

Deel Deze Pagina