hoi hoi, ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met de hypotheker. wij hebben verschillende berekeningen laten maken de laatste tijd en de hypotheker komt 30.000 lager uit dan anderen, omdat zij de NHG eisen megastreng oppakken. wie is er met de hypotheker gaan praten en heeft elders toen toch een hogere hypotheek afgesloten? groetjes Marieke
Bij ons was het juist andersom, wij konden steeds maar 80.000 euro hypotheken en via de hypotheker uiteindelijk 145.000. maargoed dat was voor dat het allemaal strenger werd..
wij hadden het ook bij de hypotheken konden wij op alleen mij vriend zijn loon 210.000 krijgen terwijl dat we bij de bank om mijn vriend zijn naam 150.000 konden krijgen. nu is dit ook niet een erg gunstige tijd voor een hypotheek dat is een ding maar ik denk wel dat dat een plus punt is dat ze het nu wel de eisen in gaten houden houden.
tja, gunstige tijd of niet, we MOETEN een huis kopen aangezien we er bij huren maar niet tussen komen en we nog maar een paar maanden in onze huidige (sloop) woning kunnen blijven. word er eerlijk gezegd aardig wanhopig van..
hey meis en parteculier dan. ik weet niet waarje vandaan komt maar mij broer had binnen 2 weken een huis bij de makelaar era rebo.ook actys heeft heeft huur per direct. maar echt heel erg balen ja dat je dan echt moet
Raar dat de hypotheker NHG eisen anders invult dan andere geldverstrekkers. NHG eisen zijn zoals ze zijn, daar hoor je geen verschillende uitkomsten uit te kunnen krijgen. Verder weet ik van de hypotheker niet zoveel behalve dan dat onafhankelijke tussenpersonen lang niet altijd zo onafhankelijk zijn als ze zelf claimen.
Wij zijn zeer tevreden over de hypotheker! Zijn eerlijk in wat wel en niet kan, maar ook of het financieel nog leuk is met wat je per maand overhoud enzo...
ik woon in eindhoven. het zal idd wel particulier worden als kopen niet lukt, maar voor een flat met 1 slaapkamer betaal je zo 800 euro excl. dat is meer dan we aan hypotheek kwijt zouden zijn per maand.. eindhoven had ook startersleningen, maar ja, het potje is leeg.. kan me er zo kwaad om maken, er zijn megaveel woningen voor 55+ mensen, daar komen dan 10 reacties op, en gewone huurwoningen reageren er zo tussen 900-1200 mensen op.. hoezo scheef vraag en aanbod
de hypotheker heeft een goede naam ja.. mijn vriend heeft veel extra's in zijn salaris zitten en de hypotheker rekent die niet mee en anderen wel. daar zit dat verschil in. per maand kunnen we het gemakkelijk betalen, ik heb een klein inkomen alleen kan dat voor de hypotheek niet meegeteld worden, jammer genoeg. wat ook nog zou kunnen is zonder NHG afsluiten. dan lukt het waarschijnlijk wel, alleen betalen we dan 80 euro per maand meer vanwege het hogere rentepercentage.
Op zich ben ik wel tevreden over de hypotheker. Bij ons was het namelijk zo dat ze een lagere rente konden bedingen dan we als particulier zouden krijgen. Dat scheelt toch ook weer. En ze maken een goed vergelijk tussen alle vormen en aanbieders. Als je dat allemaal zelf moet gaan doen... Het onafhankelijke is inderdaad maar deels, ze worden natuurlijk wel betaald door iets/iemand. Wel moet ik je aanraden de stukken die je van ze krijgt goed door te nemen. Zo hebben wij nu al twee keer een foutje in de berekening gehad en da's toch jammer (ook jammer dat we die zelf moeten constateren maar ja...)
Hoi Marieke, wij hebben heel goede ervaringen met de Hypotheker in Eindhoven (bij de Woenselse Markt). Hebben onze hele financiele situatie (incl pensioenen e.d.) doorgelicht en samen met ons gekeken wat voor hypotheek van welke aanbieder voor ons het aantrekkelijkst was. Ze kijken ook heel erg naar wat je per maand uit wilt geven, in plaats van wat uiteindelijk haalbaar is puur op basis van inkomen. Daar zat bij ons nogal verschil in namelijk. Op basis van onze inkomens konden we ruim 600.000 euro financieren, maar dit vonden wij veel te veel. Dan houd je niets over voor andere dingen, dus we zijn met hun gaan kijken wat per maand haalbaar is en ook naar onze toekomstige situatie (ivm de kleine gaan we beide minder werken). Wij zijn ook bij anderen geweest maar hebben dus bij hun de hypotheek afgesloten. Succes!
wij waren toen we in ned wonen ook erg te spreken over hun ze hebben er alles aan gedaan om voor ons een passende betaalbare hyp te regelen en dit was zo gepiept. mijn minisalaris van 300 euro werd gewoon meeberekent toen net als de belastingtruggaaf. nu zijn ze momenteel vast wle wat trug houdener maar mijn ervaring is dat je bij de grote banken zoals rabo en ing nog veel minder voor elkaar krijgt ja of je moet een mega salaris hebben samen dan is het geen punt dat zien deze banken het liefst dat je veel verdiend. zo kun je daar ook een hyp krijgen voor een huis in het buitenland maar dna moet je wel minstens een jaarinkomen hebben van 40.000 euro. en een doorsnee man heeft idt echt niet.
bedankt voor jullie reacties! bij ons is het andersom: we weten wat we per maand ongeveer zouden gan betalen met het soort hypotheek dat we willen, met de huidige rentestand en de prijs van het object dat we op het oog hebben. dit kunnen we per maand goed betalen. alleen moeten we wel de hypotheek dus rond kunnen krijgen. over 2 uur krijgen we de tussenpersoon van mijn ouders op bezoek, ben benieuwd wat hij zegt.. en we zouden ook nog met het IAK op het werk van mijn vriend kunnen gaan praten. be weer iets rustiger.. hopelijk loopt het toch nog los!