Op een forum over uitspraken wat betreft babynamen, las ik dat er toch wel veel mensen namen anders of "verkeerd" uitspreken. Ben er nu dus wel achtergekomen dat ik een bepaalde uitspraak heel normaal kan vinden, maar dat dat dus helemaal niet vanzelfsprekend is. Ik ben daarom benieuwd hoe iedereen de namen uitspreekt die ik in gedachten heb. Alvast bedankt! Ivry Ivery Jenna Dena Elyssa
Ivry zou ik zeggen Aifrie Ivery Aifrie (hetzelfde dus) Jenna (Jenna of Djenna) Dena (Deenaa) Elyssa (Eliessa of Elissa)
Thanx voor de reacties. Het is me eigenlijk hartstikke mee gevallen, gelukkig. Mijn idee voor de uitspraken: Ivry - Aaivrie Ivery - Aaiverie Jenna - Djenna Dena - Deenaa Elyssa - Eliesaa of Elissaa (ben ik nog niet uit wat ik mooier vind)
Zo zou ik ze ook uitspreken, de laatste naam als Eelissaa, omdat er 2 "s"-en staan, met één "s" zou ik er Eeliesaa van maken.
Ik zet er even 2 antwoorden achter. Eén van wat ik zou denken en de tweede waarvan ik denk dat uhm... wat minder wereldwijze mensen zouden denken... Ivry - AI-vrie - IH-Vrie of ie-VRIJ Ivery - AI-vuh-rie - ie-ve-RIJ Jenna - Djenna - Jenna Dena - DEE-na - is denk ik geen probleem Elyssa - ee-LIS-sa - ee-LIJ-sa of ie-LISsa
mijn jongste heet Jenna en wij spreken het uit als Djenna de rest zou ik zo uitspreken Ivry = eivrie Ivery = Ijverie Dena = Deena Elyssa = Elissa